Kersvers Mama Topic 2

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Grrrrrr!!!! Dat hoef mijn schoonmoeder niet te proberen steenbokje!!!! Ze was laatst hier om mij te geleden net na m'n knie operatie. Elke keer als Femke viel (zachtjes) op de billen, wilde ze haar oppakken en was het van: oooooo ben je gevallen????? Heb het gelijk de kop ingedrukt. Wil geen kind wat bij elk klein stootje denkt dat ze word geknuffeld enz. Gelukkig begreep ze het wel.
    Kan je er echt niks van zeggen? Het is tenslotte jullie kind...

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ja ik kan er zeker wat van zeggen maar uit de praktijk blijkt dat ze het dan evengoed doet als ik er niet bij ben. En aangezien ze 3 dagen in de week de kleine heeft kan ze doen en laten wat ze wil.
    Ben er serieus over aan het denken om haar in te schrijven voor de crèche. 2 dagen crèche en nog maar 1 dag oma. Ze heeft trouwens tegen mijn schoonzus gezegd dat ze achteraf gezien 3 dagen toch best veel vind.
    Is trouwens ook zoiets, dat kan ze toch gewoon tegen ons zeggen. En helemaal erg zegt ze tegen mijn schoonzus dat ze hoopt dat wij nooit een tweede krijgen want ze heeft geen zin om op 2 kinderen te passen. En dan hoopt ze dus dat mijn schoonzus dat tegen mij zegt zodat zij dat niet hoeft te zeggen. Alsof wij het daar vanaf zouden laten hangen.

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje steenbokje! Nu moet ik eerlijk zeggen dat 3 dagen oppassen ook best veel is maar inderdaad zeg het dan eerlijk tegen jullie. Wat dat betreft is de opvang erg fijn! En ze leren er ook veel van.
    En die opmerking over een tweede.....ja daar zou ik ook erg boos over worden!! Je hebt een schat van een kind een tweede zou dat ook zijn. En het zou leuk moeten zijn om er op te mogen passen!!! Maar helaas ik herken. En ik erger me er heel erg aan maar het heeft geen zin :(
    Ik heb wel voor mezelf afgesproken dat chloë daar niet meer blijft slapen als het alleen maar op haar voorwaarde kan. Er mag namelijk maar 1 kind slapen op een dag dat ze zelf kiest. Als wij komen met een datum kan het nooit en dan zouden we nog een ander logeeradres moeten vinden....dus helaas voor haar. Ze heeft allerlei plannen om met chloë te gaan doen bios zwemmen en weet ik veel maar helaas..... nu moet ik volhouden!!!
    Lastig hoof steenbokje

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    3 dagen is zeker veel en wij hebben van begin af aan gezegd dat we haar ook op de opvang wilden inschrijven maar zij wilde haar perse alle dagen. En dat is het hem net zij wilde het en is toen als een gek alle baby spullen gaan aanschaffen en nu toch zeuren dat 3 dagen teveel te zijn. We hebben het niet gevraagd zij bood het toen aan. Dat irriteert me zo.

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Het leek haar vast makkelijker dan het echt is, die 3 dagen... Maar dat kan ze ook aangeven inderdaad. De manier waarop is nou niet echt de goede manier! Dat maakt het ook niet leuker tussen jullie...

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik baal een beetje... Vrienden van ons hebben net aangekondigd dat hun 2e eraan komt. Dat is natuurlijk niet waar ik van baal, maar de manier waarop ze het bekend hebben gemaakt! Wij hebben precies dezelfde tekst op een shirtje staan! :(
    Omdat we geen na-apers willen zijn, hebben we nu besloten om het shirt wel te gebruiken voor de familie, maar dat we voor de vrienden (en facebook) wat anders willen verzinnen. Maar wat? ;)

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Een foto van je dochter die de echo vasthoud?

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    We willen eigenlijk de echo's niet online zetten... Hebben we bij de 1e ook niet gedaan...

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Begrijp je helemaal steenbokje. Ik zou er ook, na al die indirecte opmerkingen en haar gedrag, ook overwegen om haar minder naar oma te laten gaan...

