Kerstvakantie week langer, zomervakantie week korter

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Felice, 15 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja en dat is dus precies wat ik met mn bovenstaande post bedoel ;).

WinMom90 vindt dit leuk.
  2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Om de planning van vakantieweken eens opnieuw te heroverwegen is misschien geen gek idee. Maar dat moet je wel echt goed onderzoeken. Dit lijkt echt weer zo'n ad hoc maatregel. Ben ook echt niet voor. Kerstvakantie is al best een ding om leuke activiteiten te bedenken. In de zomer kunnen ze lekker buiten! In de winter zal dat in de praktijk voor veel kinderen een week extra schermtijd betekenen.
    Zomervakantie doet soms zoveel goed voor kinderen. Even rust in het brein en weer volledig opladen. Niet voor niks dat de meeste kinderen een groeispurt doormaken in de zomer.

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Zo staan wij er ook in.
    De kinderen zouden 3 weken meivakantie prima vinden, want vaak beter weer om iets buiten te ondernemen.
    Maar in december is het vaak koud, vies weer en hele korte dagen. Je schiet er niets mee op om iedereen op te hokken. Je gaat juist meer besmettingen creëren op die manier.

Ang1987 vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.743
    113
    Vrouw
    Ik vond het gewoon wat heftig klinken dat jouw kinderen zo verdrietig zijn en dus balen als een stekker over iets wat nog niet eens besloten is en misschien wel nooit gebeurd.

Ik ben dan blijkbaar erg nuchter: Joh, dat is nu nog niet aan de orde, misschien gebeurd het helemaal niet. Tegen die tijd zien we wel weer en dat je het jammer vindt als het wel gebeurd dat snap ik best. Dat mag ook natuurlijk.

Maar goed als het zo veroordelend op jou overkomt, sorry daarvoor, dat was zeker niet mijn bedoeling.
    Was meer verbaasd dat men er zich op voorhand, zo lang te voren, zo druk over maakt over iets wat mogelijk in de toekomst gaat gebeuren.

Ysabella, YvonneElliman, Suzy85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ze zeggen er niets over, omdat dat ook nergens op zou slaan. Je weet niet wat Corona deze winter doet. Ik verwacht niets. Maar met scholen kunnen ze wel anticiperen en voorbereiden voor het slechtste scenario. Liever een week extra vakantie in de winter dan weer thuisonderwijs.

evaleana, Suzy85 en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.917
    1.506
    113
    Vrouw
    Dit gaat in bedrijven en al helemaal in de zorg problemen opleveren. Dan moeten de vakanties van mensen met kinderen in 5 weken gepropt worden ipv in 6. 3 weken vakantie zit er dan echt niet meer in. Buiten de schoolvakanties heb ik niks aan vakantie. Ben benieuwd hoe ze dat denken op te lossen.

Butchke vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Het slaat sowieso nergens op, een week extra vakantie slaat ook nergens op. Want in plaats van met dezelfde klasgenootjes in 1 ruimte gaan kinderen dan naar de bso, binnenspeeltuin, bioscoop enz. Dus nee, een week extra vakantie om thuisonderwijs te voorkomen als verder alles openblijft slaat nergens op.

Ang1987, Dubbelgeluk, Felice en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. MissXray

MissXray Niet meer actief

Prima dat jij er zo over denkt, ik denk daar anders over en het boeit me verder weinig. Opvang moet ik toch al regelen. Of dit nou in de zomer of winter is. Begrijp niet dat mensen zo heftig kunnen reageren op iets wat helemaal niet besloten is nog. It will never happen.

Mamavandrie34, Youtan en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Of het gaat gebeuren weet ik ook niet hoor, maar ik reageer nu gewoon op het nieuwsartikel.

