Met Kerstavond maakt iedereen wat hapjes. Eerste Kerstdag gaan we uit eten. Tweede Kerstdag rijden we waarschijnlijk naar Scheveningen, daar uitwaaien en warme chocomelk drinken en dan zien we wel wat we eten.
Ik vind inderdaad die boeuf bourguignon een goede tip, daar heb je bijna geen omkijken meer naar als het op staat. Je kunt voor een slowcooker kiezen, maar even in de pan aanbraden en dan een uur of 5 op 80-90 graden in de oven in een pan met deksel kan ook goed. (Tijd en temperatuur zo even uit m’n hoofd, volg vooral een recept) Groente en aardappeltjes of aardappelkroketjes erbij.. En als iemand anders dan stoofperen, een soepje en/of toetje meeneemt dan ben je al een heel eind. Ik vind het ook lastig om alles goed op elkaar af te stemmen. En keuzes te maken. Ik ben juist na een aantal jaren van zwanger zijn en kleine kinderen hebben weer wat meer in staat om wat speciaals te maken. Maar wat? Zou ook wel eens iets van hert/ree willen proberen. Tips zijn welkom
Wij doen met mijn familie ook 1 iemand voorgerecht, 1 iemand hoofdgerecht en 1 iemand toetje. Aangezien mijn vader en zusje altijd 'vechten' om het toetje wordt het 1 van de andere voor mij. Ik had laatst bij een diner faux gras (foie gras maar dan van noten) met vijgen en biet, was echt super lekker dus als ik het voorgerecht te pakken krijg dan wordt het misschien dat .