Kerstpakketje voor marokkaanse vrouw...

Discussie in 'De lounge' gestart door Soit, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

Ik heb spulletjes gekocht om een klein kerstpakketje te maken voor mijn poetshulp. Ze is Marokkaanse en viert dus geen kerstmis maar wilde toch iets kleins geven voor de feestdagen.
    Maar wat kan ik nou op het kaartje zetten? Fijne feestdagen is natuurlijk suf als je geen kerst viert toch? :). Oud en nieuw vieren ze wel gewoon??
    Is het uberhaupt niet gek dat ik toch iets geef?

Groetjes Soit

2. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen fijne feestdagen, maar gelukkig nieuwjaar kan wel..

3. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Waarschijnlijk viert ze wel Oud & Nieuw, doen ze in Turkije ook! Ik denk dat ze het hartstikke leuk vindt, gewoon doen!! Fijne feestdagen, waarom niet? Lief van je!

4. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Als de rollen omgekeerd zouden zijn (ik poetshulp in Marrakech :cool: ), zou ik het ook leuk vinden om een aardigheidje voor het offerfeest of de ramadan te krijgen, hoewel ik die feesten ook niet vier. Dus ik vind het een leuk en attent idee van je. Ik zou er dus gewoon fijne feestdagen en gelukkig nieuwjaar opschrijven, want het is iets van jou naar haar, en jij viert wel kerst en oud en nieuw :). En nog iets persoonlijks als je iets over haar leven weet, dat zou ik ook waarderen. Leuk! Succes!

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Lief van je! Ik ziu gewoon zoiets neerzetten van : bedankt voor je harde werk dit jaar! Om te laten zien dat je t waardeert en iets van een heel gelukkig en gezond 2014!

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou wel gewoon fijne feestdagen zetten. Ik krijg van mijn Marokkaanse vriendin/kennis ook een kerstkaart.

7. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Ik vind het idee van Sammy goed! Ik zo ook de foucs leggen op het afsluiten van het jaar. Leuk idee zo'n kleinigheidje. Zolang het maar geen pakketje is met wijn ofzo ;)

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ligt eraan hoe praktiserend ze is eigenlijk. Wij moslims vieren eigenlijk
    helemaal geen kerst maar ook geen oud en nieuw. Dus in dat geval zou ik er: Bedankt voor je al je werk dit jaar! En hopelijk tot volgend jaar! Of zoiets zetten :)

Inderdaad geen pakketje met alcohol, bonbons met alcohol, vlees/worst of snoep met gelatine dan zit je altijd goed! ;)

Erg lief van je dat je haar toch iets wilt geven ondanks ze het niet viert !! :)

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Iets in de trant van bedankt voor dit jaar? Dat waardeert iedereen.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sluit me bij Syrianbeauty aan. Ik ken eigenlijk geen Marokkaanse mensen die kerst of nieuw jaar vieren.

11. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

Dit dus....

Wij zijn ook moslims en geen kerst en nieuwjaar
    Maar wat je doet zal ze ZEKER waarderen!!! Is trouwens heel lief van je....

Ik zou mss verzorgingsproducten schenken of zo of heb je al een idee wat je haar kan geven. Mss heeft ze een hobby of een favo winkel waar je een kadobon van kan geven

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit!

13. Soit

Soit Niet meer actief

Bedankt allemaal, is niet gek dus.
    Zal denk ik dan zoiets worden als 'fijne feestdagen en dankjewel voor al je hulp'.

Ik weet trouwens niet hoe streng gelovig ze is, ze komt pas sinds 2 maanden helpen. Weet wel dat ze alleen buiten een hoofddoek draagt, binnen nooit, maar of dat veel zegt???

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam

Ligt eraan, bij haar thuis is het normaal dat doen wij ook gewoon ;) Als het bij jou thuis is kan het ook mits er geen mannen/puberjongens aanwezig zijn. Maar alsnog kan je niet eraan aflezen of ze echt alles volgens de regels doen ;) :)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het maakt toch niet uit of ze wel of geen kerst/oud en nieuw viert? Ze woont in nederland, dus kent de gewoonten hier toch? Ik neem dus aan dat ze het alleen maar kan waarderen, mijn moslimcollega's krijgen toch ook gewoon een kerstpakket van mijn baas, met een kerstkaart erbij?

Daar neemt niemand aanstoot aan hoor. Let er alleen op dat je er niet iets van wijn of varkensvlees in doet.

Ik vind het juist enorm lief dat je de moeite doet voor je hulp, zo laat je zien dat je haar harde werken waardeerd!

16. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Het verbaast me dat moslims geen oud&nieuw vieren... Ik zie altijd zoveel Marrokaanse jongens met vuurwerk lopen op 31/12 ;) ik heb altijd het idee dat zij de grootste afnemers zijn :D

(Dit bedoel ik niet lullig hoor)

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Elke jonge man/tiener vind knallen leuk. Volgens mij heeft dat weinig te maken met Marrokaans zijn.
    Mijn broertje (14) geeft geen hol om oud en nieuw, maar kijkt al vanaf november in reclame krantjes die vuurwerk aanbieden, haha.

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Daarnaast, volgens mij is niet elke Marokkaan moslim. Veel van hen denk ik wel, maar niet allemaal :)

19. belem

belem Lid

28 mrt 2012
    86
    0
    6
    Ik ben ook moslim maar wij doen wel aan oud en nieuw.

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.478
    10.396
    113
    ik denk dat het niet uitmaakt wat je er precies op zet maar dat ze het idee ontzettend leuk vind!
    Erg attent van je, super lief!

Deel Deze Pagina