Hoi ik zit sterk te twijfelen over het halen van de 2de MG prik voor mn zoontje. de piek is eruit (schijnbaar) en bij na overal doen ze nu maar 1 prik geven.... wat doen jullie?
Ik ga zeker voor de 2de prik. Ze weten ook niet of er nog een piek gaat komen en daar ga ik geen risico mee nemen. Met 2 prikken is de bescherming beter.
zo'n topic was er toch ook laatst in de lounge? Wij gaan zéker voor de 2e prik. Ik ga geen risico's nemen dat er een 2e piek komt en daarbij: Hier in de omgeving is het nog niet heel erg geweest en wat niet is, kan nog komen. Er hoeft overigens ook geen piek te komen, wil m'n dochter het toch oppikken, je moet maar nét iemand treffen die het nu heeft. Zeker omdat ze ook naar het kdv gaat. En daarbij, voor mij is hierbij duidelijk de keuze: Alles of niets...
Wij gaan zeker voor de tweede prik. 1 pik biedt lang niet genoeg bescherming en als je het bij 1 prik houdt dan is de eerste prik bijna voor niets geweest. Dus wat athina al zegt: hier gaan we voor alles en het maakt niet uit dat het ergste al voorbij is, je hoeft maar een te treffen die het heeft.
Wij hebben tweede prik al gehad. Met 1 prik zijn ze toch niet volledig beschermd. En nadat we de keuze voor de eerste prik hadden gemaakt, hoort de tweede daar gewoon bij (voor volledige bescherming) Anders hadden we de eerste ook niet hoeven halen. En mijn beide kinderen hebben helemaal geen last gehad van de prikken gelukkig. Groetjes, Josie
Ik ga wel. Mijn zoontje is altijd verkouden, en heeft nu ook weer buikgriep. Hij is erg bevattelijk, en dat is voor mij een reden om te gaan.
Wij gaan ook voor de 2e. Hier een mannetje wat gauw een virus oppikt, en je weet nooit of er in januari bijv. nog een piek komt......
Ga hier ook voor de tweede prik. Thijs heeft met de eerste prik nergens last van gehad en ik ga voor safe. Als hij nou wat ouder was, zou ik het niet doen.
Wij gaan niet voor een tweede, kan nu ook niet meer want hij heeft zijn inenting bij het CB net gehad. Zij deed er ook niet raar over. Zo erg vond ik de griepgolf niet en mocht er een tweede komen is hij zodanig ingeent dat hij mocht hij het krijgen, hij dan een verminderde versie krijgt agv de inenting die hij wel heeft gehad. Prima dus. Hij is ook nog nooit ziek geweest, dus hij heeft een goede weerstand.
mijn zoontje is zo ziek geweest van de eerste prik was echt zielig! en nu hoorde ik dat ze van de 2e prik waarschijnlijk nog meer last zouden hebben? heeft iemand van jullie dit ook gehoord? of is dat weer een indianenverhaal maar als het zo is dan twijfel ik toch wel een beetje over de 2e prik
Ik heb juist begrepen, dat de kans groot is, dat er minder reactie komt bij je kindje, omdat het lichaam nu de stof al herkent. In eerste instantie is de afweer hard aan het werk gezet, tegen een -voor het lichaam- vreemde stof. Doordat het nu niet meer vreemd is, zal de afweer nog wel gaan werken, maar 'weet'het als het ware wat er mee te doen. Zo heb ik het tenminste begrepen. Maar als je kindje er last van had, snap ik de twijfels. Die twijfels zou ik ook hebben als je kindje diverse keren heel heftig reageerd op de 'gewone' inentingen.
Ik kom net bij mijn arts vandaan. DIe zei dat ze na drie weken na de eerste prik, voor 80 % beschermd zijn, en na de tweede voor 90 a 95%. Aangezien de eerste keer echt een crime was (er werd drie keer mis geprikt), twijfel ik nu om te gaan. Ik ga straks even het internet afstruinen over de bescherming etcetera, en maak dan een beslissing. Bijkomstigheid is ook dat onze zoon nu oorontsteking heeft, en dat daar zijn lichaam ook al tegen moet vechten. Ik weer het niet meer.....
Tess heeft de 2e niet gekregen, ze had vorige week gemoeten maar heeft flink het rs virus te pakken en lag in het ziekenhuis. Ze mocht toen niet geprikt worden en ze is nog lang niet genoeg opgeknapt om event. volgende week wel te prikken
Wij zijn ook enorm aan het twijfelen, nu is het in ons geval zo dat wij hem als ouders krijgen en ons zoontje niet. Wij hebben beide enorm last van de prik gehad en waarschijnlijk heeft mijn vriend de mex.griep daarvoor al gehad. Ik neig sterk naar nee, maar dan ga ik echt op mijn eigen gevoel af.