Hey Meiden, Kreeg net een vervroegd verjaardagscadeau van manlief. 2 dagen en 1 overnachting in het Hotel van de efteling samen met manlief en zoonlief (20mnd). Helemaal blij natuurlijk,zijn er al vaker geweest maar dit was echt een supper verassing. En volgens mij voor de kleine ook helemaal leuk Nu vraag ik mij het volgende af: - Hoe deden jullie dit met kindje tot 2 jaar savonds ( hotel) - Wat voor kamer hebben jullie gehad en wat vonden jullie ervan ( wij willen graag een torenkamer ) - Jullie ervaringen winter Efteling Grt
heb geen ervaringen met kinderen (helaas) maar ik vind de winter efteling helemaal geweldig! er hangt een mooie sfeer en vooral in de avonduren vind ik het mooi!
De efteling opzich is inderdaad erg leuk, je voelt je weer helemaal kind hihihi Vraagje: - Als je in het Eftelinghotel verblijft, kun je dan ook gebruik maken van het badhuys? Staat namelijk niet duidelijk op de site.
Nog nooit in het hotel geweest (woon er vlakbij) ben wel vorige week in de winter Efteling geweest. Het is prachtig! Kleed je kind wel heel erg warm aan, voor je gevoel overdreven warm. Dat heeft ie wel nodig namelijk.
Wij zijn deze zomer naar het Efteling hotel geweest We hadden een grote kamer aan de voorkant de twee oudsten hadden zelf een bed en de jongste heeft tussen ons in geslapen ging goed Het hotel is helemaal super
Het hotel ken ik niet, de winterefteling vorige week voor het eerst gedaan, was geweldig onze zoon is dan iets ouder heeft heel veel gelopen, ik had hem een thermo onderbroek aangedaan (zo'n l;ang ding) onder zijn gewone broek hij heeft het niet koud gehad, maar het wordt zo tegen 3 uur wel behoorlijk wat killer.
Winterefteling vind ik geweldig. Ik wilde dit jaar weer maar omdat een ander huis hebben gekocht en eind deze maand gaan verhuizen zit er even niet in. Wel erg koud. Dus je kleintje goed aankleden.
Hoe hebben jullie dit gedaan met jullie kleinste ivm bedtijd. Ik neem aan dat jullie niet tegen 19:00 al zijn gaan slapen Wij nemen zelf een campingbedje mee, maar zijn bang dat meneertje niet wilt gaan slapen omdat wij nog wakker zijn. En omdat dit natuurlijk 1 kamer is en geen apparte delen.
Het park was in de zomer tot 20.00 open, de oudsten waren zo moe en vielen snel in slaap De jongste nog even gespeeld borstvoeding en is ook in slaap gevallen Zelf zijn we op de kamer gebleven, waren ook best moe van een dag in het park Je kan onbeperkt het park in is wel handig met de kleine als het koud is kun je even opwarmen in je kamer
Vorige week 3 dagen in efteling bosrijk geweest. Helemaal geweldig.. wel erg koud dus warm aankleden! Nergens een rij gezien en hadden zelfs vaak een prive rit Kampvuren door het hele park en een schaatsbaan, Wij hadden eigen schaatsen meegenomen Het badhuys is volgens mij alleen voor bosrijk gasten, anders even bellen voor de zekerheid! Heel veel plezier alvast
Dit staat er op de Efteling website mbt voordelen: Jouw voordelen als gast Onbeperkt toegang tot het Efteling Park Half uur eerder toegang tot het Efteling Park Gratis WiFi in het Efteling Hotel Uitgebreid ontbijtbuffet Gratis gebruik van het Badhuys (zwembad) in Efteling Bosrijk Gratis parkeergelegenheid Leuk hoor, Winterefteling! Het hotel ook overigens, paar keer geweest en goed bevallen. Denk dat het qua slapen wel goed komt . Kids zijn vaak zo moe na zo'n dag. Wat je eventueel ook kunt doen is kijken naar een themasuite, die zijn vaak ook wat groter en hebben een aparte zithoek. Zie dat de torenkamers dat ook hebben, maar die themakamers zijn zo leuk . Wat een onwijs leuk cadeau zeg!!!
Winterefteling, super sfeer en mooi! Nadeel was dat sommige attracties dicht waren. Het was niet eens zovreselijk koud maar ik heb 2 dagen nodig gehad weer goed warm te worden. Zelfs in bad kreeg ik het niet warm. Mijn thermostaat was echt ff kapot. Ik ga niet zo snel weer. Maar als je in het hotel zit kun je wellicht even naar het hotel om warm te worden.
Ik wilde zelf 1e kerstdag gaan. Weet iemand of het dan ook zo druk is? Ik dacht zelf van niet, maar ervaringen hoor ik graag! X
Ik woon er ook vlakbij, dus ik heb nog nooit in het hotel geslapen! Moet zeggen, hoor er wel hele goeie dingen over! In het park zijn we haast elke week, we hebben een abbo Winterefteling is echt heel leuk, kids kijken de ogen uit. Maar wat hier boven al vermeld word, kleed je kindje lekker aan. Veel plezier!
Wij zijn in november geweest met de hele familie. Het park was geweldig, onze dochter had het ook heel naar haar zin. Helaas wilde zij echt niet slapen, terwijl ze verder een hele makkelijke slaper is. Zowel eind van de middag al s'avonds lukte het niet. Uiteindelijk heeft ze in het grote bed geslapen, tussen in dus, de 1e keer trouwens dat ze dat ooit gedaan heeft. Verder hebben wij van het lopend buffet gegeten s'avonds. Dat was pas om 19.00, dus we zijn voor die tijd nog naar Aquanura geweest. Eerder dat we klaar waren met eten hebben we nog wat gedronken beneden en rond 21.00 naar boven gegaan. Uiteindelijk besloot mevrouw pas tegen 22.00 te slapen Wij vonden het geweldig. Gaan zeker volgend jaar nog een keer, ook al wilde ze niet slapen haha
De eerste kerstdag is meestal ontzettend rustig, iedereen komt altijd de tweede kerstdag en dan is het vaak nogal druk! De rest van de winter is het echt heel erg stil, vooral doordeweeks. Dan loop je echt met je gezinnetje over het plein je af te vragen waar de rest van de bezoekers zijn In het weekend (uitzondering van grootschaalse arrangementen daargelaten) is het vaak nog steeds rustiger dan doordeweeks in bijv. april! En daarbij zijn er een schaatstent en een Kinderwinterwonderland-tent (met springkussens en sneeuwglijbaan!) waar je op kan warmen. Persoonlijk vind ik de Winterefteling een super leuke sfeer hebben, nog veel leuker dan in de Zomer. Enige nadeel is dat de Pirana en de Vliegende Hollander dicht zijn (en als het hard vriest overdag Joris en de Draak en de Python ook). Oh, en vergeet niet naar de 3D projectie bij Villa Volta te gaan kijken! EDIT: En neem droge sokken mee, vooral voor je kleintje.