@nmv: grrr!!! Das balen! Lastig. Ik ben echt niet creatief wat dat betreft ☺️. Heb zelf de echo geplaatst met een tekstje erbij over een nieuwe operatiedatum en dat de operatie was uitgesteld omdat "wij" nog even moesten groeien :D.

@hier: vandaag van elf tot vijf gewerkt. Knie gaat goed, voel hem iets, maar das niet zo gek. Nu een beetje gaar en MEGA HONGER!!!! Hahahaha!!! :D.

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Lastige situatie steenbokje. Schoonouders niet altijd de meest makkelijke mensen. Wij hebben ook weer een middag vol ergenissen achter de rug met een verjaardag. Zucht.

Pff ik ben kapot. Zo weinig energie. Kruip vanavond lekker op tijd in bed.

Hè balen nmv dat zij hetzelfde idee hadden en het eerder konden uitvoeren.
    Wat je ook weleens voorbij ziet komen, maar moet je leuk vinden is jullie schoenen plus een paar extra van de baby met uitgerekende datum erbij?! Ik zl laatst ook ziets met zwitsalflessen.

11. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nmv ik was voor je aan het kijken maar ik kom zoveel leuks tegen dat is niet te plaatsen hier op de site. Maar ken je pinterest? Als je zoekt google aankondiging zwangerschap pinterest krijg je heel veel ideeën. Ik vind er zelf erg veel leuke tussen zitten.

Vanavond erg geschrokken en moest daarna ook erg hard lachen. Ik was Kyan aan het klaarmaken voor te slapen en Chloë zat op het krukje in de douche (dat krukje zit vast aan douchepaneel). Hoor ik ineens de douche en haar gillen. Had ze de douche aangezet terwijl ze er dus onderza. En er komt natuurlijk eerst koud water uit hahahahaha een lekkere koude douche voor madam :D hopelijk heeft ze er meteen van geleerd.

Hier ook erg moe! Ben gesloopt na de feestdagen. We hebben vandaag even gewandeld en ik nog wat boodschappen gedaan maar verder helemaal niets. Lekker! Morgenochtend gaan we met schoonzusje en kleine wat doen. En verder ook weer helemaal niets even bijtanken is de bedoeling.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Whahahah!!!! Te grappig Maggie!!!

@hier: grrrrr... Heb nu al buikpijn over Delft terwijl ik er nog niet eens heb gewerkt! Wat een gezeik al met roosters en waarschijnlijk geen team, alleen ik en een ander meisje. Ben ook helemaal klaar met die lamzak die nu nog manager is. Hij wil niks met mij direct bespreken, speelt alles via de regiomanager. Echt, wat een ......!
    Maar goed, nu maar weer aan leuke dingen denken :D en de rest kan ik nu toch niks aan doen dus heeft ook geen zin om me er over op te winden (makkelijker gezegd dan gedaan :)). Morgen ochtend gaan we lekker even met z'n drieën zwemmen, heb er zin in :D!!!

@teske: klinkt niet als een hele gezellige middag :(. Slaap lekker, ik duik er ook zo in ;).

Slaap lekker allemaal!

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik geloof dat mijn dochter nog erg vermoeid was door de kerst... Gisteren om half 7 in bed en ze maakt me vanmorgen pas om half 9 wakker!! :)

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Lekker!!!! Dan had ze het idd nodig :D.

Wij zijn vanochtend lekker gaan zwemmen. Jeetje wat vind Femke dat leuk zeg hahahah!!! Echt big smile en lekker trappelen :D. Nu lekker knok out in d'r bedje :). Verder niks op de planning vanmiddag, lekker relaxen.

15. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen weer lekker wezen spelen in ballorig. Erg gezellig met schoonzus en de kleine. Kyan vindt het ook helemaal geweldig zo schattig.
    Zo kwam ik er ook achter dat zij gaat zwemmen met Chloë en schoonmoeder dinsdag. Kyan kon niet blijven slapen omdat ze zou alleen met Chloë zou gaan zwemmen. En nu hoor ik dat ze m'n schoonzusje met de kleine heeft gevraagd om mee te gaan!! Waarom vraagt ze mij niet? En waarom kan Kyan dan niet mee? Ook hier dus volop schoonmoeder frustraties!!! Ik hoop dat Chloë het leuk gaat vinden want zij gaat er vanuit dat ze alleen met oma gaat. In de auto samen nog even over gehad. Gelukkig denkt manlief er hetzelfde over!! Tuurlijk gun ik Chloë ook een alleen momentje met oma maar dat heeft ze dus niet eens. Maar het is wel een gedoe. Kyan slaapt nu toch bij mijn zusje. Dus ik moet eerst Kyan en de spullen naar m'n zusje brengen en daarna Chloë en haar spullen naar oma. En dinsdag dus ook weer beide kids apart ophalen.......

Hoe gaat dat bij jou anouk? Kunnen ze bij jou wel samen logeren? Of ook apart en denk ik gewoon te moeilijk? Soms denk ik dat het aan mij ligt namelijk dat ik gewoon te moeilijk denk....

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Bij mijn moeder komen de twee van mn zus ook vaak appart. Of mijn vader moet vrij hebben. Na alle chemo van afgelopen jaar is het mijn moeder te veel om er twee tegelijk te hebben.

Thijn is nu nog alleen dus dat is nog makkelijk.
    Bij mijn schoonouders heeft Thijn nog nooit geslapen. Te druk voor mijn schoonmoeder die heeft spierreuma en een pshychise aandoening.

17. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Als wij ergens naartoe moeten en ze hebben een logeer adres nodig dan gaan ze naar mijn ouders. Ze gaan dan tegelijk. Mijn ouders zouden het zelfs niet leuk vinden als ze niet beide zouden komen.
    Maar goed mijn ouders zijn beide gezond.

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Lastig hoor! Ik zelf vind niet dat je moeilijk doet Maggie. Ik vind het ook een beetje een apart verhaal als ik eerlijk ben :). Femke heeft nog nooit bij m'n schoonmoeder geslapen puur omdat die zo doof is als ik weet niet wat en Femke dus niet hoort snachts. Vind ik niet zo een fijn idee. Bijde bij m'n moeder slapen word een kleine uitdaging aangezien ze in een klein flatje woont met maar een slaapkamer :D. Denk dat als ze bijde ergens blijven slapen, het bij m'n schoonzus en zwager zal zijn. Maar goed, dat zien we later wel ;).

@hier: nou, ik merk aan alles dat Femke weer de oude begint te worden hahaha! Vanmiddag boterham helemaal op. Nijntje koekje verslonden, voor het eerst een doosje rozijntjes naar binnen gewerkt en net weer een hele boterham :(! Zit eraan te denken om die laatste fles eraf te halen. Dan krijgt ze alleen smiddags een flesje gewone melk. Maar wat doe Kl dan als vervanging van de tweede fles? Zoals nu nog een boterham of een rijstewafel, is dat dan genoeg?

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Ok. M'n vader heeft net de band met ons, z'n kinderen verbroken. We hebben hem, bewust, niet uitgenodigd op eerste kerstdag omdat dat alleen maar een rot sfeer zou geven en iedereen op z'n tenen zou lopen. Nu krijg ik net een mail dat hij, het slachtoffer, er geen zin meer in heeft. *zucht* Is een lang verhaal dat is begonnen toen ik 12 was. M'n vader heeft toen een auto ongeluk gehad, os er goed vanaf gekomen, maar is in de slachtofferrol blijven hangen en daardoor gaan drinken en blowen. Uiteindelijk is m'n moeder twee jaar geleden van hem gescheiden omdat ze het niet meer trok. Het meest vreemde is dat ik een soort van opgelucht ben. Hoef nu niet meer "verplicht" contact met hem op te nemen... Femke reageerde ook erg slecht op hem, als hij te dichtbij kwam, begon ze te huilen. Ze wilde niet geknuffeld of opgepakt worden door hem.

Sorry dames, moest ik even kwijt...

20. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Wat een nare situatie siertje. Lijkt me idd moeilijk. Fijn dat je er zelf iig vrede mee hebt. Neemt niet weg dat het moeilijk blijft.
    Sterkte iig.

Deel Deze Pagina