Kerstkindje.. wanneer vertel je het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jen30, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ook een feestkind :) Van harte!!!

2. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van een vlak-voor-kerst-kindje, 13-12 uitgerekend... ik wil wachten met het vertellen tot na de eerste echo...alleen heb nog geen idee wanneer dat zal zijn; heb nog niet eens een afspraak bij de vk gemaakt.... oeps....maandag maar eens regelen.....(ik hoop niet dat die zwangerschapsdementie nu al begint ;) )

3. nursie29

nursie29 Lid

13 jan 2013
    63
    0
    0
    Toen ik de eerste keer zwanger was hebben we het eigenlijk direct verteld aan onze ouders gezien dit een hele grote verrassing en niet gepland was. Helaas ging het mis, wel hadden we hierdoor veel steun. De 2e keer hebben we het met 7 weken verteld, ook dit ging mis en de steun was fijn.
    De 3e keer (wat nu wel goed is :D) hebben we verteld na de echo (met 7 weken) omdat we nu voor het eerst een kloppend hartje hadden gezien en er vertrouwen in hadden.
    Het heeft zijn voor en nadelen om het vroeg te vertellen. Als het misgaat heb je steun en als je even op je echo wacht dan weet je tenminste of het goed zit.

4. Freeze

Freeze Nieuw lid

26 apr 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er afgelopen donderdag achtergekomen, en ben op 31-12 uitgerekend. (Ik hoop stiekem dat het een dag of 2 later komt haha)
    Ik heb het meteen aan mijn ouders vertelt, omdat ik tijdelijk bij hun woon (lang verhaal, maar we wachten op de oplevering van het nieuwe huis, wat waarschijnlijk net voor de bouwvak zal zijn). De zwangerschap kwam wat onverwachts en wist dat ze een beetje in shock zouden zijn, dus maar meteen eruit gegooid. Ook op het werk degenen met wie ik intensief samenwerk het verteld, ik moest mijn ei kwijt, en vind het met het oog op komende kwaaltjes ook wel prettig. Ik wil mijn beste vriendin het volgende week vertellen (zij kan zelf momenteel door medische omstandigheden geen kindjes krijgen, dus ik moet zeggen dat ik er enorm tegen op zie). Daarna wachten we lekker tot de echo en alles goed is dan lichten we de familie van vriendlief in, mijn werkgever en de vrienden. Vind het heel moeilijk mijn mond te houden, je bent er zelf zo mee bezig.

5. Misses13

Misses13 Actief lid

30 mrt 2014
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi dames, ik had gisteren de positieve test. Nod was 22-4. Volgens mijn eigen berekeningen zou ik op 29-12 uitgerekend zijn.
    De eerste echo is 16 mei. Het is allemaal heel spannend vind ik. Vandaag de eerste dag om toneelstukje op te voeren bij vrienden ivm alcohol, naja het niet drinken er van. Plotselinge migraine 😜.
    Net nog gefantaseerd wanneer we het onze ouders gaan vertellen en broers/zussen.
    Vaderdag leek ons ook erg leuk maar dat duurt nog even (7weken😳) en geloof niet dat ik het zooooo lang voor me kan houden. Moederdag is eigenlijk een week te vroeg omdat we dan nog geen echo hebben gehad.
    Hoe voelen jullie je? En hoe gaat het met vriendlief??
    Mijn vriend is helemaal in zijn nopjes. Hij is trots op mij haha terwijl ik nog niets gedaan heb.
    Ik zou graag met jullie mee kletsen.

6. Sascha84

Sascha84 Lid

7 mrt 2014
    38
    0
    0
    Wat een herkenbaar onderwerp! Wij zijn ook in verwachting van een kerstkindje. Volgende week de intake bij de verloskundige. Bij de praktijk waar wij naartoe gaan, wordt de eerste echo pas bij 12 weken gemaakt. Dat is echt nog lang wachten! Wij twijfelen nu of we het wel alvast aan onze ouders zullen vertellen: ik kan het eigenlijk niet langer voor mij houden, maar mijn man vindt het beter om te wachten... Voor allebei valt wel wat te zeggen, echt lastig!
    Ik vind het trouwens echt spannend: hoop zo erg dat alles goed gaat! Ik merkte wat veranderingen in de symptomen, waardoor ik meteen dacht dat er misschien iets niet goed gaat. Maar de symptomen (bij mij vooral gevoelige borsten en een vaag gevoel in m'n buik) blijken ook gedurende de dag te fluctueren., dus uit eindelijk is er niets veranderd.

Ik wens jullie allemaal een fijne en gezonde zwangerschap!

7. Misses13

Misses13 Actief lid

30 mrt 2014
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi Sascha ik snap indd dat 12 weken echo ook lang duurt. En dan helemaal met vertellen.
    Ik heb eerste echo met 7 weken bij de fertiliteitsarts en als alles goed is wordt het traject daar afgesloten.
    Ik kan de laatste week ook zo moeilijk weer in slaap komen, waardeloos. Vandaar dat ik reageer op dit tijdstip 😉

8. Sascha84

Sascha84 Lid

7 mrt 2014
    38
    0
    0
    Hoi misses13, fijn dat je zo snel een echo kan laten maken. Ik ga bij onze intake eens vragen of we ook eerder een echo kunnen laten maken. Dat het op eigen kosten is, maakt ons niet uit, maar we zouden graag een hartje zien kloppen!
    Moeilijk in slaap koen lijkt mij niet fijn. Ik heb er geen last van, maar ben daarentegen wel vroeger wakker...

9. Misses13

Misses13 Actief lid

30 mrt 2014
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Sascha,
    Ik denk dat ik vroege echo krijg omdat ik nog bij de fertiliteitsarts loop. Ik heb er niet specifiek om gevraagd.
    Zijn lange weken het wachten.

Deel Deze Pagina