Door een heel gedoe dien ik binnen 2-3 maanden aan 960 pond te komen. Ik krijg zo ongeveer 340 pond per week. Hetgeen wat er sowieso van af is per week: -Luiers (3 pond) -Melk (10 pond) -Travel voor mij (38 pond) -Huur (70 pond) -Boodschappen (40 pond) Per week zal ik dus zo'n 120 pond aan de kant moeten schuiven om 960 in 2 maanden te hebben. We zullen dus zo'n 60 pond per week over hebben om aan ons uit te geven (geheel aan ons dus, "luxuries") is dit te doen? Mia krijgt overigens binnenkort heel veel cadeautjes omdat ze wordt gedoopt Dus qua speelgoed zitten we goed en qua kleertjes ook aangezien we laatst zo'n 10 outfits voor 9-12 maanden gekocht hebben (ja, 6 maanden en ze gaat langzaam maar zeker naar 9-12 maanden.)
Lijkt me geen heel groot probleem inderdaad, maar leuk is anders 70 pond huur per maand? of is dat per week?
Als je zo snel aan geld moet komen zou ik de luxe even 2/3 maanden opzij zetten. Dan vind ik 60 pond over per week voor luxe vrij veel zelfs. Als je rekent met 120 pond, heb je het in 8 weken bij elkaar. Als je rekent met 180 pond heb je het de 6e week al...
Alles wat je niet meer nodig hebt op facebookgroepen zetten bij jou in de regio, of op Ebay. Zeker als het bijvoorbeeld nette kleertjes zijn krijg je daar nog best wat voor. Op het moment zijn er ook een hoop Nearly New sales (tenminste, hier in regio London) misschien kun je daar gaan staan? Verder uitzoeken hoelaat Tesco, Asda en Sainsburry's de tweede ronde gele stickers plakken, en dan je boodschappen doen, alles wat je die dag niet gebruikt aan vlees gooi je in de vriezer. Ik betaal nooit meer dan 17p voor een brood bij Tesco, en vries het dan in. Overigens hebben wij niet eens 60pond per week over, zo'n feest is het hier niet. Kun je niet meer housing benefits krijgen trouwens?
wat ik alleen niet snap. luiers 3 pond melk 10 pond. hoe kun je in godsnaam zoveel meer kwijt zijn aan melk dan aan luiers?? hier kost een pak melk 0,65 cent en met 6 pakken in de week heb ik voldoende. = zo'n 4 euro een pak luiers is al gauw 10 euro... maar al sje dat bedrag bij elkaar moet sprokkelen en die 60 euro voor luxieus even helemaal daar heen doen dacht ik zo. luxe dingen heb je niet nodig zijn niet noodzakelijk. als je dat doet heb je met kerst weer een extraatje
Melk zal wel babypoedermelk zijn, en dat is hier duur. Ik haal 20 luiers voor 1,5 pond hier, dus 3 pond kan best kloppen.
en zijn de luiers dan zo goedkoop bij jullie?? anyway, 60 pond voor "luxe" lijkt me heel makkelijk haalbaar toch heb je dat elke week nodig dan
Ja, babymelk haha..Zo duur zijn de koeien hier niet. En qua luxuries voor 60 pond per week zit natuurlijk ook in: sparen voor kerst want ja dat "moet" en Mia's verjaardag komt er over een halfjaartje aan..Wil ik ook alvast voor gaan sparen. Luiers inderdaad 3 pond voor size 4 en daar kunnen ze in blijven totdat ze 18 kilo wegen en dat weegt ze natuurlijk nog niet! Het is trouwens alweer wat ruimer geworden..Het geld hoeft pas over een halfjaar te worden betaald. Hoera Met "Luxe dingen" bedoelde ik ook trouwens kleren. Want stel ze groeit als kool of als ze een nieuwe vest nodig heeft of iets in die richting. Of als we naar een groep moeten met haar..Dat soort dingen vallen ook onder de 60 pond Dus heus niet een bioscoopje..Daar gaan we niet eens heen haha
Ik zou toch sparen en het vast betalen, stel je voor er komt nog een tegenvaller of iets dergelijks dat je dan niet dubbelop zit. Maar ik hou dan ook totaal niet van schuld en heb liever minder tot geen luxe dan schuld. En ik zou liever met kerst een nieuwe outfit scoren van het luxe geld en dan wat extra's hebben. Dus zou gewoon nu al vast zoveel mogelijk op zij zetten. Maar ieder zijn ding
Nearly New sales voor kleding, echt, ik betaal hooguit 1 pond voor een goede jurk, maillots haal ik 10 voor 1 pond meestal, dus dan kan je echt wel voor uit. Wij hebben 45 pond per week voor alles, dus boodschappen en "luxe" items. Gaat makkelijk hoor, zelfs met 3 kinderen die niets te kort komen.
Nearly new Sales, dat zijn een soort kledingbeurzen. Worden door de hele UK gehouden, ik woon in de regio London. NCT organiseert deze regelmatig, en veelal particuliere initiatieven ook. Hier zijn er de afgelopen maand al 4 geweest, en komende maand heb ik er ook iedere week wel eentje. Ik ga volgend weekend voor het eerst zelf staan, maar mijn man gaat dan rondlopen want de jongens hebben nog truien nodig. Ons meisje is geheel klaar voor de winter (zowel maat 18-24 als 2-3 jaar gekocht) en dat voor nog geen 25 pond. Hier kun je kijken of er binnenkort een NNS in de buurt is van de NCT Nearly New Sales | NCT Verder de borden in de supermarkten in de gaten houden, Sainsburys hier hangt er vol mee.