teken ,,die kleine rot beestjes

Discussie in 'De lounge' gestart door music4life, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

:evil: :evil: :evil: :evil: ik vind ze zooooo verschrikkelijk die kleine rot ziekte overbrengende beestjes,,bah bah bah,,ik aaide mn poes mira en voelde al een hard plektje ,,ja hoor een teek ,,nog klein,,te klein om hem er al uit de draaien(doe ik overigens nu ook niet zelf) ik ben netjes een kuur frontlne aan het doen ,,nouh helpt ook lekker dan en dat voor 30 euro,,,pfff tis gek ,maar goed ,

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Vertel mij wat...
    Onze hond is nu 9 maanden en hij heeft al ongeveer 15 tekens gehad. Naja hij zit ook overal in met zijn kop.
    Ik had er laatst zelf ook één! :confused: IEIEIIEHHH. We waren naar het bos geweest, nou daar wemelt het van die dingen.
    Ik haal ze trouwens altijd wel zelf weg bij de hond. Hij is het ook al gewend haha. De ene keer zijn ze rood/oranje en de andere keer grijs.
    En inderdaad als ze nog te klein zijn kun je ze er bijna niet uitdraaien.
    Dan moeten we 'm van narigheid nog maar even laten zitten zodat 'ie kan 'groeien'. :( Ze zijn trouwens sterk joh die krengen! Laatst had ik er een doodgeknepen (dacht ik) met de tekenpen en een half uur later liep 'ie weer! Afgelopen weekend had de hond er nog één, weggespoelt in de wasbak, even laten lopen, uur later zat ie gewoon weer in de wasbak :confused: Was er gewoon weer uitgelopen.

3. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ja erg is dat he?
    De kat van mn ouders zit er ook altijd onder. Het valt nu mee in deze tijd van het jaar, maar in het voorjaar haalt mn vader er dagelijks 4 a 5 uit :confused: ....ze wonen landelijk en 't beestje zit natuurlijk veel in struiken en bossen. Echt zielig :(

4. music4life

ja tis echt zo vies bleehhhhh maar echt die frontline ook ,,ik doe echt keurig die kuur,,1x in de 4 weken een pipetje leegspuiten tussen de schouderbladen ,maaruhhh helpt dus ook niet zeg,dat is balen ,,kijk als het helpt maar me die 30 euro niet uit maar nu wel ,,,bah

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Frontline sucks :thumbdown: . Werkt al een tijd lang niet meer afdoende. Ik gebruik Advantage, dat werkt (nog) wel perfect. Zelfde prijs ongeveer, alleen zitten er 4 pipetjes in de blister ipv 3 bij Frontline...

6. music4life

ok dan ga ik toch een over op dat idd,,, maar goed eerst deze maar ff opmaken ,,,

7. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    brr mijn zoontje had er laast een op zijn bil... hebnu een soort van tijdelijke fobie voor bosrijk en grasrijk gebied.. wahahaha
    gelukkig had de teek nog geen bloed gezogen.. en kon ik hem er in een x uittrekken
    vriend lief heeft hem keurig gecremeerd. en daarna weg gespoeld.. brrr vieze beesten! doe me dan maar een vogelspin (uh?>)

8. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Wat ik altijd zo knap vind van die dingen is dat ze altijd op rare plekken terecht komen. Ik liep een keer door het bos en had ineens 2 van die engerds. 1 onder mijn tiet :confused: en 1 in mijn knieholte. Terwijl ik toch echt die dag een lange broek en een trui aan had en een dikke bh, zo'n voorgevormde cup, het is mij nog steeds een raadsel hoe die daar zijn terecht gekomen. Ik vind het echte enge dingen. Brrr.

Mijn ouders hebben voor de hond trouwens Bolfo. En deze werkt prima. Met frontline had hij idd ook wel eens teken, maar heeft ze nu toch zeker al een jaar niet gehad. Is ook iets van 20 euro en heeft ook 4 pipetjes.

