Zomervakantie 2015 topic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ganesh, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Goedemorgen dames :)
    Aangezien ik in de zorg werk moeten wij de aanvraag voor de zomervakantie al binnen een maand indienen. De maand erna zullen we te horen krijgen of hij is goed gekeurd.
    Dit jaar zijn we naar Turkije geweest voor de 1e keer en dit was ook onze eerste vakantie in 5 jaar tijd. De vakantie is ons tegen gevallen omdat we niet in een centrum zaten maar midden in een woestijn. Voor onze dochter was er genoeg te beleven alleen voor ons niet. ;)
    Mijn man wilde graag volgend jaar naar Spanje maar daar is weer niks te beleven voor onze dochter, geen glijbanen bij het zwembad en geen speeltuinen.
    We willen in december/januari al gaan boeken en mijn vraag aan jullie is of jullie suggesties hebben voor op vakantie waar het leuk is voor ouders en kind?
    Turkije zal denk ik afvallen door de oorlog en een camping wordt erg prijzig als je geen eigen caravan hebt en noodgedwongen een chalet moet huren. Buiten Spanje en Turkije zijn we nog nooit ergens geweest, dus kom maar op met jullie zalige vakantie verhalen :D

Gaan jullie volgend jaar op vakantie? Hebben jullie bepaalde wensen, budget of andere dingen wat jullie willen vermelden? Vemldt het dan hier :D

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik ben vroeger heel vaak met mijn ouders naar Kroatië geweest. Vond ik als kind altijd heel leuk en volgens mij hebben zij daar ook écht genoten (aangezien we er 7 jaar achter elkaar zijn geweest). Ook is/was het een erg goedkoop land. Misschien is dat een idee? Het is in ieder geval ook een heel mooi land met vaak heel mooi weer, maar dat is mijn ervaring!

3. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Dankjewel Jess, daar zaten we ook al aan te denken. Tegenwoordig weet je niet meer waarheen omdat in elk land welk toerisme is en zovele aanbieders. Gelukkig hebben we nog de tijd om rond te kijken.
    Jammer genoeg moeten we wel in de duurste periode gaan maar dat is niet anders.

Gaan jullie op vakantie, of zijn jullie nog geweest?

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zijn ook alweer aan het plannen.
    Dit jaar naar de Riviera del Conero in Italië geweest. Jaar daarvoor Hongarije, daarvoor Italië, Frankrijk, Zwitserland.

Dit jaar weten wij nog niet..... Willen graag naar Elba, maar ook wel naar Sardinië, of de streek Ligurië in Italië.
    Het liefst Italië dus, haha.
    Maar Kroatië lijkt ons ook wel wat.
    #firstworldproblems

Wij willen trouwens in een privé huis met privé zwembad zitten aan de kust.
    Met minimaal 2 slaapkamers en rustig gelegen. Wij zijn best (te) kritisch.
    Budget is rond de 3000 euro voor 2 weken. Dan komt de heenreis, eten etn alles er nog bij.

5. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik ga volgend jaar niet op vakantie, maar je zou idd aan landen als Kroatië kunnen denken. Hoor daar wel goede verhalen over.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij gaan aankomende zomer waarschijnlijk naar de Vendée in Frankrijk. We willen wel naar het buitenland, maar niet te ver rijden i.v.m. dochter. Een kleine camping, op loopafstand van het strand, met op de camping ook een zwembad en een speeltuintje. We hebben al wat op het oog...

7. tuc

tuc Niet meer actief

hier wordt het of oostenrijk omgeving tirol of italie aan het gardameer. Wij kamperen overigens met eigen tent.

8. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij hebben (nog) geen vakantie gepland. Ik ben halverwege mei uitgerekend van onze verassingsbaby en dan gaan we denk ik eerst maar is kijken hoe dat gaat met die kleine thuis. Misschien dat we dan nog een lastminute ofzo boeken. Maar we hebben het er eigenlijk ook nog helemaal niet over gehad ;)

9. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Jess: Een kleintje is veel leuker dan vakantie! Daar heb je tenslotte je leven lang plezier van, met een kleintje op vakantie is misschien wat te net na je bent bevallen.

