Ik heb nog eens na zitten denken, maar ik denk dat we wat nieuws gaan kopen voor onze dochter en dat de babykamer-set naar de 'nieuwe' baby gaat. We zoeken dan een nieuw bedje/ledikant en een kledingkast voor haar. Wij zaten nu te denken aan het ledikantje van de Ikea waarvan je de zijkant ook simpel af kunt halen (SUNDVIK Babybedje - IKEA), zodat deze langer gebruikt kan worden. Iemand ervaring mee? Wat heb je eigenlijk nog meer nodig voor een slaapkamer? Bed, kast en speelgoedkist(en) hebben we dan, maar dit lijkt zo weinig...
Toettoet auto's zijn hier leuk. Alles met wielen en een touwtje eraan dat je mee kunt slepen. Loopfietsje. Blokken en stapelbekers. Alles wat je door de kamer kunt smijten. Ohw en een bal is een groot succes. We tekenen weleens met wasco krijt. Maar vooral als hij zichzelf in de weg zit! Vingerverf krijgt hij voor kerst, maar denk niet dat we daar meteen wat mee gaan doen. Wellicht voor papa's verjaardag in februari. Hij vermaakt zich ook met naar buiten kijken en af en toe gaan we naar de speeltuin. Schommel vindt hij erg leuk.
@nmv: geen ervaring mee. Weet wel dat bij het bedje van Femke straks ook de zijkant eraf kan. Dus voor haar hebben we voorlopig geen nieuw bedje nodig. Leuk bedje trouwens! Kledingkast, commode, bedje, speelgoedkist, (schommel)stoel, eeehhhhhh..... Verder zou ik het niet weten..... Ik wil graag in ons nieuwe huis een (schommel)stoel in de kamers. Voor straks eventueel de nacht flessen en voor Femke als we voor het slapen gaan een verhaaltje gaan lezen. @spelen: top! Dank jullie wel . Gewoon doorgaan met waar we mee bezig zijn dus .
Siertje, wij hebben inderdaad ook een schommelstoel in Thijn zn kamer. Maken er nog steeds elke avond gebruik van. Ik zit graag in die stoel. Wil als Thijn straks een andere kamer krijgt voor hem ook een kleine schommelstoel. En mss ook een grote inderdaa voor mama erbij!
Is een (2e) commode wel nodig? Vraag ik me zomaar af... Wij hebben 2 'oude' Ikea Poang stoelen, hiermee kun je ook een beetje schommelen. EƩn staat er op haar kamer en dan kan de ander op de babykamer komen. Was ik even vergeten...
Tja, ik zou dat zelf wel doen. Anders moet ik Femke met haar gebabbel verschonen terwijl de kleine ligt te slapen... Of andersom. Linkt mij niet fijn. Je kan bij de Ikea ook zo een opklap verschoningsding kopen. Die hang je aan de muur en neemt niet zoveel ruimte in.
Elaysa heeft van 5 tot 6 geslapen, toen haalde ik haar helemaal bezweet uit bed maar haar koorts was helemaal weg. Temp gezakt naar 36.7! Was echt verbaasd. Ze was meteen weer helder. Heeft ze een half broodje gegeten en halve beker melk. Weer lekker gespeeld en boevenstreken. Had meteen weer een heel ander kind. Op 1 dag tijd hartstikke ziek en weer bijna beter. Is dat normaal? Ze ligt nu net in bedje.
Ć¢ĀĀ„ Erg mooi spijkerjasje maat 86/92 van Quapi - Babykleding | Maat 86 - Marktplaats.nl Dit is de link voor de meisjeskleding Hier staat bij Kyan in de kamer weinig want het is een klein kamertje hihi: ledikant, commode, kapstok, plankje en een mand met speelgoed. Bij ChloĆ«: kledingkast, bed, kapstok, zitzak, mand voor boeken en speelgoed. Zo'n schommelstoel is erg leuk! En een speelgoedkist ook! Misschien leuk om volgend voor z'n verjaardag te geven👍😁
Bij kids kan het soms snel gaan steenbokje. Even goed in de gaten houden. Commode: ik had 2 aankleedkussens 1 voor beneden en 1 voor boven. Dat vond ik erg prettig en ook veel gebruik van gemaakt! Met 2 kids kun je niet zomaar naar boven of je moet steeds de oudste meenemen maar dat gaat ook niet altijd even makkelijk. Dus hoppa aankleedkussen op tafel en verschonen maar! Luier verschonen doe ik nu eigenlijk overal. ChloĆ« nu op de commode leggen is niet te doen hihi. In het begin was het met chloĆ« wel even wennen maar dat ging snel goed. Ik gebruik het bed of de grond veel ☺️ Of hopen dat ze snel zindelijk zijn scheelt ook een boel 😝
@maggie: tja, zo heb ik er nog niet over na gedacht . Nu is hier alles gelijkvloers dus kan ik makkelijk de kleine verschonen als Femke in de woonkamer is. Laat gewoon de deur open en ze komt vanzelf naar me toe. Maar straks in het nieuwe huis is dat wel anders . Ga ik zeker onthouden hahahah! @steenbokje: het kan echt zo snel gaan. Laatst had Femke voor het slapen gaan 40,1 en in de ochtend 36,3....
