lang verhaal kort te houden , Wil even dit kwijt , Eerst ging ik met een moeder om, maar nu niet meer vanwege een dom iets van mij . Kom nu moeder en vader tegen , hoe zou jij je gedragen ? - verontschuldigen is wel al een half jaartje geleden gebeurt ?? - niks zeggen , gewoon doen tegen elkaar , niet vermijden, ook al voel je dat ze dat bij jouw wel doen, of anders doen net doen of ze je niet zien ?? Hun eigen ding doen. stel dat je wel zegt verontschuldigen , wat zou je dan zeggen , sorry dat , of ... ga je het hele verhaal ophalen wat er was gebeurt ?? Hoe zou jij reageren op iets wat een half jaartje geleden is gebeurt en nu zit je dochter bij haar dochter in de klas ??
Als julllie kids bij elkaar in de klas zitten, dan zie je elkaar bijna dagelijks de komende 8 jaar. Het lijkt mij het prettigst als je er toch over begint over datgene wat er gebeurd is. Als je je ervoor wilt verontschuldigen, dan zal ik dat zeker doen. Mocht ze je daarna toch niet meer aan willen kijken, dan is dat haar probleem. Jij hebt dan in ieder geval je best gedaan.
hoe zouden jullie dat brengen ? sorry dat ... met het hele verhaal erbij ? of gewoon sorry dat ik zo reageerde, beetje dom van me geweest?
Beetje moeilijk te zeggen omdat je niet vertelt wat er is gebeurd. Je post het hier dus je zit ermee. Los het op dat geeft rust. Spreek haar aan in een een-op-een situatie of bel haar op. Ok je hebt een fout gemaakt, dat gebeurt iedereen wel eens joh, geen paniek . Waar het om gaat is hoe je ermee om gaat. Maak je geen zorgen over hoe je het zegt (hoe meer je stuntelt hoe meer ze zal begrijpen dat je je sorry echt meent, haha). Succes!
oke , ga het aan... misschien is ze er vanmiddag met ophalen , en anders doe ik het andere keer .. Bellen? wat zou jij doen 1op 1 of bellen??
Ik had me al iets langer geleden verontschuldigd. Blijkbaar vond je het toen ook niet nodig en waarom nu dan wel? Ik zou gewoon normaal doen. Niets ontlopen en gewoon hallo zeggen als je elkaar tegen komt. Waarom heb je je niet eerder verontschuldigd? Ik vind een half jaar nog al een lange tijd.
Maak je geen zorgen; wie vind het nou erg om gebeld te worden door iemand die sorry zegt? NIEMAND! Je bent sterk als je het doet en wat zal je opgelucht zijn. Het is niet leuk om naar school te gaan en op je hoede te zijn omdat je haar tegenkomt of om je ongemakkelijk te voelen. Het is niet nodig, de negatieve energie niet waard. Het is nu even moeilijk en misschien ben je zenuwachtig om te bellen maar kom op zet je er overheen. Je zit nu al véél minuten in spanning terwijl het telefoontje maar een paar minuten duurt. Dat staat niet in verhouding met elkaar. (deze gedachten helpt mij vaak. Ik probeer me niet langer zorgen te maken dan de tijd die het daadwerkelijk duurt)
Ja zoiets. En vooral niet verzanden in excuses (en met excuses bedoel ik niet sorry zeggen uiteraard want dat zou ik wel doen)
Iniedergeval niet doen alsof het nooit is gebeurd dat kwetst mensen zo (spreek uit ervaring) uiteindelijk gaat dat je opbreken en heb je er maanden later nog last van. Als het echt iets onbenulligs is dan gewoon je excuus aanbieden..