MissXray vindt dit leuk.
  10. Butchke

Butchke Niet meer actief

#90 Butchke, 16 apr 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2022
    Mijn oudste is hoog sensitief, dus ja, jouw reactie komt het zeer veroordelend en niet empathisch over. Maar bedankt voor je excuses, je kon dit niet weten natuurlijk.
    En ik zelf baal ook behoorlijk, want ik haat korte donkere dagen…. Ik voel me tijdens wintermaanden ook veel minder prettig in mijn vel en heb helemaal niets met die zogenaamde gezellige kerstdagen of donkere dagen voor kerst.;)

Daarnaast is het vertrouwen in de overheid gezakt tot 0-punt, dus grote kans dat zo’n domme zinloze wijziging er door komt.
    volgend schooljaar is al komende kerstvakantie, voordat je het weet is het zover.

Ik hoop oprecht dat deze plannen niet doorgaan.

Zxcvb vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ga mij er ook nog niet echt druk over maken, al riep het inkorten van de zomervakantie ook even een WTF reactie op, maar dat was even in een split second.
    Maar icm corona kan ik mij echt voorstellen dat zo'n (voor veel mensen een kleinigheid) nieuwsbericht iets triggert.
    Veel mensen beoordelen de afgelopen 2 jaar als vervelend en naar, voor sommige mensen was het een hel. En is er niet veel nodig om dat weer te herbeleven.
    Ik ben er absoluut zeker van dat jij het helemaal niet verkeerd bedoeld, maar er zijn heel veel anderen die dit soort gevoelens maar onzin vinden. En ondanks dat ik niet denk dat dit voorstel er doorkomt kreeg ik een heel naar gevoel bij de zin: een week extra kerstvakantie vanwege corona. Ik kan niet exact uitleggen wat het met me doet, maar ik hoop dat er iets meer begrip komt voor mensen die het hier wel moeilijk mee hebben.

Inge1984, Luppy, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    3 weken skiën en 5 weken kamperen! Ik ben voor ;)

(Als docent zal me het een worst wezen hoe ze het indelen trouwens… ik buig gewoon weer mee)

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Geld qua vakantie bedoel je, ja dat kan je wel zeggen! Wij gaan de laatste jaren eigenlijk altijd buiten alle reguliere vakanties om weg. Heerlijk, ook een stuk rustiger overal.

14. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.958
    1.294
    113
    Ik zit persoonlijk niet te wachten op 3 weken kerstvakantie. Helemaal niet als alles dicht zou gaan. we wachten het maar af wat er gaat gebeuren. Je kan er toch niks aan veranderen.

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home

Ja dat schreef ik al
    Bij ons in de zorg mag je niet vrij in december dus dat gaat dan allemaal veranderen neem ik aan
    Ze kunnen beter eerst het probleem van de zorg oplossen ipv schoolvakanties te veranderen

Riverdale87, citroenrasp en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wordt dat weekje er niet achteraan geplakt in januari?

17. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.962
    3.850
    113
    Vrouw
    Van mij mag de kerstvakantie wel een week langer maar de zomervakantie korter, no way! Echt niet!
    Ik vind die 6 weken al veel te kort. Wou dat het zoals in België was, 2 maanden, of 3 maanden zelfs :roflmao:

18. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Volgens mij ligt het aantal lesuren in België hoger dan in NL (in Frankrijk en Duitsland ook). Dan kan je idd langere vakanties er tegenover zetten. Kinderen zijn hier met een continurooster voor 14.30 uur klaar (vaak al om 14 uur) en in het VO is de school om 15 uur ook praktisch leeg.

19. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik ben geloof ik één van de weinigen, maar ik zou het echt prima vinden hoor. Vind 6 weken altijd lang duren. En best lekker om na al de feestdagen stress dan ook nog een chillweekje te hebben.

JupitR en Sado vinden dit leuk.
  20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.962
    3.850
    113
    Vrouw
    Klopt dat is waar.
    In België beginnen de scholen ook iets eerder en ze zijn klaar rond 15.30 volgens mij.

Eigenlijk wel jammer dat je bijna geen keuze hebt want ieder kind is ook anders.
    Ik zou het geweldig vinden als zoon parttime naar school gaat en parttime thuis onderwijs.
    Met de corona periodes ontdekt dat zoon juist in die periodes enorm vooruit ging.

Elk kind is anders maar elk kind volgt toch min of meer dezelfde wijze van onderwijs per land.

Deel Deze Pagina