Kerststress? Geen last van, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik houd van kerst!! Ik ga wel 3dagen de keuken in alle winkels af haha maar ik vind t ook fijn!
    Een pizza of chinees zou mijn kerstgevoel een beetje bederven haha. Dat is voor ieder persoonlijk maar ik houd van een mooie opgemaakte tafel met lekker eten. Maar het scheelt dat ik de week voor kerst al vrij ben. Ik kan dus op mijn gemakje de hele week voorbereidingen treffen!
    1dag eten wij lekker thuis. Niemand hoeft in kerstkleren maar lekker de pyjama aan maar wel een goed gevulde tafel! 2e kerstdag gaan we bij familie eten(waar ik ook voor kook) en dan doffen we ons wel lekker op. Maar dan gaan we overdag ook lekker wandelen of kerstfilms kijken.

Heerlijke dagen!

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij down helemaal niks met kerst. Misschien met zn viertjes lekker kaasfondue ofzo maar kan ook net zo goed pannenkoeken of pizza oid worden.
    We hebben 1 kado voor onder de boom. Een wii met wat spelletjes die We toevallig tweedehands tegenkwamen pas geleden.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Hier meer kerststress dan andere jaren. Meestal gingen we een dag naar mijn ouders en lagen alle regeldingen rondom boodschappen en kerstboom bij hen. Kadootje voor ouders, begin december met mn moeder het menu samenstellen en eventueel wat nieuwe kleren voor de kids. Dit jaar komen ze bij ons dus we hebben ineens een boom (halve stad af gereden op zoek naar kerstbalhaakjes, dn ze uiteindelijk online besteld), en de boodschappen- en keukenplanning. Oh ja en dochter gaat naar school, dus die moet ook wat maken voor de kerstviering, en de bso viering, en ik voor het kerstontbijt op het werk...
    En alles regelen moet dus in het weekend of op maandag, naast huishouden, studie, wat leuks met de kinderen doen etc.

En dan net na de kerst komt familie uit het buitenland over, dn dan is onze stad toch wel de gaafste plek voor nieuwjaar. Dus dan zal ik ook wel weer gastvrouw moeten spelen. Leuk maar druk!

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hadden altijd wel gezeur en gestress door verwachtingen van schoonfamilie, maar sinds we kinderen hebben, trekken we daarin ons eigen plan en nu geen stress meer. Geen idee waarom we dat niet deden toen er nog geen kinderen waren... Mijn schoonfamilie is sowieso goed in stressen, doen ze met Pasen, moederdag en Allerheiligen ook... Vermoeiend ;)

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    #25 Victoria30, 14 dec 2016
    Laatst bewerkt: 14 dec 2016
    Hier ook niet echt stress.

Kerstavond nette kleertjes aan een met mijn moeder, zusje en ons gezin lekker pizza's bakken. Dan gelijk de kerstfoto's met en zonder oma en tante maken. Kado's uitpakken die ik lekker op mijn bureaustoel met een bakkie koffie heb uitgezocht en bezorgd worden.

Om de rest van kerst te genieten van de lichtjes, eten en de nieuwe spullen. In onze PYJAMA'S :O oh no she didnt :p

Ik zal meer dan anders in de keuken staan om stoofpeertjes, rollade en aardappeltjes in schil, kerstkransjes ed te maken. Maar dat vind ik ook gewoon leuk om te doen.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier nooit kerststress. We vieren kerst wel uitgebreid, maar hebben daar geen stress over / om. Kerstavond zijn wel altijd thuis als gezin. Dit jaar moet ik helaas werken. 1e kerstdag gaan we naar mijn familie en 2e kerstdag naar schoonfamilie. Eten doe we daar. Dus boodschappen hebben we alleen nodig voor kerstavond en ontbijt / lunch.
    Kado's doen we ook. Die doe ik meestal op het laatste moment :) Vaak gewoon online.

Enige wat hier altijd stress geeft is de kerstboom. Een boom uit zoeken en de lampjes..

7. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Hier ook absoluut geen stress. Dit jaar blijven we thuis en we zorgen dat we voor de kerstdagen alle boodschappen enzo in huis hebben zodat we de deur niet uit hoeven. Ik moet alleen 4 uurtjes werken 2e kerstdag helaas.

8. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Totaal geen stress :D

1e en 2e kerstdag staan altijd vast (ouders en schoonouders).
    Boodschappen zijn de normale wekelijkse boodschappen, niks bijzonders.
    Kadootjes doen wij niet aan.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Nope ook hier niet. Eerste kerstdag thuis en nog geen idee wat te eten.. in ieder geval niks aparts.
    Bakkie doen bij schoonouders misschien.

Tweede kerstdag uiteten met mijn ouders

Verder gewoon lekker trainen en niks doen

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook niet. Vroeger wel, toen "moest" ik moeder/vader (gescheiden) en schoonouders in twee dagen bezoeken. Mijn moeder woont in Middelburg, mijn vader woonde in Brielle en ik in de buurt van Hengelo, we zaten meer in de auto met kerst als wat anders,

Mijn schoonmoeder is vorig jaar overleden, dus mijn schoonvader is alleen. Mijn vader is 3 mnd geleden overleden, dus hoef ik niet meer naartoe, naar mijn moeder ga ik niet meer met kerst om redenen. Ik hoef dus niet meer heel Nederland door te rijden met kerst....Heerlijk!

