2011, 21:09 Rage: Dronken van winegums Amerikaanse docenten hebben te kampen met een zoveelste hype onder hun leerlingen: snoepjes die uren worden geweekt in alcohol. Tieners snoepen in de klas massaal van de winegums. "We hebben het geprobeerd", zegt Debi MacIntyre van een organisatie die drankmisbruik bij jongeren onderzoekt, tegenover nieuwssite ABC. "Je legt een paar gummyberen in een kom met drank en de volgende ochtend is alle alcohol verdwenen. Ze kunnen behoorlijk wat opnemen." De beertjes zouden twee keer zo groot kunnen worden. Een 17-jarige jongen uit Florida. "Je krijgt een kick van de alcohol en ze zijn een stuk lekkerder dan shots. Je neemt gewoon een handje beertjes. Als mijn ouders die gummyberen in mijn rugzak zien, zullen ze er niets van denken." Hoe populair de lekkernij is, blijkt wel uit de Facebookpagina die in het leven is geroepen voor de drankbeertjes. De politie van Florida heeft de snoepjes getest. Een agent was na het eten van de beertjes zo dronken dat hij niet meer kon autorijden. Vond het wel grappig om te lezen,maar hoe verzin je het ook haha!!
Haha ik dacht dronken worden van winegums hoe kan dat nou? Wat jongeren al niet bedenken zeg.. Pfff..
Echt apart ja! Teveel alcohol is niet goed voor je,maar teveel van die lekkere snoepjes ook niet hahaha....
Nee maar zij leggen ze dus eerst echt in alcohol! Die gewone in waar je niks mee doet vooraf hebben dat niet