Heej meiden, Ik werd vanmorgen wakker en wreef in mijn ogen. Mijn linkeroog piekte wat en ik keek in de spiegel... mijn bovenste ooglid was een beetje opgezwollen en rood! Precies waar mijn wimpers zitten en dan aan de kant van mijn neus. Op zich niet zo'n ramp, maar aanstaande zaterdag trouwt mijn schoonzus! En ik wil echt niet met een dik oog op alle foto's staan. Naar de dokter is geen optie, want heb het erg druk deze week op school. Heeft er iemand een huis-tuin-of keuken-tip waarmee ik mijn oog weer in zijn normale vorm kan krijgen? Ik heb mijn lenzen al uit gedaan en draag mijn bril maar zoveel mogelijk! Alvast bedankt! Grotejs van jufaman
Geen make up dragen de hele week en koelen misschien met ijs? Of komkommer erop leggen! Wordt je oog rustig van
Kamillenthee laten afkoelen en dan met een wattenschijfje deppen. Schijnt te helpen. Heb het zelf ook wel is en dat is binnen paar dagen wel over overigens. Geen make up gebruiken ook.
Waarschijnlijk heb je een ontstoken oog en dan moet je toch echt een zalfje bij de dokter halen (komt er ook vieze troep uit je oog?)
Er komt gelukkig geen troep uit mijn oog. Het is alleen een beetje gezwollen en wat rood van kleur, verder niets. Alvast bedankt voor de reacties. Ik ga alvast wat proberen!
Bij mijn zoontje werkt afgekoeld gekookt water goed.. Neem aan dat dat voor volwassenen ook prima werkt
Misschien een hele rare vraag, maar heb je gisteren gehuild? Daar kun je ook gezwollen ogen van krijgen, dan zou het morgen weer weg moeten zijn
Even in de gaten houden. Toen ik laatst voor de controle bij de opticiën was ivm met mijn lenzen viel het hem ook op dat mijn oog (binnenkant) rood was. Hij adviseerde me te spoelen met afgekoelde kamillethee, dit prikt wel maar het werkt ook ontstekingsremmend zei hij. Hoe oud zijn je lenzen? Misschien zijn ze aan vevanging toe.
Ja dat heb ik ook wel eens...maar alleen als ik huil in bed en dan meteen ga slapen, dan gaan mijn ogen ook niet open sochtends is smiddags dan wel weg... en inderdaad goed schoon houden met gekooktwater of kamille thee
Alle tips met koud water / komkommer e.d. lijken me prima om te proberen. Ik zou morgen ook even bellen met de huisarts. Ik heb ook recentelijk een ontsteking gehad aan de ogen. Daar heb ik druppels voor gekregen en het was echt binnen twee dagen weg! Succes
Mijn moeder kwam 's ochtends vroeg al tutten op mijn bruiloft en kwam aan met een dik gezwollen oog. Een muggenbeet. Of all places, of all times, net boven haar oog :x Ik had makeup door iemand laten doen, en die zagen mijn moeder en hebben heel snel haar ogen heel mooi opgemaakt. Je kon het echt nauwelijks zien. Mijn advies naast een bezoekje aan de HA: licht de bruid in en vraag of ze haar makeup mensen een tientje meer betaalt, zodat ze jou een mooi verhullend makeupje kunnen geven! Ik ben totaal niet van makeup (draag hoogstens een zweem oogschaduw), zou ook niet weten hoe zoiets te verdoezelen, maar op die dag was ik superblij met mijn 'verfdames'.
ik dACHT dat JIJ ging trouwen jufaman hahahaha! ff serieus, ik denk dat lauw warme washandje op je oog het beste helpt.
Ik ga toevallig zaterdagochtend naar een beauty-salon om mn haar op te laten steken! Ik zal gelijk vragen of ze (mocht het nodig zijn...) mijn oog een beetje netjes kunnen opmaken! Goeie tip, thanks!
Whahaha! Nee Mompelientje... mijn schoonzusje gaat trouwen! Als ik zelf ging trouwen, zou ik echt wel naar de dokter gaan, maar dat zit er deze week echt niet in.... Gewoon even een nachtje afwachten en morgen maar weer snel in de spiegel kijken! Ben benieuwd, want heb er nu kamillethee op gehad.
idd kamillethee alleen deed ik dan het zakje met thee op mn oog en niet erse eerst op een wattenschijfje