Kerstmenu

Discussie in 'De lounge' gestart door dreames, 30 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Ohhhhhhhh dan is dat inderdaad wel handig..

Dus kort... eerst ff koken morgen vroeg in de middag.
    Goed afkoelen, dan in bewaarbak in koelkast en voordat ze de oven ingaan de dressing erover. Of juist al op de plaat neerleggen, dressing, koelkast totdat ze de oven ingaan

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Dressing direct toevoegen, dan trekt het het beste in.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Ik ben er nog niet uit..

Heeft iemand hét idee voor mij:
    Voorgerecht 5volw 4kids
    Moet er sjiek uitzien, lekker zijn, en het liefst niet meer kunnen mislukken op het moment zelf

Hoofdgerecht is al roodvlees.

Ik denk aan een soep, gladde tomaat(saai, maar ja, ivm kids wel safe) , met iets ernaast.

En dan nog iets, wel vlees geen vis.

Maar wat?

Het moet een half uur in de auto.

En wie heeft echt een topper van een dessert?
    Geen alcohol, geen pinda

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.698
    113
    Ik ben uitgekomen op een eerste voorgerecht van paprika carpaccio (paprika blakeren velletje eraf, opmaken met wat rucola en kaas en zo), doperwtensoep (belachelijk makkelijk maar wel lekker en sjiek).

Voor dessert ga ik (voor het eerst) künefe maken. Ook dat kan je helemaal voorbereiden en op het laatst nog even opwarmen en afwerken. Misschien server ik daar nog kaki bij, dat matcht wel denk ik. Dat is ook niet zo super zoet (ondanks flink wat suiker).

dreames en MMW vinden dit leuk.
  5. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Wij vieren het bij ons thuis met ouders en broer, schoonzus, nichtje en tante. Iedereen neem iets mee. Mijn ouders maken stoofpeertjes, pompoensoep en dessert. Mijn tante een tussengerecht (weet nog niet wat). Mijn broer iets met ossenhaas en wij maken gevulde gebraden kip, hartige taart met geitenkaas, romanesco met burrata, en briochepudding als nagerecht

dreames vindt dit leuk.
  6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Thnx! Doperwtensoep klinkt goed!

Gare paprika ben ik zelf niet dol op!

Dessert klinkt goed boor een keer bij de koffie zeg!

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Kerstavond eten wij stoofvlees.

1e kerstdag tapas

2e kerstdag rollade en kippiepan met andere kleine hapjes en lekkere toetjes

dreames vindt dit leuk.
  8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    1e kerstdag doen we met ons gezin, per tweetallen een gerecht.
    Jongste 2 voorgerecht,pizzaatjes in kerstboom vorm
    Man en ik hoofdgerecht, boontjes met spek, kipfilet en kippenpootjes, en aardappeltjes uit de frituurpan met jus
    Oudste 2 nagerecht, zelfgemaakte ijstaart met van alles er op en eraan.
    Heel simpel maar dit lusten ze allemaal en maakt het voor ons leuker ;)

2e kerstdag houden we een winterbbq met 17 personen bij ons. Goed vlees, groente voor op de bbq, salades, stokbrood, sausjes, smeersels, patat en snacks voor de kleintjes

dreames vindt dit leuk.
  9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Dit jaar helemaal geen tijd voor de voorbereidingen. Voor m'n gevoel is kerst nog weken weg. Dus maak het mezelf heel makkelijk dit jaar. Kerstavond ben ik aan de beurt.

Vooraf: courgettesoep waar ik wat eetbare bloemen op laat drijven.
    Hoofd: drie verschillende biefstukpuntjes (normale rund, hert en wagyu) met daar bij een kaasfondue met allerlei dip dingetjes. Voor de kinderen knakworst en kipkluifjes erbij. En dan doe ik er nog een mini pannetje naast met gesmolten blauwe kaas voor de liefhebber.
    Na: mini trifels in een glas van cake, mascarpone en advocaat. Degene die geen drank willen krijgen 'm met chocoladesaus. En voor de kinderen heb ik een vogelbeker waar ik vanilleijs in doe.

1e kerstdag. Brunch bij zwager thuis. 's Avonds heb ik voor thuis een aardappelgratin, spruitjes, appelmoes en een wagyu entrecote.

2e kerstdag mag ik lekker bij m'n zus aanschuiven.

NiVa0230 en dreames vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina