heel erg last van bandenpijn(?), spierpijn onder buik/liezen/schaamstreek

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik ben nu 32 weken zwanger en heb sinds zondag heel erg last van ik denk bandenpijn. :(
    Ik voel m'n buik erg hangen, de pijn zit onderaan m'n buik, zowel links als rechts en vooral eigenlijk bij m'n liezen/schaamstreek. Als ik loop, beweeg, omdraai in bed voel ik een hele scherpe pijn. Echt niet leuk meer. 't Voelt eigenlijk als hele erge spierpijn.
    Lopen gaat bijna niet. Ik schuifel maar wat door de kamer.

Wie herkent dit? En kan mij misschien vertellen wat je er tegen kunt doen? Of hoe lang dit gaat duren? Want als ik zo nog 8 weken moet rondlopen... :(

Groetjes,
    Hanna

2. Meara

Meara Niet meer actief

Heel herkenbaar helaas.
    Heb het ook. Niet elke dag gelukkig maar wel
    vaak. Krijg er ook pijn van in mijn boven benen.
    Probeer je buik een beetje te tillen als je loopt

3. babydi

babydi Lid

11 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het ook een paar dagen gehad, heel pijnlijk. Een warme kruik helpt, dat ontspant de spieren. En als je hele erge pijn hebt mag je zelfs paracetamol hebben, maar uiteraard altijd in overleg met je VK.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar gaat het ook nog weer over...?

5. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb precies hetzelfde. Het lijkt idd op spierpijn in mijn lies, maar als ik op die spier druk, voel ik niks. Bij mij zit het meer rechts. Vooral met draaien in bed is het vervelend en word ook elke keer wakker als ik me probeer om te draaien. Heb er nu 1,5 week last van ongeveer en ook aan de vk gevraagd.. Zij zei dat het waarschijnlijk niet meer over gaat, pas na de bevalling. Ben bijna 36 weken zwanger.. Dit is trouwens ook mijn 2e kindje, bij mijn 1e had ik er helemaal geen last van. Maar weet hoe vervelend het is, vooral als je er nog 8 weken mee rond moet lopen.
    Heb je trouwens ook last van je bekken?

6. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb er ook erg veel last van...vooral 's avonds. Ik heb er eigenlijk de hele zwangerschap geen last van gehad tot nu. Nou is het volgens mij ook zo dat de kleintjes rond deze tijd in hun laatste groeispurt zitten:)

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb toch ook nog maar de verloskundige gebeld met de vraag of het over gaat. Nou, waarschijnlijk niet. Als je er last van hebt, dan hèb je er last van. Ze raadde me wel zo'n band aan. Nou, die heb ik al, zo eentje van Anita. Maar maat M zit me eigenlijk te strak. Heb wel gelijk minder last van de bandenpijn, maar krijg dan last in m'n rug. En maat L geeft juist weer te weinig steun bij m'n buik...
    Heb op zich geen last van bekken, maar wel van m'n SI-gewricht. Dat zit ergens in het bekken. Maar geen bekkeninstabiliteit.

O ja, en vk zei dat je ook meer last van bandenpijn kon hebben bij een >2e zwangerschap, omdat je baarmoeder dan al een (zwaar) kindje heeft gedragen.

Deel Deze Pagina