Kersvers Mama Topic 2

Discussie in 'De mama's' gestart door nmv, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Is die kidsit een handig ding? (Dat is toch een meerijdplankje waar ze ook op kunnen zitten?) Zit dat gewoon aan de stang achteraan/onderaan de kinderwagen vast?

2. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat plankje maak je heel handig onderaan de wagen vast met 2 riempjes. Wij vonden het wel handig al viel chloë er in het begin nog wel eens af met stoep op en af. Later heb ik er een handvat bijgekocht die je aan de wagen kunt vastmaken en zij kon zich dan daaraan vasthouden erg handig. Als de kleine in de wagen zit is het al een stuk makkelijker omdat ze zich dan makkelijker aan de wagen vast kunnen houden

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Die van mij is verkocht!!!! En gaan zondag een tweedehands bugaboo Buffalo ophalen :D.

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Wat goed siertje. Snel ook
    Hier onze wagen nog volop in gebruik. Maar ik doe dan ook heel vakopleiding boodschappen (wonen praktisch in het centrum) denk dagdienst van onpas over een half jaartje eruit gaat na de zomer.

Pfff voel me nog steeds rot. Lichamelijk nu ook niet prima. Al dagen last van mijn darmen.

Hier vanmorgen een nieuwe auto gekocht jeeee helemaal. Verliefd. We hebben er lang voor gespaard en een mooi bedrag voor onze oude gekregen bij de inruil.
    Een peugot 508 station uit 2012. Kunnen we hopelijk van de zomer wel met een betrouwbare auto op vakantie :D
    Ben er nu al aan toe.

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wauw!!! Lekker hoor een nieuwe auto!!! En veel ruimte, dat gaat goed komen van de zomer ;).

Ja, vind het ook snel. Hoor veel mensen zeggen, ik zou nig even wachten, misschien kan je er nog meer voor krijgen. Maar wil het gewoon geregeld hebben en heb de prijs ervoor gekregen wat ik in m'n hoofd had dus dat is mooi! Morgen avond de bekleding in de was en hem helemaal schoon maken.

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend anouk! Wel lekker een nieuwe auto!

Dat heb je snel gedaan siertje! Hopelijk gaat het hier ook zo snel :D ik gebruik het weinig helaas. Ik wil wel meer wandelen maar het komt er niet van. En voor die keren dat ik het gebruik heb ik ook nog een fijne buggy staan dus dat scheelt al loopt de wagen natuurlijk fijner. De laatste keer wou kyan er niet eens in! Hij wou zelf lopen hihi

Chloë is momenteel erg tegendraads en brutaal aan het doen. Kan je echt aan merken dat ze moe is. Ze heeft soms echt uitspraken waar ik zo om moet lachen. Vorige week zei ze tegen mij: 'je bent een dramaqueen' en ze zat bij oma op schoot en haar nichtje kwam er bij staan 'ik denk dat ze jaloers op mij is' 😂😂😂 troela!

7. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even auto bekeken mooi hoor! Lijkt ook wel op die van ons skoda octavia erg fijn en heerlijk zoveel ruimte!

Haddenjullie vorig jaar geen pech met de vakantie? Dat gaat nu helemaal goed komen :D

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Idd halverwege gestrand langs de snelweg. Uiteindelijk 48 uur over de rit gedaan.
    Moet goedkomen nu.
    we krijgen hem waarschijnlijk volgende week ergens.

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hihihi! Dat dachten wij ook tien we net voor de wintersport een nieuwe auto hadden gekocht. Andere hadden we al zo veel gezeur mee dat ik daarme niet op vakantie wilde gaan naar Oostenrijk. Uiteindelijk stonden we, met nieuwe auto, alsnog langs de weg :D. Handrem was geblokkeerd. "Gelukkig" hoefde we "maar" twee uur te wachten met -13 graden :p.

Ik ga lekker slapen dames. Welterusten en tot morgen!

