kerstboom na de sint

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 bolkje, 6 dec 2013
    Laatst bewerkt: 6 dec 2013
    Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden, ik heb namelijk een meningsverschil met mijn man

Ik heb heel netjes gewacht met de kerstboom tot na de sint. Ok, vooruit, gister hebben mijn ouders er wel alvast eentje meegenomen vanaf de intratuin (kreeg je weer een kortingsbon voor de volgende besteding bij :D ), maar hij staat nu dus nog kaal in de woonkamer…. (Niet lang meer, ik ga hem vandaag optuigen :D )

Maargoed. We vieren dus dit weekend pas sinterklaas. Mijn schoonfamilie komt dan hierheen en sinterklaas is voor hen een beetje wat kerst voor mij en mijn familie is, namelijk hét decemberfeest.

Mijn man zegt dat het lullig is als ik de kerstboom al opgetuigd heb staan terwijl er nog geen sinterklaas is gevierd. Ik heb zoiets van: het is óns huis én sinterklaas is het land uit… Ik zie nu geen reden meer om de kerstboom nog niet te versieren. Sterker nog: ik vind het al heel wat dat ik zo lang heb gewacht, want als het aan mij had gelegen had ie op 1 december al gestaan ;)

Bovendien vind ik sinterklaas vieren zoals mijn schoonfamilie dat doet helemaal niet leuk; ik doe er wel aan mee, omdat ik van mijn schoonfamilie hou en weet hoeveel waard zij eraan hechten, maar als je in mijn hart kijkt zou ik het liever niet vieren :) ik vind dus dat mijn man ook wel zo'n houding tegenover mijn kerst-hobby mag hebben… ;)

Het is niet alsof we hier knallende ruzie over hebben, maar wel gewoon een klein verschil van mening. Ben benieuwd wat jullie vinden….

2. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij wachten met de boom optuigen totdat de sint het land uit is en wij pakjesavond gevierd hebben. Dit hebben wij gisteravond gevierd dus vandaag wordt de boom gekocht en wij tuigen deze dit weekend op. Ik snap jouw man wel een beetje als jullie het nog niet gevierd hebben.. Aan de andere kant, 5 december is geweest, sinterklaas is terug naar Spanje dus nu "mag" het. Maar om verwarring voor de kids te voorkomen (weet niet hou oud de kids zijn) zou ik in jullie geval wachten tot na het weekend.

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zelf vind ik kerst ook erg gezellig, en vieren wij ook pas komend weekend sinterklaas. maar pas daarna ga ik de boom halen en versieren. hij kan dan nog weken staan, dus genoeg tijd om er van te genieten. ieder moet voor zich uitmaken wanneer hij de boom zet daar heb ik geen oordeel over. maar ik zelf wacht tot we sinterklaas echt gevierd hebben.

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Va nmiddag staat onze boom ook aangekleed, terwijl we vanavond sinterklaas vieren. Weliswaar bij mijn schoonouders, maar toch.
    Ik ben het wel met mijn man eens dat de boom na 5 dec komt, maar het liefste zet ik hem eerder haha! Hoeveel waare hecht je schoonfamilie aan een opgetuigde boom? Ik snap zijn punt wel, maar als je het allemaal voor n ander doet..
    Wij vieren sinterklaas nog op de 22e met opa en oma.. heel erg laat dit jaar. Moeten zij dan maar geen boom zetten?

Het gaat toch om de gedachte, niet om een boom die er wel of niet staat.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmm...je schrijft dat je netjes hebt gewacht tot na de Sint (daar bedoel je waarschijnlijk gewoon 5 december mee).

Vervolgens schrijf je dat je dit weekend pas Sinterklaas viert.......

Persoonlijk (maar dat is dus mijn mening) zou ik hebben gewacht tot na dat Sinterklaasfeest.

Hoe doe je dat trouwens als je kindje wat ouder is? Gaan jullie dan wel of geen Sinterklaas vieren? En wacht je dan wel met de boom tot na het Sinterklaasfeest of zet je hem dan ook al eerder neer?

Dit zijn inderdaad wat lastige (maar niet onoverkomelijke :p) kwesties.

Wij hebben gisteren Sinterklaas gevierd. De beste man is bij ons nu het land uit. Aankomend weekend komt de kerstversiering er dus in.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Oei, komt hij bijna in aanvaring met de Kerstman, LOL! :p:D

7. tuc

tuc Niet meer actief

tja lastig, ik vier idd geen sinterklaas als er al een kerstboom staat, maar ik vier dan na 5/12 ook geen sinterklaas dus wij hebben dat probleem eigenlijk niet. Hier kan hij dus altijd 6-12 opgezet worden.

8. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik vind een boom tijdens Sinterklaas eigenlijk geen probleem. Dubbel gezellig toch? :D

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.275
    16.661
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat je hier überhaupt een meningsverschil ook kan en wil hebben.
    Zet hem op en anders wacht je toch een paar dagen??
    Lekker boeiend allemaal pfff

10. We gaan dan wel sinterklaas vieren, maar dan wel op de manier waarop het (in mijn ogen!!) bedoelt is: als een kinderfeest, met dat verwachtingsvolle sfeertje, een zak vol cadeautjes die opeens op magische wijze is verschenen…. etc. En gewoon op de verjaardag van sinterklaas, niet ergens een week later….

Daarnaast zal de sinterklaas ook nog wel gevierd worden op de manier van mijn schoonouders, maar dat is dan een 'sinterklaas voor volwassenen'. Ik denk dat ik het ook op die manier aan ons mannetje ga uitleggen….

(Of misschien zeg ik wel tegen hem dat mijn schoonfamilie stout is geweest en daarom geen cadeautjes krijgt van sinterklaas, en dat ze daarom maar cadeautjes voor elkaar kopen :p )

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    We hebben geen Sinterklaas gevierd dit jaar, maar de kerstboom staat altijd na 5-december.
    Heb gistermiddag wel de boom in elkaar gezet, met de gordijnen dicht want alle gezinnen in de straat vierden Sinterklaas.
    Ik voel me er niet prettig bij om de boom zo vroeg te hebben staan, ookal wil ik het heel erg graag.
    Komt ook omdat mijn man een Sinterklaas-liefhebber is en ik de Kerst-liefhebber.

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind eigenlijk dat je man gelijk heeft. Kerstboom zetten als Sinterklaas gevierd is. Het zijn ook maar een paar dagen.

Deel Deze Pagina