bekeuring

Discussion in 'De lounge' started by stampertje, Nov 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Mijn vriend heeft een bekeuring gehad omdat hij onverzekerd op een motor van een vriend reed. Het kost 390 euro maar dat moeten wij betalen maar ik vind dat als het de motor van een vriend is dat die vriend het moet betalen of heb ik dat nou verkeerd???

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Die motor was dus niet verzekerd?
    Ja dan vind ik ook dat het de verantwoordelikheid van die vriend hoort te zijn, hoe kunnen jullie nou weten dat ie niet verzekerd is? :(

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Er staat een telefoon nummer bij en ik ga maandag gewoon bellen en dan een brief sturen met dat we het er niet mee eens zijn.

4. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,875
    5,161
    113
    Home
    als je vriend niet wist dat de motor niet verzekerd was dan zou ik die vriend laten betalen

5. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    inderdaad... als het gaat dat de motor niet verzekerd is vind ik ook dat die vriend dat moet betalen. Jullie kunnen dat niet ruiken, daar had hij jouw vriend wel even op mogen wijzen dan had jouw vriend de keuze gehad wel of niet te gaan rijden.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja mee eens of niet. helaas... jij rijdt er op dat moment op. tis wel krom hoor maar daarom dus altijd verzekeringspapieren meenemen als je met een ander zijn voertuig gaat rijden. weet je meteen of ie verzekerd is of niet. wel balen voor jullie

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als de motor niet verzekerd was en je vriend wist dat, dan vind ik het zijn eigen verantwoordelijkheid dat hij er op is gaan rijden. Dus dat hij dan het volle bedrag moet betalen.

Maar als jouw vriend geen idee had dat dat ding niet verzekerd was, dan zou het zo eerlijk zijn om het bedrag te delen.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hij was aangehouden en toen zei die vriend oowja ik ben vergeten te betalen!!!

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Dus wij wisten niet beter dan dat dat ding gewoon verzekerd was!!!

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

maar ik zou het zeker met die vriend wel uitvechten hoor. maar wettelijk gezien is je man fout. dat bedoel ik ermee

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Allebij de helft zou ik misschien ook nog wel mee kunnen leven maar niet wij 400 als het zijn schuld is.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee je hebt groot gelijk:) jammer he dat de politie het een worst is van wie dat ding is. degene die er op rijdt is de lul helaas:x

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Dit berichtje lees ik net pas maar we hebben de verzekeringspappieren gewoon hier liggen zo een kaart is een jaar geldig maar als je dan niet betaald dat vervalt dat gewoon.

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja dat klopt:(

15. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Net als bij de autoverzekering, geldt in Nederland dat een motorverzekering een wettelijk verplichte verzekering is. Een eigenaar van een motor moet verplicht een verzekering afsluiten waarmee in ieder geval alle schade die (de bestuurder van) de motorfiets in het verkeer aan andere personen of voertuigen veroorzaakt, wordt gedekt. Vanwege het feit dat deze verzekering wettelijk verplicht is, heet deze motorverzekering een WA motorverzekering (WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid). Omdat de WA motorverzekering verplicht is, hebben alle verkeersdeelnemers de garantie dat ze een schadevergoeding ontvangen zodra ze - door de schuld van een (andere) motorbestuurder - schade leiden.

Wat is een motorverzekering?

De eigenaar is dus in gebreke gebleven. Hij is verplicht het voertuig te verzekeren (net als bij auto's ook de WA verzekering wettelijk verplicht is).
    Op het moment dat je "vergeet" te betalen, krijg je een herinnering, aanmaning etc. Dus het per ongeluk niet betalen van een lopende verzekering is vrijwel onmogelijk.

Let wel: er zijn ook seizoensverzekeringen voor motorfietsen, waar in de herfst en winterperiode geen verzekeringspremie wordt geind (volgens mij) maar dan mag je in die periode ook niet rijden omdat je dan niet verzekerd bent.

Wel handig om dat in ieder geval even na te kijken.
    Ik zou zelf die boete niet betalen, geizen de eigenaar gewoon niet aan zijn wettelijke verplichting voldaan heeft.

16. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Dus als ik het goed begrijp moet die vriend betalen.

Het is 15 september gebeurd toen was het in het zomer seizoen volgends mij.

17. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    @Moppie1981 bedankt voor het op te zoeken

18. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    een echte vriend zou zeggen..

he maart08man.. het is mijn motor en ik ben vergeten te betalen, dus de boete is van mij..
    '
    Of zie ik dat fout?

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja idd

20. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    De bekeuring zal op naam blijven staan van jouw vriend. Hij reed op een onverzekerde motor en daar is hij dus verantwoordelijk voor aldus de wetgever. Volgens diezelfde wetgever had jouw vriend voordat hij op de motor stapte moeten controleren of deze verzekerd was.
    Het enige wat jullie kunnen doen is een deal sluiten met de eigenaar van de motor en hopen dat hij een deel betaalt van de bekeuring of de gehele bekeuring.

Share This Page