Hallo meiden! Zijn wij 3 dagen weg met kerst, kunnen we de kat nergens vinden... Nou, die zal wel buiten zijn denken wij..... Alles afgezocht, geen kat.... Goed... we komen thuis en ik hoor de kat mauwen, zit die stumper opgesloten in de slaapkamer, hartstikke honger natuurlijk, maar goed... Beestje heeft natuurlijk 3 dagen zn behoefte moeten doen en heeft dit uit dank in mijn bed gedaan. Dekbedden en alles kan ik gelukkig wel wassen, maar echt m'n hele matras zit vol en ik word gek van de stank! Hoe krijg ik die lucht weg? Heb het al schoongemaakt met ajax, nou dat heeft helemaal niks geholpen... En ik wilde eigenlijk wachten met een nieuw bed kopen tot na de bevalling... HELP, hoe krijg ik die lucht weg?
OOooooooh....wat erg.... ik leef echt met je mee, zeg. Ik heb echt geen idee hoe ik je van advies kan zijn. Ik zou zeggen...koop gelijk maar dat nieuwe bed. Ik ben bang dat er echt weinig aan te doen is. Oooh en kattepies stinkt zo erg.....
Ja t was echt vreselijk, heb niet kunnen slapen van de lucht en met 6 maanden zwangerschap op de bank zie ik ook niet zitten.... En die arme poes natuurlijk helemaal overstuur. vrolijk kerstfeest ahum....
Ik zou niet eens meer de moeite nemen om te proberen schoon te maken. Kattenurine heeft zo'n sterke lucht, die krijg je er volgens mij niet meer uit. Als het een geldkwestie is, kun je misschien even bij de Ikea kijken voor 2 goedkope matrasjes en een dekbedje. Bij ons had trouwens een tijdje geleden een van de katten haar hele maaginhoud (en ze had echt lekker zitten schransen) over mijn matras heen gegooid. (dekbed zat in de wasmachine op dat moment) Dat matras heb ik ook meteen weggedaan, het idee dat al die maagsappen onder mij liggen, brrr
Dat probleem heb ik ook meegemaakt, en ook alles geprobeert maar die stank krijg je er echt nooit meer eruit. Dat word een nieuwe matras kopen. Ik weet niet of je vlakbij Rotterdam woont, want dan heb je een goede en goedkope matrassenwinkel. Groetjes Jolie
Er is iets wat je bij de dierenwinkel kan halen tegen de lucht, vriendin heeft het eens gebruikt. Haalt niet alle lucht eruit maar zij heeft in ieder geval geen nieuw matras hoeven kopen. Zou je alleen niet durven zeggen wat de naam is... Probeer het morgen bij een dierenwinkel zou ik zeggen en anders kan je altijd nog een nieuw matras kopen Suc6 ermee, knufje daantje
Ik weet niet of jullie in Nederland dat produkt hebben maar hier in België verkopen ze "Febreze" en dit zou alle vervelende luchtjes wegnemen. Ik weet niet hoe sterk kattenurine ruikt maar misschien kan je je matras omkeren?
Hmmm hier heeft en van de katten een paar keer onder in de kinderwagenmand gepiest de rotzak maar die lucht hangt er nog steeds in en heb alles er al aan gedaan, met dreft geboend in de douche, in de wasmachine gewassen en het stinkt nog, laat staan in een matras dat alles diep opzuigt. Ik zou een nieuw matras kopen en dan een zeilmolton erop leggen zodat het nooit weer gebeurt!
Febreze hebben we ook in Nederland, maar is zo slecht voor je huisdieren. Hoe vaak mn huisarts al dieren in zn praktijk heeft gehad die in aan raking zijn geweest met Frebreze, ademhalings problemen, huid problemen enz enz. Dus dat zou ik niet doen
aja? oeps dat wist ik niet! Ik gebruik het zelf nooit en gelukkig maar want ik heb 5 jacks! Dat was dus géén goeie tip van mij
Sommige schoonmaakmidelen trekken je katten ook juist aan he om er te plassen, dus ik zou ook niet zomaar van alles gebruiken, dat heb ik gedaan met de oude kat die aldoor op de deurmat bleef plassen, toen vertelde de dierenarts dat dat kwam door het bleek wat ik in de schoonmaakmiddel gebruikte ,duhh maar goed dat ik het nu weet.
Dat had ik gelijk al gedaan Heb er deo op gespoten... ging ik weer kapot van de deowalm in de slaapkamer... Maar vanmorgen werd ik wakker door de penetrante lucht van onze ed! Ga inderdaad morgen even naar de dierenwinkel, want de tip met die spray ga ik zeker proberen. En anders toch maar ff naar de beddenwinkel.... Koop ik ook gelijk een nieuw ledikant haha als ik dan toch bezig ben he!
wat je nog kan proberen is soda op die plek leggen en dat een paar uur laten liggen, soda trek vocht en nare luchtjes uit je matras. Je kan het zo weer weg stofzuigen.
Bleggghhh, wat naar! Het enige waarvan ik weet dat het de enzymen van kattenurine afbreekt, is azijn. Maar ja, of dat nou zo lekker is op je matras Ik zou denk ik ook maar voor een nieuw matras gaan. Ik hoop voor je dat je geen zwangerschapsneus hebt, de mijne is zo erg dat ik acuut mijn vloerbedekking eruit getrokken heb
Ik weet wel zeker dat je die lucht niet meer wegkrijgt! Wij hebben ook een hele lieve kater gehad, maar die lieverd zeek hier de hele boel onder.Ondertussen is het beessie al 3 maand weg maar op sommige plekken ruik ik het nog! De geur vervaagt wel met de tijd, maar ja, in je eigen bed zit je daar natuurlijk niet op te wachten!
100% zeker dat die lucht echt niet verdwijnt. Het enige wat je kan doen is een nieuwe matras kopen. Heb al heel wat spulletjes weg kunnen gooien omdat onze kater even zijn territorium ging afbakenen. Echt alles geprobeerd, maar weggooien is het beste. De kat van mijn schoonouders pieste wel eens op de tegelvloer. Hoe vaak ze ook geboend hebben. Op bepaalde plaatsen ruik je het dus echt nog. Het is totaal in de voegen getrokken. Hoezo overheersende zooi.
Meestal gooi ik alles ook weg idd... Maar dekbedden en hoeslakens alles zit vol, dit ga ik op 60 graden wassen en hoop er het beste maar van... Hij heeft ook niet 1 plek gepakt he... gewoon alletwee... jippieeeee Maar goed voor het beestje was het ook erg
Heb zelf ook 2 katten, ik denk alles wegdoen en nieuw aanschaffen. Die geur gaat er niet meer uit, maar het idee is ook niet prettig. Ik zou mezelf lekker trakteren op een nieuw matras en een nieuw dekbed, da's ook wel lekker hoor, alles nieuw!
Gelukkig zijn de woonboulevards open vandaag ... want die lucht krijg je er nooit meer uit ! Sterkte ...
Helaas zijn de dekbedden nog geen maand oud, omdat de hond de vorige heeft gesloopt.... (houdt van veertjes) Dus ga het nog ff proberen te wassen.... mn man wordt gek als ik weer alles nieuw ga bestellen..... Leuk he, beesten? hahaha