Kerstmenu!

Discussion in 'De lounge' started by esklessebes, Nov 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik krijg ook eters en ik kan redelijk koken behalve vlees dat verpest ik altijd :roflmao: dus iemand tips?9

esklessebes likes this.
  2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik laat het vlees door iemand anders maken! Scheelt werk en gegarandeerd super lekker:D

esklessebes and Hopsatee like this.
  3. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Inmiddels ook bekend wat we met mijn ouders gaan eten:

Vooraf uiensoep met een kaascrouton uit de oven.
    Hoofd: runderstoofvlees met rode kool en zelf gemaakte appelcimpote.
    Toetje: koude Stoofperen met kaneelsaus en ijs.

esklessebes and Hopsatee like this.
  4. Hopsatee

Ja goeie al zijn de mensen waarmee ik eet gegarandeerd nog slechtere koks :roflmao::roflmao:

esklessebes and SDonya like this.
  5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee ik bestel het bij familie die een catering bedrijfje hebben haha. Daar bestel ik echt alleen het vlees en verder niks. De gasten hoeven geen eten mee te nemen:D Heb je geen cateraar in de buurt wonen?

Hopsatee and esklessebes like this.
  6. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,003
    3,665
    113

Iemand anders laten doen:roflmao:

Hier een broertje die vlees gaat maken in de slowcooker. Dacht dat hij zei dat het coq heet kip met wijn ui champignons en wortel geloof ik.

7. Hopsatee

Ja goede ik zit er al steeds naar te kijken het moet bestaan hier in de buurt haha

8. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Ik ben zelf echt slecht in vlees wat mooi rosé moet blijven (oid). Dan doe ik het toch net te lang of juist weer te kort. Daarom hou ik van stoofvlees, een minuutje meer of minder maakt dan niet uit :D. En anders een groot stuk vlees wat je moet braden in de oven en daarbij een goede kookthermometer gebuiken.

9. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Ik heb nu inmiddels besloten wat de soep vooraf en het hoofdgerecht gaat worden:
    Garnalenbisque met Hollandse garnalen

Kalkoen (vulling waarschijnlijk salie appel)
    Gebakken champignons met tijm
    Pastinaakpuree met peer
    Aardappelkroketjes
    Salade van rucola, biet en pijnboompitten of remoulade van knolselderij

Dessert ben ik nog aan het uitzoeken. Mijn ouders doen ook nog een voorgerechtje en het kaasplankje en mijn zus ook een voorgerecht.

Marchella and Hopsatee like this.
  10. Hopsatee

Ja echt exact dat! Verder kan ik aardig koken maar vlees!

Toevallig ik keek gisteren naar een recept voor boeuf bourguignon. Dat moet me wel lukken. Dus ik denk nu na over bijgerechten voor en hoofdgerechten. Dus als er nog tips zijn.

Adje likes this.
  11. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,312
    10,280
    113
    We hadden een plan gemaakt omdat het dit jaar bij ons is maar nu hoor ik dat mijn schoonouders uit eten willen. Ben benieuwd wat dan het plan is.

Vind het wel jammer

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

In welke regio woon je? Als je in de buurt woont dan kan ik dat adresje wel doorgeven:)

13. Hopsatee

Regio Utrecht/Amersfoort.. volgens mij uit de richting voor jou toch? Maar thanks in elk geval :)

SDonya likes this.
  14. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Hier één dag met familie en één dag heeeeerlijk met zn viertjes. Dan vul ik een kalkoen, maak ik stoofpeertjes en hasselback aardappeltjes. Ik reken op de ah voor een pinguïn/ sneeuwpop ijsje want daar worden de kinderen altijd helemaal gelukkig van. Het hele familiegebeuren moet nog besproken worden, maar dan nemen we allemaal wat mee.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja helaas wel, hopelijk vind je iets in jou buurt!

16. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij doen trouwens de gevulde kip van boers en boers met spruitjes en gebakken aardappeltjes (in kerstvorm). Vindt onze zoon ook heerlijk en wij vinden het makkelijk te bereiden. Ik heb nl totaal geen zin in kerststress.
    Voorgerecht een salade met zalm (ook van boers en boers) en toetje wordt Ben & Jerry's.
    Mijn ouders komen alleen eten.

17. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij verzorgen dit jaar een kleine brunch en ‘s avonds een kaasplank en een dessert (vorig jaar vrij uitgebreid gekookt, dus dit jaar wat makkelijker).

Voor het dessert maak ik voor ieder (10 volwassenen en 1 peuter) een bord vol met allemaal kleine versies/lekkers:
    - kaneelbroodjes
    - ijslollys (gekocht i.p.v. gemaakt)
    - chocolade mousse van Tony’s in kleine bakjes
    - slagroom
    - eiwitschuimpjes
    - fruit
    - fondant roosjes

Share This Page