Kersvers Mama Topic 2

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Klopt. Lenthe is er toen ook niet ziek van geworden.

Oh we hebben trouwens de box verkocht. Moest eerlijk gezegd toch wel even slikken toen hij opgehaald werd. Hij heeft bijna 3 jaar in huis gestaan. Alle baby spullen zijn nu weg. Hoofdstuk afgesloten. Toch zal ik het wel missen. De baby tijd is nu echt afgelopen :(
    Meteen maar een nieuwe woonkamer kast gekocht op het "gat" op te vullen. Hij komt deze weeral als het goed is.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Kan tussen dag 7 en 12 komen, maar hier totaal geen last van gehad! En ik heb dit al wel vaker gehoord...

Ik vond ook dat er een gat ontstond toen de box de kamer uit ging, maar daar staat inmiddels een klein tafeltje met 2 stoeltjes (op kind-formaat ;)). Maar ik zal toch weer ruimte moeten gaan maken voor de box voor over een half jaartje... Hmmm, toch nog maar even flinke opruiming in huis houden! Kan ik misschien ook meteen wel wat spullen inpakken voor de verhuizing? :p

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Werken ging gisteren aardig. Deze week mijn leidinggevende bellen. Ik wil geen slaapdiensten meer werken. Geen idee hoe ik dat zou moeten doen nu ik zo misselijk ben. Daarnaast lijkt het voor mijn bekken gewoon beter thuis in mijn eigen bed. Maar vindt het wel heel erg lastig om aan te geven.

Maggie wat heerlijk een vakantie naar Denemarken. Ben ik ook eens geweest hele fijne vakantie gehad daar.
    En wat een fijne dag gisteren met je kids. Leuk dat het voor Kyan ook een succes was!!

Over een uurtje zitten wij op het cb.

21 januari eerste echo!! Fijn dat we nu weten wanneer hij is!! Was eigenlijk een week later gepland. Maar verzet omdat vl er anders niet bij kon zijn.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Is dat ook meteen termijnecho Teske?

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Wij zijn voor Femke nu ook echt op een punt aangekomen dat ze totaal geen gebruik meer maakt van de box. Maar laat hem maar staan, over 4 maanden word hij weer gebruikt :D.
    Prikjes gingen goed en ze weegt nu 10,35 kilo en is 78,3 cm lang. Ben benieuwd of ze er ziek van gaat worden.

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Elaysa woog 10,445 kg en was 76 cm :D

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Jullie meiden zitten al boven de 10 kilo? Hmm... Heb ik misschien toch wel een erg klein meisje? ;)
    Mijn dochter was namelijk bij 14 maanden 8885 gram en 75,5 cm!

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Thijn ook weer naar cb geweest. 83 cm en 9,8 kilo.
    Ook nog onder de 10 kilo. Maar wel lang. Eerste kleertjes maat 92 gekocht.
    18 maanden komen ze op huisbezoek, mits wij dat willen. Meer cb's die dit doen? Twijfel zelf een beetje!
    Hoop ook dat Thijn niet te veel last van BMR krijgt.

Ja is ook meteen termijn echo. Kan net met 9w6d. Dus hopelijk zit ik er niet heel ver naast;). Of net als de vk 13 aug. Eerder mag altijd.

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Huisbezoek? Dat ken ik niet! Waarom doen ze dat?
    Ze zijn hier alleen op huisbezoek geweest toen ze 2 weken was, meteen kennismaking.

En wij hebben de eerste shirts (kleine) maat 92 ook in huis, ze heeft het vooral nodig voor de lengte van haar bovenlijfje, de mouwen moeten nog omgekruld worden.

Dan heb je de termijnecho eerder, wij mogen 26 jan! Vind het nu wel erg spannend, helemaal omdat er in die augustus-groep al heel veel misgegaan is... Maar we blijven positief en houden er vertrouwen in! :)

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @kleding: fem zit nog ruim in de 86 met de meeste dingen. 80 is nu echt te klein qua bovenstuks.

@teske: spannend!!! Leuk hoor, das dan toch jullie eerste echo?

@nmv: jullie hebben toch al een (vroege) echo gehad? Rot is dat he, als je leest dat het bij vrouwen dan mis gaat. Bij het juni clubje ook best veel mis gegaan in de eerste weken... Blijft een soort Russisch roulette :).

@hier: zo mega veel pijn in m'n rug, onderbuik en schaambot, kan amper staan :(. Weet even niet zo goed wat ik moet... Vandaag nog 1,5 uur volhouden en dan naar huis, zien we morgen wel weer. Als het zo blijft ben ik bang dat ik al moet gaan minderen :(.

11. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hier ook geen huisbezoek. Maar voor mij hoeft het eerlijk gezegd niet. Prikjes op het bureau en ik vind het fijn om gewicht en lengte te weten meer niet.

Hier zit wess nog steeds in maatje 80. En volgens mij zit hij toch ook op 10 kg en ongeveer 80 cm. Misschien bouw. 86 is hem echt nog te groot.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Teske, jij gaat echt naar een bekkenfysio toch? Krijg je dan ook een inwendig onderzoek :)? Ik lig nu namelijk op de bank met de tranen in m'n ogen van de pijn in m'n onderstel. Voornamelijk onderrug, schaambeen en liezen. Op gezondheidsplein.nl gaven ze dat aan als de pijngebieden. Maar schijt een beetje in m'n broek voor een bekkenfysio omdat ik hoorde dat ze dan ook inwendig gaan kijken of je bekkenbodumspieren wel goed werken :).

13. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Geen idee siertje ik ga niet naar een echte bekkenfysio ik ga naar gewone fysio;). Haha wellicht ook eens proberen deze zwangerschap, maar ik weet waar bij mij het probleem ligt en dat is het bindweefsel. Kan een bekkenfysio ook niets mee.

14. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij een. Bekkenfysiotherapeut geweest bij Chloë en Kyan. Maar geen inwendig onderzoek gelukkig! Bij mij hielp het echt erg goed erg fijn. Ook kreeg ik simpele oefeningen mee en goede tips voor de bevalling (erg fijn want had verder niets gedaan hihi) ook had ik een berkenbast wat echt super was! Had niet zonder gekund!

15. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom net terug van de yoga. De lerares wil een nieuwe cursus met ons doen en hebben we net introductie van gehad. Met behulp van tarotkaarten werken aan jezelf een doel wat je vooraf kiest. Ook heeft ze tarotkaarten gelegd om te kijken wat een doel zou kunnen zijn. Mijn man vindt dat allemaal maar niets zweverig gedoe :D maar ik vind het weldra interessant! En eigenlijk klopte het ook precies. Ik zou graag zekerder willenvoelen, niet overal over twijfelen en mijn gevoelens zijn soms een achtbaan waar ik echt gek van wordt soms en meer geloven in mijn kunnen en dat laten zien. Nou dat kwam uit die kaarten. Mooi doel leek mezelf hihi

16. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cb komt hier trouwens ook niet thuis. Ja alleen allereerste keer kennismaking.
    Van mij hoeft dat ook niet hoor. Wat anouk ook zegt wegen prikjes vind ik het belangrijkste. Ik ben erg benieuwd hoe groot mijn boefjes nu zijn. Kyan is een flinke boy dus ik denk dat hij aardig wat weegt hihi we zullen het straks wel. 92 bovenleiding ligt iets in de kast. Sommigen passen al wel maar dat valt ook wel kleiner uit. Chloë is echt ontzettend gegroeid dit jaar! Ze is echt een grote meid geworden.

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nee van mij hoeft thuis bezoek ook niet. Zie er niet echt de meerwaarde van in. Aangezien ik op het vb meestal met 5 minuten weer weg ben.

Bekkenfysio is dus wel een aanrader maggie? Wellicht dan maar eens overwegen. Alles om ook dit keer tot minimaal 24 weken te kunnen blijven werken.

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hopelijk nemen ze snel contact met me op, heb gister avond een contactformulier ingevuld. We gaan het zien. Schaambeen is erg beurs en gevoelig :(. Misschien vandaag iets eerder naar huis :).

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @siertje, balen van die pijn! Is het vandaag nog een beetje vol te houden?

Ik moet binnenkort bloedprikken voor de vk, zie er nu al tegenop! Deze keer moet ik zelfs nuchter bloedprikken, hoefde de vorige keer niet. Moeten jullie dat ook?
    Daardoor zie ik er zelfs nog meer tegenop, aangezien ik 's ochtends echt beroerd ben en het is erger als ik niets heb gegeten... Mijn man heeft beloofd dat hij mee gaat, want ik ben bang dat ik anders omval doordat ik niet gegeten heb. ;)

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Ik hoefde niet nuchter nmv. Fijn dat je man meegaat. Pijn gaat nu wel. Schaambeen is echt heel erg beurs en rug houd zich voorlopig nog rustig :). Heb morgen om kwart over acht een afspraak bij een bekkenfysio. Ben benieuwd :).

Deel Deze Pagina