kerstlunch op school. ( hollands en buitenlandse kindjes )

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Mini muffins
    Kerstkoekje
    Mini appelflap (bladerdeeg in 2en en dubbelvouwen)

Kaas en komkommer met kerstfiguur uitsteken
    Bladerdeeg uitsteken en bestrooien met kaas en afbakken
    Mini croissantjes (croissant deeg uit blik en dan doormidden snijden en afbakken)
    Fruitbakjes maken (stukjes fruit verdelen over kleine bekertjes)

Met jonge kinderen zou ik opletten met druif en tomaat of je moet het snijden.

2. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Voor een lunch denk ik dan ook aan krentebollen, eierkoekjes, stokbrood met lekker beleg (bijv. kersthagelslag van de ah), pannenkoekjes bakken in de vorm van een ster of kerstboom.
    Ik zou het niet te moeilijk maken; normaal eten, niet te bijzonder. Zulke kleine kinderen vinden de sfeer en het idee van kerstlunch al bijzonder genoeg (hier wel in ieder geval)

3. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou alles vegetarisch maken. dan hoeft de juf ook niet de hele tijd in de gaten te houden wie wat pakt. Mijn kinderen mogen geen vlees eten op school, dat is heel duidelijk. Als de juf zou zeggen het is halal, zouden ze het toch niet eten (ze weten volgens mij niet eens wat halal betekent ;)).
    Je kunt tonijn en zalm gebruiken.
    Iets met bladerdeeg (gevulde bladerdeeghapjes), mini krentenbollen, poffertjes, pannenkoeken, pizzatjes, kaasstengels, wat fruit in kleine bakjes (bakjes van de action/hema), enz. Ik zou het simpel houden, aangezien het toch voor de kleintjes is.

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Garnaal spiesjes vinden kleintjes meestal ook lekker. Of iets anders met garnaaltjes.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Als ik in een traktatie vlees gebruik zorg ik dat het halal is en meldt ik het aan de betreffende ouders. Die kunnen dat dan aan hun kindje doorgeven;) want ik denk idd ook niet dat peuters weten wat halal is.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48

Deel Deze Pagina