Harde ontlasting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Beertje09, Nov 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Beste allen,

Mijn zoontje heeft al een paar weken zeer harde ontlasting, eerst werd hij enkel rood erbij nu moet hij erbij gaan huilen, het is echt heel zielig.

Als ik in zijn pamper kijk dan is het soms hooguit een keuteltje en soms een heel hard stuk (sorry voor de onsmakelijke details hihi).
    Ik heb alles geprobeerd, kiwi, manderijnen, meer water in zijn melk doen (dus minder melk), water veel water drinken.

Ik heb nu rosevice voor hem gehaald (laco) hopen dat dit gaat werken. Ik neig nu echt naar de laxeermiddelen voor hem, want dit is niet leuk voor hem, het doet geloof ik best pijn (kan het me nog herrineren van mijn zwangerschap), laat staan voor zo'n klein ventje (9 maanden).

Iemand nog meer tips voor mij?

2. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    ik ken het probleem. als het te erg wordt (en zo te horen heb je die grens al bereikt) ook ff naar de huisarts hoor! Ik heb hier een middeltje gekregen, forlax, en dat werkt geweldig (wil ik natuurlijk niet eeuwig blijven gebruiken, maar er móést echt wat gebeuren).
    Algemene tips die je erbij kan proberen:
    - veel vezels: brood/pap (als dat al mag) en fruit (vooral pruimen ofzo!)
    - inderdaad genoeg water
    - olie door de groente
    - buikjespap van nestle (tip van het forum, ben ik net mee begonnen, lijkt wel een beetje te helpen)

Sterkte ermee, het is zo zielig...

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier eentje van 7 maanden die daar ook tijden van heeft, fruit helpt altijd wel en dan met name peer, maar soms helpt niks en dan is het inderdaad heel zielig, roosvicee laxo is niet eens zo´n slecht idee, dat kan ik ook nog eens proberen, ik ben wat terughoudend met laxeermiddelen maar ik begrijp je wel.

hier was de poep weleens zo hard als beton, dat het gewoon klei was zeg maar wat rechtop bleef staan en de vorm van haar billetjes had aangenomen, sorry dames, eet smakelijk :D

4. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    o, toevoeging, even checken of je roosvicee laxo al wel mag geven hoor; kan me voorstellen dat dat niet echt voor baby's bedoeld is...!

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL

Ja hier dus precies hetzelfde echt zooo zielig, ik ben ook zo ben eigenlijk tegen al die laxeermiddelen maar als je eens zag, zo zielig, echt keihard en dan zit het idd nog aan zijn anusje geplakt en hard!!! Ik heb ALLES geprobeerd, en nu moet er iets gebeuren want het is echt zielig.

Ik ga voor morgen een afspraak maken bij de huisarts.

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    ah wat vervelend! ik las laatst dat VSM iets heeft voor harde ontlasting, weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat is hoor!

verder misschien bruine bonen? en idd vezelrijk eten, kiwi's pruimen en wat olie door het eten doen.

veel succes! Sas

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Florax zeg je, ik ben blij dat het helpt bij jullie. Want ik weet het is echt zoo zielig voor die kleintjes.
    Ik heb olie geprobeerd door het eten, buikjespak van nestle voor de avond met pruimen hielp hier echt niet!
    Ik vraag me echt af waar en hoe het kan komen, voorheen had hij dit nooit.

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL

Ik heb deze gekocht bij de apotheek, volgens die man mocht het wel, tenminste nu begin ik te twijfelen, het kan toch geen kwaad voor een baby van 9 maanden?

9. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    ik heb geen flauw idee, maar mijn gevoel zei even checken
    Net op de roosvicee-website gekeken en het lijkt gewoon gebaseerd te zijn op pruimen, dus dan zou je zeggen dat het moet kunnen. Maar wel voorzichtig introduceren voor de zekerheid

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik snap dus niks van dat mengen met zoveel delen water or whatever, dus ik heb 10 cc laxo gebruikt en aangevuld met 70 ml water. Ik hoop dat dat niet teveel is geweest, hij heeft op 10 cc alles opgedronken. Ik hoop dat het gaat werken.
    Zo weet ik bijvoorbeeld ook niet hoeveel ze per dag mogen aan cc en hoelang etc? Erg onduidelijk..

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

en? werkt het?

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    ik gebruik kindicol van vsm en dat lijkt te werken! Dat mag je gebruiken vanaf de geboorte.

13. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Ik had het ook gehaald, maar hier werkt het niet helaas... Die buikjespap slaat wel aan als een dolle, superspul!!

Share This Page