update: Slapen, waar gaat het nou nog op mis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missle, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Als eerste wil ik iedereen heel erg bedanken die meegedacht heeft!
    Ik post dit omdat ik hoop dat ik er een ander ook mee kan helpen die met hetzelfde worstelt als wij.

Afgelopen zaterdag zijn we uit wanhoop begonnen met een bus Pepti voeding, omdat sommige hier op ZP hints hadden gegeven om over een koemelkalergie na te denken. Dit allemaal zonder overleg met de kinderarts, gewoon op moeder (en vader) gevoel...

Ik ken het jongetje niet wat hier in zijn bedje ligt te slapen en die precies op mijn zoontje lijkt! :D Mijn zoontje en slapen hoorden niet bij elkaar ;)
    Verder heb ik een lachend jongetje in bad gedaan in plaats van een gillend jongetje.
    Hij wordt niet meer gillend wakker na 10 minuten slaap om daarna ontroostbaar te huilen
    Hij springt niet meer uit mijn armen of staat niet meer zo strak gespannen als een veer, maar ik heb een ontspannen jongetje in mijn armen, dat is echt heel erg nieuw voor ons!

Het enige nadeel, hij spuugt wel heel erg vaak en veel met deze dunne voeding en ik durf nog niet te proberen met johannesbroodpitmeel, omdat ik veel te veel geniet van de rust die er sinds zaterdag is.

De kinderarts kon alleen maar zeggen dat hij reflux had en dat we moesten kiezen tussen buikpijn van Nexium bij wel medicatie geven, of pijn in de slokdarm bij geen medicatie geven. Koemelkalergie kan het niet zijn want het zit niet in de familie.

Dus de nieuwe missie voor nu is de kinderarts overtuigen dat koemelkalergie toch echt wel een optie is... :cool:

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Wat zullen jullie genieten van de rust en de vrolijkheid van jullie mannetje!!!
    Ga lekker door met genieten en doe vooral dat jullie denken dat je moet doen!!!!:D

3. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wat fijn! Geniet er van :)

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel fijn. Geniet ervan.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Geniet er zeker van! En jbpm kan weer erge krampen/diarree/obstipatie veroorzaken. Mogelijk kan je nog de jbpm van Natufood kopen, daar moet je echt wel veel minder van in doen omdat het sterker is.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jbpm hoeft niet bij reflux he?

Mijn jongste heeft reflux (spuugt echt veel) en ik gebruik geen jbpm. Wel heb ik medicatie (nexium) waar hij geen last van bijwerkingen van heeft.

Reflux kan veroorzaakt worden door kea.
    Bewaar al je bonnen, kijk het zeker 2 weken aan voor je iets anders probeer.

Hopelijk blijft het zo! (En anders kun je ook nutramigen proberen als het ineens weer omslaat) succes met de kinderarts, maar voor nu: geniet ervan!

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wat fijn! Hier ook een ander kindje gekregen door met Pepti te starten, wel in combinatie met jbpm want die Pepti is wel erg dun en ze spuugde er behoorlijk veel van.
    Overigens zijn wij na 7 weken gaan provoceren met koemelk en nu gaat het prima, dus geen kma. Volgens onze ka is er in 95% van de gevallen geen sprake van kma, en bij ons klopt dat dus.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je zoontje! Fijn ook voor hem om even op adem te komen na zo'n heftige periode!

Pak je rust, tank lekker bij en probeer het een tijdje en hou bij wanneer hij wat spuugt en evt onrustig is! Missch dat dat jullie kan helpen bij de KA. Ow en waarom "het kan geen allergie zijn want het zit niet in de familie"? Zo'n allergie moet toch ergens beginnen? Vroeger kenden ze dat helemaal niet dus is het niet goed te controleren vind ik.

Geniet ervan! En ik hoop echt dat jullie de oplossing gevonden hebben!

9. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Dat ging makkelijk met de kinderarts!
    Over ongeveer 4 weken krijgen we in het ziekenhuis 2 dagen een dubbelblinde provocatietest en voor de test-periode krijgen we ook al een machtiging voor de voeding.
    Nu maar hopen dat dit de oplossing is en blijft!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Koemelkallergie kan zeker wel als het niet in de familie zit.. het gaat om de aanleg voor allergieën. Goed dat jullie eigenwijs zijn hoor! En wat fijn dat hij zich zo goed voelt!

11. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Onze zoon heeft ook Pepti gekregen, ook veel huilen vooral tijdens fles geven. Ook dubbele blinde test gehad waar hij niet op reageerde. Dus weer terug naar gewone voeding (wel op/afbouwen) nou dat hele geemmer begon weer van voor af aan, toen hebben we een machtiging gekregen voor 2 maanden tijd. En gewoon voldoende gehaald om het tot 1 jaar uit te zingen. Hij deed het gewoon beter op pepti. Wel verdikt met die nutriton.

Deel Deze Pagina