Wij zitten deze zomer in Chersonissos met onze kids van 11 en 9. Ik ben op zoek naar wat leuke dingen om te doen die niet meteen 30 euro pp zijn. Zelf wil ik naar de grote olijfboom en starbeach. Onze jongste wil graag een mooie grot bezoeken dus die zoek ik nog. Ik ben zelf in de grot van Zeus geweest mar dat was een hele klim. Dus liever een die wat makkelijker bereikbaar is. Ik hoor liever ervaringen van anderen wat leuk is. Vandaar mijn vraag hier. Ik snap dat het heel warm is in die periode dus misschien dat we niet aan veel uitstapjes toekomen.
Mattala (of zoiets, ik weet niet meer precies hoe je het schrijft). Dat is een hippiedorpje aan de zuidkust. Leuk sfeertje en er is een rotswand met allemaal grotten waar je in kunt naast het strand. Wij waren er toen onze middelste 3 was en die was helemaal in de ban van het verhaal over de Minotaurus, dus we hadden hem wijsgemaakt dat in die grotten de jonge babyminotaurusjes werden uitgebroed. Was een leuke middag, haha.
ik lees mee wij gaan in de meivakantie met de familie, (niet zo warm nog waarschijnlijk dan). Mattala klinkt wel leuk!
Griekse avond in oud chersonisos en boot trip naar spinalonga ( aks je t zo schrijft en je moet dan wel van oud en geschiedenis houden.)
Die Griekse avond lijkt mij wel wat. Ook Mattala en ik ga eens kijken wat lasitit plateau is. Spinalonga ben ik geweest ooit. Maar is voor mijn kinderen niet interressant genoeg. Ze houden niet zolang aandacgt vast
ik heb gekeken voor matala - dat is voor ons te ver rijden denk ik... wij gaan wel naar spinalonga - vond dat zelf zo indrukwekkend . Toen onze oudste nog 6 was zijn we ook helemaal de berg opgeklommen naar de vlaggen... Griekse avond klinkt inderdaad ook erg leuk!
Spinalonga Agios Nikolaos lassithi plateau Grot van Milatos (ook mooi uitzicht) Knossos Markt in Heraklion
De kloof zou ik dan niet aanraden. Ik vond het op mijn 13e nog best pittig ivm de warmte ook al zat ik op scouting.