Wel een beetje een rare opmerking van dat je kunt zien dat je naar nederland bent verhuisd. Alsof alles duur moet. Ik weet niet of iedereen al cadeaus heeft maar als je echt krap bij kas zit dan zou ik er nu nog wat van zeggen en eerlijk uitleggen dat je niet zoals hun ruim bij kas zit en je er tegenop zag om hier wat van te zeggen omdat het voorheen nooit een probleem was. Als je aan je moeder uitlegt wat je hier ook heb uitgelegd, dat je hard moet werken en bijna geen geld overhoudt voor je eigen kind om wat leuks te kopen dan zal ze dat toch wel begrijpen lijkt me. Ik denk dat als je dit zo uitlegt dat ze daar echt wel begrip voor zullen hebben maar als jij niets zegt weten hun ook van niks en houden ze er geen rekening mee. Zou hier echt niet mijn laatste geld aan uitgeven en vervolgens door de zure appel bijten.
Ja het is balen dat je nu 100 kwijt bent aan cadeaus, volgend jaar idd op tijd gaan aangeven. Maar......jij spendeert dat geld, maar je familie besteed dat ook aan jou! Vraag de dingen die je goed kan gebruiken zou ik zeggen!
Wie hebben dan bedacht 50 euro, je ouders? dan hadden ze toch ook beter moeten weten dat dit wel veel geld is
Ik moet eerlijk zeggen dat ze wel weten dat we moeten tellen. Ze hebben ook regelmatig meebetaald aan kleren voor Dylan dus ze weten het wel. Maar als ze dan afkomen met die 50 euro dan durf je ook niet zo goed iets te zeggen omdat ze ook al zoveel voor ons hebben gedaan. Dat maakt het ook moeilijk. Ze letten ook elke dinsdag en vrijdag op ons Dylan en daar willen ze ook niks voor hebben. Dus eigenlijk sparen we ook wel veel geld uit door hun. Dan wil je ook niet moeilijk doen. Maar toch is het nog veel geld Beetje dubbel.
Ik had eerlijk gezegd dat ik het te veel geld vind. Je kan immers geen geld uitgeven wat je niet hebt. Maar aan de andere kant, zij passen op een dan is dit wel het moment om wat extra's te geven. Maar ik begrijp dat je loodjes hebt getrokken. Jullie krijgen dus ook ieder iets van 50 euro terug? Ik begrijp dat je zoontje bestek nodig heeft, kun je dit niet bij je verzekering opgeven? Daarnaast vind ik een bijpassende beker en bord niet nodig en had het, ookal zou ik het kunnen vetalen niet gekicht.
Je had het inderdaad gewoon moeten zeggen, maar dat is niet gebeurd. Wat je nu nog kan doen is die bordjes en bekers nog snel op je lijstje zetten! Want e kopen ook voor jou voor 50 en voor je vriend! Dan heb je toch hetgeen je wilt hebben en je hoeft het zelf niet meer te kopen.
nou ik snap het wel, hier hebben we het ook niet zo breed, ik probeer altijd wat opzij te zetten, door te besparen. zo te lezen denk jij ook na voordat je wat koopt. het hangt ervan af wat je voor iemand wilt kopen. je kan bijv ook marktplaats zoeken of op markten. als ik wat voor mn kinderen koop. wil ik ook dat het netjes is. maar ik heb pas bijv 300 bespaart op kleding voor de kleine maatje 68, ik had het op marktplaats gekocht. allemaal nog supernetjes en dure merken en niemand die het weet. zo kijk ik op markten ook voor speelgoed, als het schoon te maken is, waarom niet. je kan ook 4 dingen bij bart smit halen voor 100 maar voor 4 euro heb je het ook op een markt. als je op die manier geld opzij kan zetten, dan hou je ook wat over om bijv zulke aankopen te doen
Dat doe ik ook wel. Voor sinterklaas hadden we bijna alles van marktplaats. Kleren kopen we alleen bij Orchestra op het moment. Daar ben ik lid van en dan betaal je maar 50% dus voor 50 euro heb ik genoeg in een hele maat. En nu groeien ze ook minder snel, dan kost het ook minder. Ik kan eigenlijk niet goed met geld omgaan. Vroeger kon ik kopen wat ik wilde, nu moeten we verplicht anders met geld omgaan. Vriend is er goed in, ik niet maar nu moet ik wel. En het lukt ook wel. In het begin was ik af en toe nog impulsief en had ik achteraf spijt maar nu gelukkig niet meer. Soms zie ik het ook als een uitdaging en ik proef geen verschil in de hesp of kaas van de euroshopper dan één of ander duur merk. Maar net nu ik zo goed oplet vind ik die 100 euro echt veel geld. Ik tel nu heeeeel anders als een jaar geleden. Vroeger moest ik kleren hebben van dure merken, nu vind ik de kleren van de vorige winters goed genoeg. Laatste keer dat ik kleren voor mezelf of mijn vriend heb gekocht was toen ik 12 weken zwanger was . Ik wilde eigenlijk op alles besparen. Behalve op ons zoontje want het is het liefste, schattigste en lekkerste ventje van het hele multiversum. Ik vind het gewoon jammer dat ik nu ook voor hem 5 keer moet nadenken, ben nu al 2 maanden die toettoet autgarage voor zijn verjaardag aan het kopen, heb hem nog niet. En dit is wat ik niet wilde. Besparen oke maar het moet wel nog leuk blijven en met die 100 euro had ik veel kunnen doen
En die bordjes of een tafel en stoeltje ga ik voor zijn verjaardag vragen maar ik vind het dan nog jammer dat niet wij het hebben gekocht, het is toch onze zoon. Maar liever dat dan dat we iets voor hem krijgen wat niet zo leuk is.