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Meiden, er klopt iets niet... Het is hier al meer dan 2 dagen stil! Ik begin jullie te missen... ;)

Ik zit op het moment echt niet lekker in mn vel. Mijn lichaam laat me een beetje in de steek en ik zit in een giga dip! Ik zie even de positieve kant niet meer... En dan helpt een ziek meisje (die alleen wil hangen, huilen en schreeuwen) ook niet mee!!

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    He getsie nmv!!!!! Wou dat ik even naar je toe kon komen om je een knuffel te geven... Wat is er met Tess aan de hand? En hoe laat je lijf je in de steek? Kan ik iets voor je doen....

Dikke knuffel lieverd....

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn lijf heeft het 'gewoon' zwaarder met deze zwangerschap. Ik ging er vanuit dat het vanaf nu alleen maar beter kon gaan met de klachten, maar ze worden juist erger! Ik ben vaker aan het overgeven, de hoofdpijn komt weer terug, ik kan niet lekker liggen en slaap weer slecht... En dat zijn dan de meest aanwezige dingen.
    Mijn buik laat merken dat ik nu al weinig kan. Ik moet stoppen met wedstrijden, wat ik helemaal niet wil, omdat ik anders 3-4 dagen erg weinig kan doen zonder pijn. En dan heb ik nog geluk dat ik geen bekkenpijn heb!!
    Mijn dochter is zwaar verkouden met een nare hoest erbij. Ze wil alleen maar opgetild worden en speelt niet meer, eet niet meer en wil niets meer. Afgelopen maandag bleef ze zo in de hoest hangen, dat ze elke keer moest overgeven. Dat en de koorts zorgden ervoor dat ik maandagmiddag dus naar de huisarts moest. Er schijnt kinkhoest te heersen, als het donderdag (vandaag dus) nog niet beter ging, moest ze daarop geprikt worden. Maar dat overgeven heeft ze alleen dinsdag nog maar 1x gedaan en de koorts is volgens mij ook weg, dus dat zal vast wel goed gaan, toch? Het is alleen zwaar uitputtend voor mij, ik heb nu dus ook weer last van mijn beide zijdes en mijn elleboog is ook weer zo pijnlijk dat ik niet kan strekken en niet kan tillen met die arm.

Ik had gehoopt dat ik het na een nacht slapen allemaal weer wat positiever kon zien, maar zit nog steeds in de put. Dit ken ik niet van mezelf! Ik ben normaal gesproken best positief ingesteld. Heb nu alleen maar zin om in bed te kruipen met de deken over me heen en er de hele dag niet meer uit komen, maar helaas gaat dat niet met een dreumes...

Maar nu even genoeg gezeurd! Hoe gaat het met jullie?

13. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wat balen nmv. Ik had vorige week zo'n week. Ben ondertussen ook ruim 6 kilo afgevallen en mn bekken die niet mee werkt. Alle gesprekken die ik aan moet gaan en niet wil, ook al is het beter.
    Begrijp dus wel hoe je je voelt.
    En zo'n dreumes erbij met zn eigen humeurtje en die ook niet altijd goed te pas is maakt het dan niet makkelijker.
    Hier net ab kuur achter de rug en nu ook weer heel naar hoesten.

Anyway zo'n tweede zwangerschap is niet makkelijk. Kunnen je ouders/moeder misschien wat vaker even helpen of de ouders van je man?
    Balen dat je jezelf zo voelt. Hopelijk knap je snel weer op en voel je je ondanks de klachten weer wat positiever. Ik metk nu ik weer wat meer kan eten, ik wat meer kan doen, iets minder bijkomemde klachten zorgen er voor dat ik me beter voel dan vorige week. Blij dat ik de huisarts heb gebeld.

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Dat klinkt echt heftig nmv. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit.
    Heb je al contact gehad met de ha of je vk over het spugen? De combi van spugen en hoofdpijn en slecht slapen breekt je echt op.

Het is rot dat je moet stoppen met de wedstrijden. Wat teske al zegt, een tweede zwangerschap is een stuk zwaarder voor je lijf, al helemaal met een zieke dreumes in huis. Gelukkig knapt je meisje, langzaam aan, weer een beetje op.

