Welke is er nou leuker, bijzonderder, mooier etc etc? En wat is handiger, met zo'n busreis of gewoon zelf met de auto of trein? Ik wil volgende maand met m'n dochter naar de kerstmarkt, ik zag een aanbieding voor bus naar Dusseldorf, leek me wel leuk. Is het te doen om met zo'n reisje op 1 dag heen en terug te gaan? Of toch beter een hotelovernachting doen?
Wij gaan naar Osnabrück met onze zoons van 7 en 5. We gaan of met de internationale trein (kinderen is gratis met KidsVrij abonnement) of we gaan met de auto. Ik heb hier voor gekozen aangezien ik een aantal stukken heb gelezen dat dit een erg leuk en ook voor kinderen geschikte kerstmarkt is.
Elk jaar gaan wij naar dusseldorf. Vele pleintjes erg gezellig Oberhausen is ook leuk daar staan wat attracties voor kinderen, voor gritere kindereen ook een sneeuw banden baan etc
Düsseldorf is een echte aanrader! Wij gaan elk jaar! Kerstmarkt bestaat uit 7 verschillende markten. Ik zal voor een overnachting kiezen!
Oberhausen vond ik verschrikkelijk! Wij zijn toen met een bus gegaan, dat werkt verder prima (al ben ik liever niet afhankelijk). Keulen schijnt erg mooi te zijn en heb ook goede verhalen over Dordrecht gehoord.
Ik ben 2 jaar terug met de oudste met een georganiseerde busreis naar de kerstmarkt in Essen geweest. Was goed te doen,we vertrokken vrij vroeg en waren om half 11 al in Essen en de bus ging om 20.00 uur weer terug. Wel een lange dag maar we hebben alles op het gemak kunnen bekijken. We gaan zeker nog een keer op deze manier naar een kerstmarkt maar dan niet meer naar Essen. Vind een gezellig drukke winkelstraat geen probleem maar hier was het wel extreem druk. Voetje voor voetje door de winkelstraten,lange rijen voor de attracties en nergens plek om fatsoenlijk wat te eten. Dan vond ik Maastricht bv beter te doen.
Keulen is leuk Düsseldorf gaat ook al vind ik des voor kids niet zo.... Dortmund is ook leuk. Munster ook.
Dusseldorf is erg leuk. Wij gaan ieder jaar er heen. Veel leuke pleintjes, voor de kinderen is er juist veel te doen. Er is zelfs dit jaar weer een grote schaatsbaan waar de kinderen lekker kunnen schaatsen Wij gaan altijd met de bus. Dit jaar rijden wij er om 10:00 uur heen en gaan we om 20:00 weer terug naar huis, we hebben dus lekker de hele dag om te shoppen en kunnen als het donker is lekker dineren en worden dan weer thuis gebracht door de bus.
Ik ben naar aken geweest vond ik niks aan. Je was zo rond. Vorig jaar via de hema een aanbieding gehad. Gereisd via oad. Naar keulen geweest. Was erg leuk! Ik wilde ook graag de dom nog een keer zien en verder wat gewinkeld. Dit jaar via oad zelf geboekt, want we maar op 1 datum kunnen dit jaar en we zeker willen zijn van een plekje. Voor 25 euro p.p. heen en terug. Vorig jaar ook goed geregeld. Je komt begin van de middag aan en net na etenstijd huiswaarts. Dit jaar wordt het dusseldorf. Ben heel benieuwd!
Mijn eerste kerstmarkt was naar Essen 7 jaar geleden via een busreis, ik vond het echt leuk mooi diverse markten, groot reuzenrad en een gezellige sfeer. 3 jaar geleden naar Oberhausen geweest met de auto, veel kleiner dan Essen, wel gezellig maar ik miste de sfeer. Vorig jaar weer naar Essen geweest met de auto. Dit jaar willen we voor het eerst met de kinderen en dan naar Munster.
Ik vind het persoonlijk niet kort hoor, je hebt echt ruim de tijd om lekker te genieten. Het is alleen jammer dat heel veel bus maatschappijen rond etenstijd alweer terug gaan, het word dan namelijk juist zo mooi als het donker word en zo gezellig met alle lichtjes. Onze bus maatschappij heeft het godzijdank dit jaar voor het eerst aangepast Wij gaan dus weg uit Rotterdam om 10 uur en zullen dan denk ik rond 12:30 in Dusseldorf zijn. We gaan dan pas weer om 20:00 weg dus dan kan je echt nog genieten van de mooie kerstmarktjes en dan heb je echt het idee dat het kerst is.
Als je 6 uur gelopen hebt ben je wel gaar Wij gaan niet vaak zitten 2 keer een drankje en bij avond eten. Lunchen doen wij al in de bus. Verder stippelen we al een looproute uit langs de kerstmarkten en bepaalde winkels/bezienswaardigheden. Soms kan je niet alle kerstmarkten zien maar dat is dan maar zo.