Heeft iemand ervaring met aripiprazol (abilify)? Ik heb dit voorgeschreven gekregen om inkomende prikkels te minderen. Ik ben nogal snel overprikkeld, dus nu wil de dokter dit proberen om te kijken of het helpt. Heb alleen nog nooit van het middel gehoord, vandaar mijn vraag.
Ik zou eens kijken naar cbd druppels (wel echte goede druppels en geen kruidvat-zooi).. lees daar ook veel goede verhalen over qua prikkelverwerking ed!
Dit helpt bij mij inderdaad erg goed. Ik heb het gebruikt voor mijn angststoornis, daarbij was ik in sommige situaties heel prikkelgevoelig en snel overprikkeld. Met cbd-druppels - en dan zelfs een lage dosis - was dat veel minder, icm een veel minder fysieke reactie op angst (bv hogere hartslag, zo’n gejaagd gevoel, buikpijn, zweterige handen). Het werkte bij mij zo goed, dat ik merkte dat mijn lichaam die fysieke angstreactie zelf al ging afremmen zónder cbd-druppels. Ik zat in een cirkeltje waarbij ik dus fysiek al angst ervaarde, daardoor ging malen/piekeren en ik dus ook echt angstig werd, toen dat fysieke weg was, bleef op den duur het malen/piekeren ook weg. Dus ik kon stoppen met cbd-druppels na een klein half jaartje! Die prikkels waren bij mij een gevolg van die angsten, ik nam tijdens zo’n angstmoment álles in me op en bv onverwachte geluiden 10x zo hard als normaal. Dat is nu ook veel minder, echt goed te handelen.
Ja, ik heb ervaring met aripiprazol. Wat wil je weten? Het gebruik om het effect van prikkels te verminderen is in principe off label. Het is eigenlijk een antipsychoticum, waarvan het minder binnenkomen van prikkels een veel voorkomende bijwerking is. Het is dus altijd afwachten of het voor jou die werking heeft. Bij mij had het dat effect helaas niet. Maar op zich wordt het middel hier dus wel vaker voor voorgeschreven.
Ik heb het ook gehad,het hielp echt heel goed maar ik ging er helaas onwijs van eten en toen ben ik ermee gestopt. Ik kreeg het voor mijn paniekaanvallen.
Ik heb het ook voor prikkels gebruikt. Werkte op dat gebied goed. Maar ik voelde me er verder niet goed bij. Veel bijwerkingen en echt moe moe moe