Is het mogelijk dat ze een weekendje ergens gaat slapen zodat jij echt even bij kan tanken? Klinkt alsof je even wat tijd voor jezelf nodig hebt en dan niet alleen maar een paar uurtjes.

Je bent veel afgevallen teske. Gelukkig werkt de medicijnen en kan je weer wat eten. Wat naar dat Thijn weer aan het hoesten is.

Hier gaat het redelijk. Werk vanaf deze week drie halve dagen. Bekken gaat absoluut niet goed maar goed, het is zo dus ik miet er maar mee leven. Energie is niet top, maar probeer wat vaker een tukkie te doen en dat helpt goed. Kleine is lekker druk en aanwezig, daar geniet ik onwijs van :). Kregen gister trouwens een belletje van de makelaar om vijf uur, of er om half twaalf vandaag mensen konden kijken :$!! Natuurlijk hahahah!!!! Nu we elke week een kijker hebben is ons huisje snel schoon :D
    Nou, ik ga douchen en op naar werk. Fijne dag vandaag en een heeeeeeeeeeele dikke knuffel voor jou nmv. Hoop dat je snel even wat tijd voor je zelf in kan plannen en weer tot rust kan komen.

15. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Was idd rustig hier!!

Ook een dikke knuffel vanaf hier nmv, valt idd niet mee zwNger zijn van de tweede als er een dreumes van 1.5 rond loopt.

@siertje, fijn dat je iig iedere week een kijker hebt nu.
    Fijn ook dat je nu rustiger aan kan doen op je werk

@teske, das idd aardig wat afgevallen, maar fijn dat je je nu wer wat beter voelt.

Hier gaat ook alles zijn gangetje.
    Kids gaat lekker nu en heb zelf ook wat meer rust.
    Vroeger naar bed helpt al en wat meer tijd voor mezelf nemen. Maar dat valt niet altijd mee met 2 jonge kids rond hobbelen.

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Net toch weer bij de huisarts geweest... (Kan ik al een strippenkaart kopen? :p) Vanaf dat ze uit bed kwam, heeft ze alleen gehuild (geschreeuwd!) en was zich constant aan het overstrekken. Dat ken ik alleen van toen ze als baby erg last had van darmkrampen. Bij de dokter was ze natuurlijk weer aan het spelen en vrolijker... Maar ze is toch even kort nagekeken. De huisarts vermoedt dat ze een darminvaginatie heeft gehad, maar dat dit weer over was toen we eenmaal daar waren... Advies: volgende keer gewoon weer bellen en kijken of we dan iets kunnen vinden. ;)

17. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je toch even naar de ha bent gegaan. Hoe is het verder gegaan vandaag? En probeer verder rust te pakken waar kan als ze op bed ligt zelf ook lekker gaan liggen. En 2e zwangerschap is inderdaad zwaarder hopelijk wordt het snel weer wat beter voor je!

Fijn teske dat het nu voor jou wat beter gaat!

Fijn siertje weer een kijker! We duimen weer hihi

Fijn anouk dat het nu weer wat beter met je gaat!

Hier vakantie maar het voelt absoluut niet zo zeg! Alleen maar druk druk met huishouden en kids. Vandaag een dagje zonder de kids. Vanmorgen boven lekker alles gepoetsten vanmiddag alvast gedeelte kinderbijslag opgemaakt 😂😂😂😂 er is weer zoveel leuks wordt ik erg hebberig van. Hoeveel kleding hebben jullie ongeveer voor de kids?ik ben erg benieuwd of ik nu echt teveel voor haar in de kast heb hihi ze is de laatste tijd echt gegroeid voor haar doen dus ze moest echt nieuwe kleding hebben.

