vruchtbaarheidsbehandeling spanje

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by missouri, Nov 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo.....ik heb net de eerst verse terugplaatsing achter de rug.....helaas is deze op niets uitgedraaid!heel vervelend maar we gaan over 1 of 2 maanden een cryo poging doen....we hebben er 3 .....maar nu zat ik eens op internet rond te snuffelen,en kwam ik erachter dat in spanje de icsi cijfers beduidend hoger zijn...de gemiddelde kans licht ongeveer op 60 %...
    hoe kan dat?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het hangt er maar net vanaf hoe slagingskansen berekend worden. Overal is dat anders. Slagingskansen worden beinvloed door de reden van de behandelingen, gezondheid, leeftijd, gewicht, enz. Behandelt een ziekenhuis alleen jonge vrouwen, dan is de slagingskans hoger dan wanneer je ook oudere vrouwen behandelt. Behandel je alleen vrouwen die sowieso al de hoogste kans van slagen hebben of neem je ook de moeilijkere patiënten aan? Dat beinvloedt het cijfer ook weer.

Ziekenhuizen hanteren hun eigen voorwaarden en berekenen daar hun slagingskans mee. Je kunt dus eigenlijk nooit de cijfers vergelijken en daar je beslissing op baseren, omdat de regels overal anders zijn. Ik denk dus niet dat ze in Spanje veel meer kunnen dan in Nederland, maar dat ze gewoon een andere manier van rekenen hebben. En een ander beleid, wat het aannemen van patiënten betreft.

Share This Page