Alleen dus mijn schoonvader met zijn zwager die komt bij hem logeren. Ook zijn buurman heb ik uitgenodigd (alleenstaande oude man) Ik kook 1e kerstdag uitgebreid, maar dat vind ik niet erg, 2e gaan we naar mijn zwager.

Gewoon niet te moeilijk doen, ademhalen en doorgaan, komt het allemaal goed.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Geen kerststress. Nornaal esproken moest ik altijd werken op een kerstdag. Dus geen stress van eventuele tradities wat verplichtingen worden.

Hier gaan we kerstavond samen met zijn 3tjes gourmetten en cadeautjes van onder de kerstboom uitpakken. Eerste kerstdag gaan we iets leuks doen. Nog niet zeker wat. Dachten aan de efteling. Avond eten zal dus iets simpels zijn wat snel klaar is of mac/shoarma halen.
    2de kerstdag gaan we gourmetten bij mijn vader met mijn broer en zijn gezin en onze omas.

Nieuwjaar vieren we dan met schoonfamilie en hoeven we daar niet meer naar toe en alleen even uurtje of 2 naar mijn vader en omas om gelukkig nieuwjaar te wensen. En dan hebben we het weer ehad en kan het allemaal weer normaal worden

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik nu nog niet .. Maaaaaar ik moet nog alle kados halen .. Hier komen ze allemaal eten dus boodschappen moeten er ook komen .. De week voor kerst inclusief kerstavond moet ik werken zowel ochtend als avond 😤 En 2 dagen school .. Kerst diner van de kids .. 3 verschillende maaltijden 2 verschillende scholen alle zelfde tijden aanwezig zijn ..
    Dus ik moet mij in alle bochten wringen om
    Alles in huis te halen .. Weekend werk ik ook 😤
    Dus nu nog geen stress maar dat komt wel als ik nog niet alles heb ..

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.561
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier ook geen last van. Vieren sowieso geen kerst maar gaan wel op familiebezoek. Zijn vooral hele gezellige en rustige dagen.

14. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Nee hoor.
    Wij gaan misschien naar schoonouders (ligt aan gezondheid schoonmoeder).
    Tweede kerstdag komt mijn moeder waarschijnlijk bij ons.
    Druk maken over tegen doet mijn man wel voor ons.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook niet.

Gaan Eerste Kerstdag uit eten met mijn zusjes en aanhang en mijn ouders.
    Tweede Kerstdag gaan we Tapas eten bij mijn schoonzus en kinderen. Dan wordt een ieder geacht wat hapjes mee te nemen. Dat is gauw gemaakt uiteraard.

Verder heeft de Kerstman 1 cadeautje voor de kinderen meegenomen.

Qua boodschappen hoeven we niet zoveel extra te kopen. Een kerststol, suikerbrood enzo voor het kerstontbijt en wat vlees enzo voor gourmetten kerstavond. Maar daar hoeven we ook niet zoveel van in te slaan aangezien de kinderen nog niet zoveel eten.

Waar ik wel een beetje stress van heb, is dat de kinderen momenteel constant ziek zijn. Vooral Finley. Vorige week nog zwaar aan de diarree/buikgriep. Dat was zondag over en sinds maandag heeft hij een snotter - hoestvirus met koorts. Hoop dat dit gauw over is en dat niemand ziek is tijdens de feestdagen. Vorig jaar lag ons hele gezin namelijk plat tijdens de Kerstdagen.
    Aiden is ook al zwaar aan de snotter en hoesten zonder koorts gelukkig. Mijn vriend is ook snipverkouden en ik voel me gewoon niet optimaal na een paar nachten zeer slecht geslapen te hebben. Finley was afgelopen nacht zeer onrustig.
    Dus heb alleen hoop-dat-er-dan-niemand-ziek-is-stress.

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier ook geen stress. Kerstavond komen mijn ouders, eten is besteld. 1e kerstdag lekker met ons 4tjes, ik moet in de ochtend paar uurtjes werken. 2e kerstdag naar schoonouders en dat is normaal altijd gezellig.

17. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nee hoor. Cadeautjes al binnen en de boodschappen worden thuis bezorgd volgende week. Opgelost :)

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    - schoonouders/ouders verplichtingen om de kerst bij hun door te brengen.
    geen verplichtingen, 1ste kerstdag blijven we thuis, 2e kerstdag eerst bij sz met de sf gourmetten en daarna bij mijn ouders (als ik me goed genoeg voel)
    - wat gaan we eten?
    nog totaal niet over nagedacht
    - boodschappenstress, dagen in de weer zijn om alle boodschappen te halenfysio heeft het me sterk afgeraden om boodschappen te doen dus denk dat manlief volgende week zaterdag de pineut is :D
    - wat voor kadootjes onder de boom. Andere besteden minder tijd/geld aan het uitzoeken van kado's geen boom en geen kadootjes, scheelt al een hoop :D
    - gescheiden ouders: bij wie zijn de kinderen op 1e en 2e Kerstdag en dan ook gedoe; wie de rollade en wie gourmetten. nvt :)

En wat ik aandoe.... dat beslis ik smorgens wel :D ga niet voor 2 dagen nieuwe kleren kopen nu met zo'n buik (is niet de bedoeling dat er nòg 1 komt hierna). Voor de kinderen vorige week wel gekocht. Man zal ook wel wat uit de kast trekken

19. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Geen stress
    Vieren geen kerst dus geen stress

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Hier ook geen stess. Maar ook omdat ik het wel zie. Eten weet ik al dus haal ik last minute. Het stelt ook niet zo veel voor hier dus ik vind het wel best :p

Deel Deze Pagina