Verer gaat het hier niet echt heel geweldig. In afwachting van uitslag moeder, ml heeft heftige longinfectie mijn briertje heeft heftige longontsteking, mijn vader sukkelt door, zelf veel te druk geweest en veel hoofdpijn.... Ik moet echt even weer paar stappen terug doen voor onszelf maar ook de kids. Chloë is ook nog steeds niet helemaal zochzelf. Ze is erg moe en heeft bij de opvang gewoon een uur geslapen nou dat is echt uniek!!! Dat doet ze al zolang niet meer. Misschien toch virus nog niet echt haar lijf. Verer moet ik erg om haar lachen wanavond ook weer hele gesprekken en ook heel serieus zo lief. En kyan is een heerlijk mannetje met steeds meer een eigen willetje wat hij nu steeds beter duidelijk kan maken. Hij si dol op knuffelen love it! Hij slaapt momenteel ook erg veel. Laatst 5 uur totaal overdag en dan gewoon weer om19.00 naarbed! De kids geven gelukkig naast de drukte ook veel plezier en gelukmomentjes!

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Jij hebt echt een complete ziekenboeg om je heen maggie! Sterkte ermee!!
    En qua kleding, ik koop veel in de 2ehands winkel en bij de 'goedkopere' zaakjes zoals Zeeman, Hema en Ter Stal. Aantallen geen idee, maar qua geld vind ik het dan altijd wel meevallen... ;)

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Lekker dan! Idd een hele ziekenboeg om je heen Maggie! Qua kleding: een rokje, een jurkje, drie spijkerbroeken, drie gekleurde broeken, vijf truien, paar longsleves en dat was het geloof ik. Ben helemaal fan van de nieuw collectie van de prenatal ❤️. Moet daar ook echt niet naar binnen gaan want ik ben zo €50 kwijt. Ml heeft laatst een trui bij de C en A gekocht en een longsleve bij de H&m. Was samen €13. Echt prima spul en super leuk! Wat slapen betreft, hier slaapt Femke ook veel de laatste tijd. Ze was om half acht wakker maar ligt er nu weer in. Ze is dan huilerig en wrijft in d'r ogen en als ik dan vraag: wil je slaapje doen, loopt ze naar d'r kamertje. Prima! Vaak slaapt ze in de ochtend anderhalf tot twee uur en in de middag een uur tot anderhalf en dat gaat ze tussen zeven en half acht naar bed. Vind het echt nig prima! :D.

Hoe gaat het met jou nmv? En met Tess?

Ik ben spullen aan het inpakken voor Femke haar logeerpartij :D. Vanmiddag breng ik haar naar m'n schoonzus en zwager en dan haalt Sietse haar zondag weer op. Vanaaf gaan we naar cirque du soleil!!! Willen wel al denk vijf jaar naartoe!!! Ik ga morgen naar de negen maanden beurs, ml een weekendje weg met vrienden. Dus morgen avond heb ik het huis voor mijzelf alleen en zondag kan ik uitslapen!!!! Zondag werken en dan komt Sietse met Femke en de nieuwe wagen thuis. Maandag word onze wagen opgehaald. Kan ik dat ook weer van m'n lijstje afstrepen ;). Morgen kijken voor beddengoed voor de kleine beeb want ik heb echt nog helemaal niks :D. Ga ook proberen om me in te schrijven voor een gratis echo op de beurs. Zou helemaal super zijn!

Nou, ik duik even onder de douche. Fijne dag vandaag en dikke knuf voor iedereen!!!

20. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie van e dames heeft zin om vanavond te joggen? Man man man ik moet mijn hoofd echt lee te maken teveel stress momenteel!
    Werd net weer gebeld over mijn vader. Hij heeft last van een paniekaanval en het wordt hem echt gewoon allemaal teveel! Hij heeft een brok naar gevoel in zijn keel wat niet weggaat. Hij is bang dat er iets met hem gebeurd, hij weet niet waar hij moet beginnen met het huis etcetcetc
    Hij gaat straks WEER naar de dokter in dehoop dat er dit keer een dokter luisterrd en er wat aan kan gaat doen!

Zijn urgentie is afgewezen en wordt 21 April weer opnieuw bekeken maar 2 mei moet hij eruit zijn dus dat is dan eigenlijk te laat. Maandag worden we hier overgebeld om te horen of ze nog iets kunnen betekenen voor mijn vader. Duim duim duim duim duim

Hopelijk kan ik er toe zetten om vanavond te gaan wandelen of joggen zal wel even fijn zijn!

Deel Deze Pagina