Moeilijk is het hè? Wij zijn zeker niet arm, maar moeten wel opletten. Nu gaat er iemand trouwen in de familie, en hebben we 2 vrijgezellefeestjes van 50 euro per persoon, 3x 50 euro benzinekosten omdat we naar de andere kant van het land moeten, en nog een kado voor het bruidspaar. Alles in twee weken. Dat kunnen we niet betalen, en schaam me er ook niet voor om dat te zeggen......het is niet anders.
Bestek opgeven bij verzekering? Het koste "maar" 25 euro. Zijn kleine motoriek is wel goed. Het was geen must maar ze raadde het wel aan net omdat het zulk goed bestek is wat voor die flipperkes gemakkelijker te gebruiken is
Off topic maaaaar Dylan kruipt!!! Hij trok zich net echt vooruit dus whahahaha Goede armspieren haha. Nog niet op de knietjes maar hij ging echt vooruit. Voor vandaag geen zorgen meer! Alleen maar geluk
we gaan met schoonfamilie uit eten, wij hebben meteen gezegt dat wij dit niet konden betalen (normaal geen probleem maar man zit al hele tijd in de ziektewet en door extra onvoorziene rekeningen kunnen we het gewoon niet missen) dus dat wij niet mee zouden gaan. nu zijn schoonouders zo lief om het voor ons te betalen dus gaan we toch mee. en 2de kerstdag eten we met de hele familie bij mijn moeder dus hoef eigenlijk voor kerst amper wat te halen. beetje spullen voor kerst avond en de ochtenden en wat voor op tafel als snack maar geen dure dingen. dat scheelt echt hoor.
Ondanks dat we het ruim zat hebben vind ik 50,- ook teveel om te doen. Wij deden 20,- pp met sinterklaas. Voor de kinderen geef ik vaak sneller wat uit dan voor ons zelf ook vaak dingen die niet hoeven dus dat herken ik wel m.b.t. dat bordje enzo.
Dit begrijp ik niet zo goed. Je klaagt dat je geld veel liever anders zou besteden. Nu hij iets medisch aangepast moet vind je het maar 25 euro en wil je het niet opgeven bij de verzekering...... Ik weet niet of jullie verzekering het betaald maar je zou het toch kunnen proberen? Als je het terug krijgt heb je al weer de helft van een kerstkado terug... Voor onze oudste moest ik van de week steunzolen ophalen. Maar 139 euro. Maar onze verzekering dekt dit een ik betaal niet voor niks zo veel geld per maand dus mooi dat de rekening daar ook heen gaat.
Al zouden we wel 100 euro over hebben; dan zou ik zo'n bedrag nog niet uitgeven. Sorry, maar dit gezin gaat echt voor anderen en daar geef ik zelfs geen 100 euro voor uit voor de kerst. Hier voor 25 euro aan speelgoed voor de baby, 20 euro voor een baby bouncer voor sinterklaas en 15 euro voor een swim trainer voor de vakantie. De rest kan me gestolen worden
Ik begrijp goed dat je na al dat werken ook wel eens wat wil kopen. Helemaal niks mis mee ... maar om eerlijk te zijn je uk wil alleen maar op tijd aandacht en eten ... en liefde. Ik had meteen gezegd dat 100 euro teveel is. Hier 2x 5 euro en we hopen een leuke avond te hebben. Het gaat om het idee toch niet om de grote van een cadeau? Sterkte het is niet makkelijk.
Misschien kan je vanaf volgend jaar 10 per maand sparen. Dat is toch 120 per jaar. Gewoon in een potje doen. Voor nu, even met andere ogen je huis bekijken. Misschien kan je iets verkopen op marktplaats of via Facebook op een koopjeshoek pagina in de buurt. Heb ik ook gedaan, je verdient er wat mee en je huis ruimt op. Ideaal.
tsja dat is zitten op de zelf gemaakte blaren. eerlijkheid duurt het langst. Ik had gewoon gezegd dat ik 50 euro te veel vindt. Als jullie niks zeggen dan weten ze ook niet dat jullie het teveel vinden. Straks zijn veel dingen in de uitverkoop. koop je dan toch wat leuks voor de kleine. Ik zou daar niet teveel stress van maken, hij weet het nu toch nog niet. Ik bedoel of hij nou een knuffel krijgt van 5 euro of een van 30 euro. Dat hebben die kleintjes nu echt niet door. Ik snap wel dat je ook eens wat leuks wilt kopen. Maar je hebt nu zelf gekozen om niks te zeggen over het hoge bedrag. Dan blijft er niks anders over dan voor de kleine iets minder uit te geven. gelukkig heb je ontzettend veel speelgoed voor een klein bedrag. Zeker wanneer de uitverkoop begint. Sterkte. en mijn tip : wees eerlijk en jezelf. Zolang jij niks zegt kunnen zij ook niet ruiken dat je liever minder doet