Aszz: 3000 euro voor 2 weken? In mijn omgeving hoor ik heel vaak zulke goedkoper bedragen. Omdat wij in het hoogseizoen gaan betalen we al rond die prijs of meer voor 8 dagen jammer genoeg.

Amethist en tuc: wat fijn dat jullie al iets weten waar jullie heen willen dat scheelt enorm, wij weten het dus nog totaal niet, zijn ook niet echt in die wereld thuis, wij horen altijd achteraf dat we teveel hebben betaald omdat we er geen verstand van hebben haha

Wensmama: bedankt voor de tip!

10. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij gaan volgend jaar weer naar Frankrijk.
    Waar precies weet ik nog niet. Mijn man wil weer naar dezelfde camping als vorig jaar maar ik vond die niet zo.
    Dus ik ben al druk op zoek naar een andere camping in de Dordogne, Ardeche of Drôme.
    Hoe lang weet ik ook nog niet. Mijn man gaat volgend jaar alleen met de fiets naar zijn ouders in de Ardeche, na een paar dagen ontmoeten we elkaar ergens in een Chambre d'Hotes.
    Daarna fietst hij weer verder en wij blijven dan misschien nog een extra nachtje en daarna rijd ik met de kinderen door naar mijn schoonouders waar mijn man dan een paar dagen later ook aankomt. We blijven daar dan nog een paar dagen en daarna naar de camping.

Wij hebben een eigen tent en vorig jaar waren we voor 3 weken inclusief alles (standplaats, uitjes, eten, tol enz) nog geen 2000 euro kwijt.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan altijd de eerste 2 weken van de zomervakantie.
    Maar je zal dat inderdaad zo kwijt zijn met een all in naar Turkije.
    Wij houden niet van zulke vakanties. We willen graag veel van de omgeving zien en een auto tot onze beschikking hebben.
    En liever niet teveel toeristen, haha.

12. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.636
    901
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ga mijn familie in Nederland bezoeken maar mijn familie wil ook naar Italië (ik woon net buiten Rome) op vakantie, toevallig zijn we nu ook met de planning bezig.
    Valmontone is een mooie omgeving om te wandelen, er is een goede treinverbinding naar Rome centrum.
    In Valmontone zit ook een pretpark; Rainbow magicland, daar wou mijn dochter graag heen(8baan freak) en we kijken of we nog een dagje naar Napels kunnen gaan.
    Voor de rest nog uitzoeken hoe&wat.

13. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Wij zijn dit jaar voor het eerst naar kroatie geweest en dat is goed bevallen. volgend jaar willen we weer naar onze favoriete camping in spanje. mallorca is ook een mooi eiland vind ik en menorca schijnt een leuk eiland voor kinderen te zijn.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben komende zomer een dreumes van 1 jaar dus heel spannend zijn onze plannen niet :D

Een weekje naar de Eifel of naar Sauerland in september, misschien Zwarte Woud. Ik verheug me er erg op om met onze zoon in het stoeltje te gaan fietsen :D

Sowieso zijn we beiden geen zonaanbidders. Mijn vriend krijgt heel snel zonnesteken en ik vind wandelen en fietsen in een mooi heuvelachtig gebied net zo leuk. Daarbij hebben we geen groot budget omdat we bezig zijn met ons oriënteren op de koophuizenmarkt.

Maar ik wil wel een weekje weg komende zomer! Afgelopen zomer had ik verlof, heb zo'n beetje de hele zomer binnen op de bank gezeten met mijn zoontje. We hebben geen tuin en ook geen balkon dus naar buiten kan alleen als we de straat opgaan.

15. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Een weekje in Nederland kan ook leuk zijn! Ik ben alleen nog nooit naar een camping geweest, vroeger met mijn ouders gingen we ieder jaar naar Spanje, dat heb ik wel gezien.

Frankrijk en Italië dacht ik ook al aan. We ( ik ) wil alleen niet met de auto, sla altijd doodsangsten uit.

@ Aszz: nu begrijp ik het haha. Wij zijn meer van de zon en toeriste, dat betaal je natuurlijk ook. Overigens wil ik niet meer zoveel als dit jaar uitgeven, deed me achteraf toch een beetje pijn nadat het was tegengevallen, maar van te voren weet je het nooit.