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:confused: :pale:

10. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    heb dus ook zo'n viervoeter rond lopen die de teken volgens mij gewoon opzoekt, zeg maar........ al snuffelend schijnt te roepen "kom maar, spring op mij" :( :(
    aangezien ik er 2 heb plus kattebeest word het een duur geintje met die frontline en dat elke maand (hoewel ik er in de wintermaanden wat zuiniger mee ben hoor :oops: )
    thanx to my sister kwam ik erachter dat kruidvat ze ook verkoopt en dat voor de prijs van 6 of 7 euro voor 3 behandelingen (12 weken) net zo effectief als frontline, bolfo en advantage en moet zeggen dat ik nog geen vlo of teek heb gespot afgelopen zomer dus zeker het proberen waard.

het is schijnt overigens wel zo te zijn dat je om de zoveel tijd een ander merk moet nemen omdat ze er immuun voor worden (wijsheid van een verkoper in de dierenwinkel) of het waar is weet ik niet maar zolang het effectief is haal ik ze tegenwoordig bij kruidvat.

11. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik heb drie katten en ik heb er echt nog nooit eentje in mijn leven gezien..... Terwijl ze toch dagelijks buiten lopen ! Nu is het zo dat wij niet in een bosrijke omgeving wonen (we wonen op de nieuwbouw), heeft dat er soms iets mee te maken ?

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Best wel logisch eigenlijk, teken kruipen namelijk naar warme plekjes... dus juist oksels, liezen, knieholtes e.d. goed controleren... ;)

13. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Onze honden krijgen schapenvet met knoflook, vinden ze heerlijk en voor 3 euros per 2 maand ook nog eens teek en vlo vrij :D

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb er laatst nog 1 weg gehaald bij onze kat. De teek zat boven op zijn kop, helemaal vol gezogen, jakkkkes.

Mijn man is militair en moet regelmatig oefenen in het bos, hij heeft ook wel eens teken gehad. Hij heeft een donkere huid, dus de teek is bij hem erg slecht te zien. Ben best wel bang dat hij een keer de ziekte van lyme krijgt.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad, Frontline werkt niet. Onze hond had ook een teek en ik vroeg aan de dierenarts of we best Frontline konden geven, maar mocht dat niet doen. Heb ook Advantage gekregen. Ze heeft wel nog een teek gekregen, maar die heeft onmiddellijk losgelaten en droogde helemaal uit.

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    wij zijn eind mei, begin juni twee weekjes weg geweest met ons gezinntje en de doggies. wat denk je.... elke dag wel meerdere teken, we hadden ze geteld 14 dgn weg heeft opgeleverd..... 26 teken! En dan wij maar trouw de pipetjes geven teken vlooien en teken... nou volgens mij trok het alleen maar meer aan! rotbeesten

17. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Zooooo vies alleen bij het lezen van dit krijg ik al jeuk. Ik heb echt een tekenfobie.. weet niet of het al bestaat maar ik heb het wel.
    Ga in de zomer niet naar het bos met de hond wel naar het strand, staan geen bomen he. Hoorde laatst trouwens dat ze voornamelijk in eikenbomen en lang gras zitten.
    Frontline helpt hier erg goed wij wonen ook landelijk maar mijn hond heeft bijna nooit een teek en anders trek ik hem er direct uit, en dan... wel zestig keer mijn handen wassen nadat ik de teek een waardige crematie heb gegeven. Ik hou mijn aansteker er altijd tegen aan tot hij kookt.

18. music4life

ze zijn echt verschrikkelijk

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij gebruiken hier exil, van die pipetjes en zien hier zelden teken. Meestal komen we erachter als ze er al uit zijn gevallen (ze krijgt dan een bultje die langzaam wegtrekt). Denk dat ze er in de drie jaar dat we dr nu hebben maar iets van 4x een teek gehad heeft ofzo...

Deel Deze Pagina