Het roer om? mbt 'carrière'

Discussie in 'De lounge' gestart door Angeliekie, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Hoi,

Ik zit al een hele tijd te denken om iets anders te gaan doen. Ik werk nu als ondersteuner voor projecten bij de overheid maar om eerlijk te zijn heb ik hier geen passie voor. Het is wel leuk werk maar toch mis ik iets.

Heb al vaker gekeken naar de opleiding voor verloskundige maar dan zie ik dat dit fulltime is in Maastricht.
    Ik heb net een kindje en zie nog veel meer beren op de weg, maar toch blijf ik eraan denken.

Thuis heb ik nog niets gezegd omdat ik een beetje bang ben voor een ontmoedigende reactie (overigens geen reden voor hoor).

Zijn er meer dames die zoiets gedaan hebben?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja lastig

Nu ben je nog helemaal in het baby gebeuren en alles daaromheen is natuurlijk leuk.

Toen dacht ik ook weleens...heerlijk beroep lijkt me verloskundige of kraamverzorgende

Nu ik de kindjes groter heb heb ik er helemaal niks meer mee. Beetje ontgroeid.

Ik denk dat je ook moet kijken of bet niet zo is dat het een bevlieging van het moment is.

Geen idee of dat zo is bij jou natuurlijk...maar je kunt het wel meenemen.

3. Metire

Metire Niet meer actief

als het echt is wat je wil en je hebt het geld ervoor moet je het vooral doen! ik ben weer naar school gegaan toen mijn zoontje 8 maanden was en natuurlijk is het wel moeilijker omdat je je tijd heel goed moet verdelen (leren wanneer kindje slaapt of partner er is) maar het is zeker niet onmogelijk.

maar zoals bosi333 al zei, je bent nu helemaal in de baby sferen dus moet je wel echt goed nadenken of je het ECHT wil. als verloskundige kun je natuurlijk ook op de gekste momenten opgeroepen worden, zou dat goed gaan etc. etc.

4. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Het is geen bevlieging, denk er echt al jaren aan maar om echt de stap te zetten, ben bang dat het allemaal te zwaar is en ik er dan mee ga stoppen omdat ik ook tijd voor andere dingen wil hebben

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Vriendin van mij is vk en heeft de studie gedaan toen ze nog thuis/op kamers woonde en die vond het al heel pittig. En ze is dus echt niet 'dom'. Het is veel leren,schrijven,onderzoeken etc. Ze deed die jaren niet veel anders als studeren en op zaterdag avond er even uit.
    Ik persoonlijk zou dus niet voor zo'n heftige studie gaan als je zelf net mama bent. Het kost veel tijd en het zou mij ten koste gaan van andere dierbare dingen. (Mij lijkt het ook een top baan hoor, maar ik werk dus al wel in de zorg en ben gewend aan de onregelmatigheid. Dit zou voor jou ook nog nieuw zijn.)
    Maar goed jij bent mij niet, en is het je droom dan zul je in mogelijkheden moeten denken ipv onmogelijkheden..

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik ben momenteel bezig met HBO-Verpleegkunde in combi met een gezin... en ik moet zeggen dat het mij zwaar valt. Ik doe het dan nog in deeltijd.
    van sept tot jan 1 dag per week school maar wel zelfde stof als voltijders, dus veel thuis doen

van feb tot en met juni stage , drie dagen in de week.. en nog 10 dagen school erbij....

Alle opdrachten, verslagen, onderzoeken, stages die je moet doen maken het erg zwaar.

En zeker bij een studie als verloskunde. die voltijd is. zul je echt alles s avonds of in het weekend moeten doen. vier jaar lang.

Dat moet je trekken...... daar komt nog bij dat je al snel op stage gaat met verloskunde. en dus ook onregelmatigheid hebt. Je kan je bed worden uitgebeld. moet s nachts werken, in het weekend.... wil je dat met je kindje?

Misschien heb je een partner die flexibel is? Dat maakt het makkelijker.

Succes met je keuze..... :D

Deel Deze Pagina