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    in frankrijk, dordogne is camping la grand dague erg leuk, grote camping en dus veel te doen!

kroatie is erg mooi, heel vriendelijk land, wij zijn er geweest voordawt we kinderne hadden en twijelen om er volgend jaar weer heen te gaan. wij zaten toen in porec

verder kan je het zo duur maken als je wilt denk ik, kook je zelf of ga je uit eten iedere dag?
    maar zo goedkoop is het niet meer als het 10 jaar geleden was hoor...

17. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Yes vrijdag geboekt, 2 weken Spanje voor t eerst van mijn leven camping vilanova. In Juni cant wait

18. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan volgend jaar weer naar Zuid Frankrijk, naar la Petite camargue. Dit wordt dan onze derde keer. De camping bevalt ons (mooi, verzorgd, gastvrij). Het klimaat bevalt ons, de accomodaties en omgeving bevallen ons en het voelde de tweede keer gewoon als thuiskomen, dus volgend jaar weer.

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Ik kom er ook niet uit!
    zijn vorig jaar voor het eerst met zl naar het buitenland naar Mallorca. We hadden een schitterend appartement op een kleinschalig complex. Helaas hebben we iedere avond zelf gekookt, omdat alle restaurants om 19:00 pas open gingen en zl dan echt al bekaf af. Ook moet er dit jaar een leuk speeltuintje en kinderbad met wat leuke elementen zijn.

Ik twijfel over Place de la Famille lijkt me een geweldige camping om in mei/juni heen te gaan maar ligt in de Dordogne dus ben bang voor koud en nat weer.

Mijn ouders hebben ons uitgenodigd mee te gaan op vakantie naar Murren in Zwitseland. Lijkt me heel erg leuk, lekker in kabelbaantjes en treinen de bergen door met zl en ze hebben een schitterende nieuwe speeltuin op de berg.

Tenslotte twijfel ik erover om met zl een midweek naar camping De Paal te gaan terwijl ml gewoon doorwerkt. Ik heb wat meer vakantiedagen en het lijkt me erg leuk, maar misschien is zl er met 2,5 net te klein voor.

Ideaal zou een kleinschalige accommodatie zijn met leuk kinderbad, speeltuin en restaurant in de buurt wat om 17:00 al open is op 2 uur vliegen vanaf Eindhoven AirPort. Help!! Ik lees mee!

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij zitten dit jaar aan Frankrijk te denken,

Wij zijn twee keer wezen kamperen in een ingerichte bungelo tent in Frankrijk voor 2 weken voor 300 euro ( komen natuurlijk nog wel boodschappen benzine en tolwegen bij :))

Wij zijn niet van het dingen ondernemen op vakantie, onze kinderen liggen steeds in het water en papa mama zitten op de rand van het bad ( peuterbadjes met glijbaantjes erin )

Afgelopen twee jaar zijn wij all in met de kinderen naar Turkije geweest, is ook heerlijk ! Hebben niets te doen gehad met de kinderen
    De oudste twee zochten schelpen op het strand rond de bedjes dus altijd in en zicht een straal van max 6 meter rond ons ;)

Een speeltuin met overkapping naast het terras dus papa en mama konden zitten en hun gingen spelen

Nu zal de jongste bijna 2 wezen wanneer we in de zomervakantie gaan en vinden we all in hotel Turkije niet handig, zij zal ook veel willen lopen en dan loop je steeds andere mensen in de weg dat je er achter aan loopt te vangen denk ik haha dus dit jaar dus weer Frankrijk, super leuke ervaringen mee, ook gewoon lekker overdag zwemmenen dingen op de camping doen en in de avond mogen ze lekker voor de tent spelen, heerlijk vind ik dat !

Maar wel duur inderdaad, goedkoopste wat ik nu gezien heb is 1500 euro voor 2 weken, komt nog tol benzine en boodschappen bij hoewel ik de boodschappen ook eigenlijk niet mee moet rekenen want als je niet op vakantie gaat moet je thuis ook boodschappen doen ;)

Deel Deze Pagina