Mijn ex heeft 18 dozen spullen van mij zijn... HELP!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hoi allemaal,

eerst wil ik zeggen dat ik zwangerschapspagina forum super vind om m'n verhaal kwijt te raken.

Ik zit te tobben, maar een oplossing zal er zijn. Daarom vraag ik jullie advies.

Mijn ex heeft 18 dozen spullen die ik graag terug wilt hebben, hij moet 15e november het huis uit. Morgen ben ik van plan om de spullen op te halen alleen weet ik niet hoe :( In iedergeval heb ik een opslagplaats, mijn zus woont in Rotterdam en mag de spullen bij haar opslaan :) Ik weet niet of je voor een busje een speciale rijbewijs nodig heb?

Ik zag op internet verschillende verhuis services alleen weet ik niet hoeveel het kost etc. Ook op marktplaats zag ik advertenties alleen weet ik niet of ik het moet vertrouwen of welke betrouwbaar zijn.

Ik zat ook te denken om een busje (18 dozen is te doen) te huren en dat iemand me kan helpen met rijden. Alleen, ik durf niet te vragen :( (ken je dat gevoel?)

Mijn ouders kunnen me niet helpen vanwege medische problemen.

Wat is het goedkoopste oplossing?

Liefs, Josje

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het de goedkoopste manier is om een pak een bak te huren bij een benzinepomp en dan toch iemand te vragen je te helpen.
    Succes ermee.

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ja inderdaad, gewoon een boedelbak huren voor 35 euro. Hou er wel rekening mee dat je 100 euro borg moet betalen.

4. monkeylove

Maar zit je nu nog in Kopenhagen dan?

5. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Yup, ik woon in kopenhagen. Maar ik ga m'n spullen langzamerhand op marktplaats verkopen en mijn winterkleding neem ik mee :) Ik heb de winter 2010/11 met lagen zomerkleding geleefd toen ik nog in NL woonde.

Ik kon toen die tijd niet ophalen, omdat ik niet ruzie had, maar ik wilde hem een tijdje niet meer zien.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon bestelbusje mag je rijden met rijbewijs B. Ook een kleine "bakwagen" mag je gewoon rijden met B, maar dat moet je uiteraard wel durven.

Met een boedelbak oid, moet je rekening houden met het toegestane gewicht. In ieder geval wanneer je alleen maar rijbewijs B hebt moet je opletten. Heb je gewoon rijbewijs BE, dan is er niets aan de hand.

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hoi mompelientje,

Wat vervelend dat niemand je kan helpen van vrienden of familie. Ken je echt niemand die met je mee wil rijden? Ik vind het ook altijd moeilijk om iets te vragen, maar als de nood hoog is zouden mensen je echt wel een keertje willen helpen hoor.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Je ex woont in NL?
    Je zus kan ook niet rijden?

weet dat je voor een karretje niet een extra rijbewijs hoeft te hebben. Dan mag het wel tot een bepaald aantal kilo's komen maar dat is best wel veel.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Kan je niet gewoon alleen met een gewone auto gaan en dan de bank plat leggen? Dan zal je hooguit 2 keer op en neer moeten.

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik heb toen ik dingen moest verhuizen gewoon een boedelbak gehuurd. Ff durven haha, rijdt net zoals zonder kar vind ik. Alleen ik zorgde ervoor dat ik niet achteruit hoefde te rijden, want dan kwam ik wel in de knoop:p Verder met alleen vooruit rijden ist supermakkelijk hoor:)

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik zou idd ook gewoon een 'boedelbak' huren, een 1 asser mag idd gewoon met je rijbewijs B, 2 Asser met BE..

Passen wel 18 dozen in hoor! en is een stuk goedkoper dan een hele bus huren..

Succes!

12. monkeylove

Mag met 750 kilo rijden dus die 18 dozen moeten wel lukken :p

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja joh ff 2x op en neer naar Kopenhagen ;)

Ik zou een busje huren.

14. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ze mag de dozen bij haar zus opslaan in Rotterdam.. ;)

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Huh? Ze gaat 't toch in Rotterdam opslaan? Ik heb 't vast verkeerd begrepen, dan ga ik ff opnieuw lezen ;)

16. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Je kunt een boedelbak huren, maar bedenk wel dat je dan een auto met trekhaak nodig hebt... (heeft niet elke auto).
    Je kunt ook kijken of je een busje mag huren. Volgens mij dag je met een B rijbewijs een behoorlijke bus huren. Je moet er alleen in durven te rijden. Hij is namelijk behoorlijk wat groter als een auto.
    Houd wel rekening met eventuele borgkosten.
    Succes met verhuizen! (Door wil je het ook laat doen)

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh zo.
    Ik zeg boedelbak!

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee, ik was 't ei ;)

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik snap er geen hol meer van...:$:D

waar staan de spullen? In Kopenhagen? Of woon je nu in Kopenhagen? Van waar moet het naar Rotterdam?
    Boedelbak is goed te doen, weet alleen niet of je die internationaal kunt huren. Ik geloof niet dat je met een bak gehuurd bij een benzinepomp er blij mee zijn dat je die helemaal meeneemt naar Kopenhagen. Je hebt dan iig wel papieren van dat ding nodig als je ermee de grens overgaat.

Succes met de verhuizing!

20. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    wij hebben met onze verhuizing een klein vrachtwagentje gehuurd en mochten daar met ons B rijbewijs nog gewoon in rijden! (www.oukebaas.nl)
    Dit formaat is een héél klein beetje overdreven voor 18 dozen (wij hebben er een compleet appartement aan troep ingepropt) maar een bestelbusje mag je gewoon in rijden...
    Eerste keer verhuizen nog gedaan, vond het best leuk!

Deel Deze Pagina