Hier laatst ook een keer gehad. Hier was het toen van 39,6 ('s ochtends laat) naar 35,8 ('s middags) gegaan. Heb toen voor de zekerheid nog naar de huisarts gebeld! Maar als ze helder blijft en blijft drinken is er geen reden tot paniek. Wel goed in de gaten blijven houden... Haar kamer vind ik niet klein, maar er staat naar mijn idee ook niet veel! Ledikant, commode, kledingkast, stoel en bij de commode hangen 2 kleine plankjes. Dat was het wel! Alleen bovenop de kast staan 2 plastic boxen met kleding die nu nog te groot is... Haar speelgoedkisten (jaja, ze heeft er 2!) staan beide beneden. @commode, ik heb ook 2 aankleedkussens. Beneden hebben we een bureau staan die we verhoogd hebben met tegels (nog van de kraamtijd blijven staan net als het verhoogde eenpersoonsbed, komt straks weer van pas! ) dat dienst doet als commode zodat we niet elke keer naar boven hoeven. En de commode boven op haar kamer gebruik ik eigenlijk alleen nog 's ochtends als ik haar uit bed haal, de rest van de dag is beneden... Daarom twijfel ik ook nog extra of een commode op haar kamer straks nog steeds wel nodig is.
Goedemorgen allemaal. Iedereen een goede nacht gehad. Hier wel. Alleen vanaf 06.00 tot 08.00 heeft ie liggen kreunen en steunen. Maar is nu wel heel vrolijk? Hoe is het daar steenbokje?
Goedemorgen. De nacht is goed gegaan ze heeft tot kwart voor 7 geslapen. Maar toen ze op was zag ik haar met de minuut zieker worden. Wilde ook niet eten, wel drinken gelukkig. Temp was 38.2 dus niet heel dramatisch. Zetpil gegeven en terug naar bed want ze wilde alleen maar slapen. Nu is ze een klein uurtje wakker en weer helemaal vrolijk Alleen krijgt ze woensdag haar spuitjes dus morgen even aanzien hoe het dan gaat anders moet ik afbellen.
Wie vroeg er laatst naar iets om de fijne motoriek te stimuleren? Siertje? Ik bedacht me net dat je dat ook kunt doen door haar zelf doppertjes te laten eten. Mijn dochter vindt dat geweldig!!
Leuk nmv!!!! Wij 5 jan weer controlle bij de vk. Vandaag weer hartje geluisterd en klonk helemaal prima . 29 december hebben we een extra echo, zelf gepland. Vind het echt te lang wachten tussen de tien en twintig weken . Is idd een goed idee, zelf doperwtjes laten eten hahahah! Vandaag een lekker daggie gehad met m'n mams. Ze is zooooo leuk met Femke . Vanaaf nog wat dingen qua keuken bedenken en morgen twee afspraken. Een bij een extern bedrijf en een bij de voorkeursleverancier. Woensdag afspraak met mijn regiomanager om alles door te spreken wat betreft Delft.
Mijn arme meisje ligt weer met 39 graden koorts in bed. Ze is echt zo ziek. Denk dat ik morgen het cb moet afbellen voor woensdag.
Dames wat is er veel geklets ineens . Teveel om overL op te reageren. @steenboekje beterschap met je meisje. En idd cb kan later ook nog. @siertje, suc6 woensdag. Wat betreft kamertje, voor Lenthe hebben we tijdelijk een ledikant geleend. Verder hebben we haar kamertje alvast tot peuterkamer omgebouwd met kast en aankleding. Wess heeft lenthes complete baby kamer over genomen. S'ochtens kleed ik Lenthe op Wess zijn commode aan. En als hij nog slaapt dan gewoon op haar bedje of op een tafel. Verder gebruik ik net als maggie vaak het bed /bank/vloer voor het verschonen. wij vonden het toen onzin om alles dubbel te hebben. Met ongeveer 2/2,5 gaan ze toch over op een gewoon bed. De kids hebben het gister geweldig gevonden, de Sint middag met de familie. Savonds nog even verjaardag van mijn man en ze waren beide kapot. Wat resulteerde in een heerlijk rustige nacht en 2 uitslapers tot 9.30u heerlijk