Hoi hoi, Ik ben er toch wel nieuwsgierig naar. Beetje naar aanleiding van het topic "wat vind je lelijk aan jezelf". Ik schrik er wel van om te zien hoeveel meiden balen van hoe ze eruit zien. Ik ben er ook een van, terwijl het toch eigenlijk best meevalt. Bij mij komt dat grotendeels voort uit mijn vorige relatie. Mijn ex gaf me nooit, maar dan ook echt nooit eens een complimentje. Als ik naar de kapper was geweest zag hij dat niet. Nieuwe kleding viel niet op, make upje niet, luchtjes niet, niks noppes nada. Vervelende opmerkingen over een vetrandje, mijn achterste of wat ook, dat wel, en dan ook nog in bed:x Sexleven werd nul, hij was altijd moe bla bla. Ik werd daar mega onzeker van. Zei dat ook, maar kreeg dan zoiets als "zeur niet zo". En ondertussen wel naar andere vrouwen kijken en naar later bleek bleef het niet alleen bij kijken:x. Ik heb daar een behoorlijk laag zelfbeeld aan over gehouden. In mijn huidige relatie hoor ik geregeld dat ik mooi en lief ben, krijg veel complimentjes. Ik betrap me er nog steeds op dat ik denk "yeah right, dat zeg je omdat ik dat wil horen, of omdat het zo hoort..." Dan baal ik alweer van mezelf. Mijn ex en huidige vriend kennen elkaar, en nu roept ex steeds tegen hem, ja het is een mooie meid. Denk dan, je dat had je toen moeten zeggen ***, dan had ik me nu heel anders gevoeld.... Moet zeggen dat het wel steeds beter gaat hoor, want weet dat me huidige vriend me echt waardeerd, maar toch.... Herkenbaar voor sommigen?
Meid, ik vind het heel naar voor je dat je je zo voelt, maar ik denk niet dat je je ex de "schuld" kan geven dat je zo onzeker bent. Het begint bij jezelf. Je moet voor jezelf door krijgen dat je het waard bent en dat je er mag zijn. Dan zal je merken dat je al die complimentjes niet nodig heb. Maar als je ze krijgt is dat natuurlijk altijd wel leuk maar het hoort een aanvullig te zijn en niet de oorzaak van hoe je je voelt. Om jezelf goed te voelen moet je alleen naar jezelf kijken en aan jezelf werken. Ik zou als ik jou was gaan praten met een hulpverlener om je te leren hoe je dat kan. Ik wens je veel sterkte
In het begin van de relatie met mijn ex voelde ik me ook niet zo hoor. Het is alleen wel zo dat er van zijn kant geen waarderig kwam voor niks of niemand. En volgens mij heeft iedereen dat, zeker in een relatie wel nodig. En toen zijn belangstelling wel uitging naar andere vrouwen, letterlijk en figuurlijk, ging ik wel aan mezelf twijfelen. Dat heeft mijn ego, om het zo maar te noemen, geen goed gedaan. Ik weet ook wel dat ik er mag zijn, het is ook een stukje angst. Met een gedachte van, ik moet mooi zijn anders raak ik mijn partner kwijt aan een ander. Zoiets. Dus dat neem ik mijn ex wel kwalijk. En dat ik soms moeite heb om te geloven dat mijn huidige partner me wel mooi vind, ja daar moet ik wel wat aan doen. Wat dat betreft heb je gelijk!