Kersttradities

Discussie in 'De lounge' gestart door PasensiOema, 9 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Oh op die manier... de benaming kerstDINER bracht me in verwarring ;)

Mammamuis vindt dit leuk.
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    De dag voor kerst hebben we een eigen traditie. Dan eten we extra lekker en op tijd.

Dan gaan we daarna in de auto en rijden we rond om mooie kerstversiering te bekijken. Lichtjes et cetera...
    Echt altijd heel erg gezellig. Doen we al vanaf ze heel klein zijn.

PasensiOema, A new day, Marchella en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Hier is er op kerstavond (vroeg op de avond ;)) Kinderkerstfeest in de kerk en 1e Kerstdag gaan we we ochtends naar de Kerstdienst in de kerk. Dan is kerstfeest voor mij echt begonnen :)
    Verder 1e en/of 2e Kerstdag bij (schoon)ouders koffie drinken, ligt er maar net aan wie wanneer thuis is.
    Verder vooral lekker thuis, spelletje doen samen, lekker een stuk wandelen (ligt ook aan het weer :roflmao:)
    O ja, en in de advent periode elke zondag weer een extra kaars aansteken voor advent.

PasensiOema vindt dit leuk.
  4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Kerstavond en eerste kerstdag hebben we altijd familie op visite of wij gaan daar heen. Tweede kerstdag doen we als gezin. Lekker eten samen en relaxen.
    Eerste kerstdag doen we sochtends wat kleinigheidjes. We vieren het met mijn ouders en schoonouders ook met kados dus een hele grote berg hoeft niet, maar iets geven vind ik wel altijd leuk ;)

Uiteraard zetten we een boom van te voren. Ik hou er zelf ontzettend van :D Ben erg benieuwd hoe dat dit jaar zal gaan... ben amper mijn kraambed uit rond die periode denk ik.

5. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Wij doen geen cadeaus met kerst, dat doen we met sinterklaas. Ook zijn we niet meer streng gelovend.

Wij proberen op deze dagen nog eens extra mee te geven om blij te zijn dat je samen kan en mag zijn met de mensen die het meest van je houden.
    Verder geen traditionele dingen buiten misschien een extra uitgebreid ontbijtje of diner.

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    In aanloop naar kerst mogen ze een kerstbal uitzoeken
    Op kerstavond gaan we naar de kerk en daarna bij mijn moeder eten
    Op eerste kerstdag gaan we na de kerk meestal naar mijn schoonouders voor een paar dagen, maar dit jaar wellicht niet (hangt ervan af hoe het met de baby gaat)

Oh ja, en we hebben altijd twee bomen: 1 kleine (1.60 m ongeveer) die de kinderen helemaal versieren en daarnaast een grote die ik versier (waar ze wel mee mogen helpen).

7. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Kerstavond en eerste kerstdag bij mijn familie. We spelen dan oud hollandse spellen. Sjoelen, mens erger je niet en aller hande kaart spellen. I love it!! Daarnaast lekker eten op tafel en kado's uitpakken.

Eerste kerstdag in de avond rijden we weer naar huis. Dan hebben we een CHILL avondje en kijken we kneuterige kerstfilms.

Tweede kerstdag beginnen we met een heerlijk kerstontbijt en pakken we de kado's uit die onder onze kerstboom liggen.

In de middag is er kinderkerstfeest in de kerk. Mooie verhalen worden voorgelezen, liedjes worden gezongen en versjes worden opgezegd. Naderhand krijgt ieder kindje een kado. Als de dienst afgelopen is gaan we naar mijn schoonfamilie waar nog een heerlijk kerstdiner op ons wacht.

Dag na kerst zijn we ook vrij en dan kijken we of we iets leuks gaan doen!

Deel Deze Pagina