Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Welke maat luier gebruik je? Ik ben op een gegeven moment vsn maatje 1 naar 2 gegaan en lekluiers waren over! Maar misschien doe je het al. Dan weet ik het ook niet.

Lekker hoor een dagje alleen met je man.

Hier ook 2 voedingen vannacht. Lekker. Aan het begin leek hij niet te willen slapen. Alles sl gedaan, bleef maar huilen. Bleek zn inbaker doek verkeerd te zitten. Voor ik daar achter was. Pff. Bleek gedraaid te zitten. Ja dat kan ook niet lekker zitten.

2. life

life Niet meer actief

Even tussendoor snel reageren plaats zo nog meer:)
    Huh dus als je een maatje groter zou proberen zou dat overnkunnen zijn?
    Ik heb dan geen plas maar poep luiers fie verschikkelijk lekken. Heb dan maatje 0 van de kruitvat dit zit best goed nog.

En ook ik moet eraan geloven, heb een beetje de donderwolk.
    Ik baal een beetje van ne vriend en had/heb gehoopt dat het nog wel bijtrok maar...
    Hij werkt heel veel half 8 de deur uit en vaak pas half 8 terug dit omdat hij met openbaar vervoer moet naar ze werk.
    Nu komt hij vaak thuis en kijkt hij nooit om naar delano, en pakt hem maar 1 keer op een avond voor maar kwartiertje halg uurtje.
    Ook moet ik altijd vragen of hij de luier wil verschonen.
    Ook doet hij helemaal niets maar dan ook niets in het huishouden zelfs niet op een vrije dag.
    Overdrijf ik of mag ik best verdrietig zijn... ik weet het allenmaal niet meer.
    Het is ook zijn zoon, zijn dna en zijn grote liefde maar toont het niet..

3. life

life Niet meer actief

@jacq. Erg vervelend dat ze blijft huilen. Misschien wel verstandig om idd even na te laten kijken, beter teveel dan te weinig toch:)
    Menstruatie niet maar ik wil wel iets hebben want de pil vertrouw ik eigenlijk ook niet.
    Maar hoordr al dat de pil niet mag met borstvoeding want dat kan het sterk verminderen en of stoppen en wil de kleine wel lekker borstvoeding geven:)
    Dus daar kan ik ook niet echt mee helpen:(

@oktober. Yeah van harte gefeliciteerd nog. Heerlijk genieten zo he:) trouwens nog steeds heftog verhaal hoor over de ex.
    Wil wel even zeggen dat je het erg goed hebt opgelost!

Straks naar het consultatieburo. Zie er eigenlijk wat tegenop hele wereld reis om daar te komen om vervolgens weer snel buiten te zijn...
    Vanmiddag mijn tantes hier om delano te kunnen zien en vanavond alleen thuis...
    Meneer moet overwerken dus is pas laat thuis.
    Periode van vaak overwerken vanwege kerst en oud en nieuw dus hij zal veel missen van delano:(

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @ life, geen idee kreeg de tip van grotere luiers van mn zus. En hier is het probleem van lekken over. Dus voor ons werkt het. En bij mn zus ook.
    Vervelend dat je je zo rot voelt zeg. Ik merk aan mijn vriend dat hij het lastig vind om zijn tijd te nemen met de kleine en ook nog huishoudelijke dingen doen (wat hij wel doet) en werken. Hij moet echt zn draai nog even vinden. Maar merk dat hij heel erg zn best doet. Wel jammer dat het op zijn werk momenteel heel druk is en hij toch wel wat meer uren moet werken. Wat ik niet altijd even leuk vindt.

Hier vanochtend eerste bezoekje aan 't cb. Met twee weken kwamen ze hier op huisbezoek.
    Onze man is goed gekeurd. Groeide goed en zag er goed uit. Een sterke allerte man, die goed op zn mama reageert.
    Heeft alleen een liesbreukje waarmee we even naar de huisarts moeten. Maar hoefde ik me niet druk om te maken. Wordt uiteindelijk wel een operatie.
    Als cadeautje plaste Thijn zn moeder nog even onder. En ik had geen droge kleding mee. Zegt die vrouw ook nog heel droog. Ja, hij plast.

5. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @life: wat vervelend dat je vriend zo reageert. Manlief hier is gelukkig behulpzaam. Hoelang weet ik niet, normaal is dat ook echt een stuk minder maar ik profiteer er maar even van.
    Ik zou iig goed praten.

@teske:wat fijn dat je kereltje het goed doet. Maar vervel3nd van het liesbreukje. Hihi moet ik ook nog aan wennen hoor. ik heb in een hele week tijd al meer plas incidentjes gehad dan dat ik ooit b8j mijn dochtertje heb gehad. Zojuist nog plast hij zo van de commode af.
    Ik heb vanmorgen trouwens een ander merk luiers gehaalt. Ik gebruikte pampers maar de kraamvrouw adviseerde kruitvatluiers dus die ga ik nu maar proberen. Als die werken pak ik daarna ook jog eens een maatje groter wat jij zei.

Nou kraamhulp is net weg. Was haar laatste dag vandaag. Nu mag ik het alleen gaan doen. Zie er best wel tegen op 2 van die kleintjes.

6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels ook op de harde manier geleerd dat je op moet passen als het pindaatje omhoog komt want dan gaat ie plassen. Heel vaak leg ik er tijdens het verschonen even een spuugdoekje over, gewoon voor het geval dat.

@luiers: Wij gebruiken de kruidvatluiers nummer 1 en die bevallen vooralsnog prima. Alleen na het verschonen even de randjes bij de beentjes controleren maar nog nooit lekkage gehad gelukkig. Moet ik wel bij zeggen dat Babymuis nog erg klein is; hij is nog niet op zijn geboortegewicht.

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @doorlek-luiers, ook hier kreeg ik de tip om dan een grotere maat te proberen! Daar past meer poep en plas in... ;)
    En let idd ook goed op de randjes, daardoor is het hier ook wel eens misgegaan.

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik leg idd normaal ook altijd een doekje erop. Maar niet bij het consultatie bureau gedaan. En werd idd meteen afgestraft. Nog minstens een half uur met nat shirt moeten lopen. Agh ja. Hebben we ook weer gehad!

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij hebben hier ook al 2x doorlek luiers gehad vorige nacht en afgelopen nacht. Wij hadden eerst maatje 1 kruidvat luiers maar had het idee dat die niet goed zaten. Dus eens de echte pampers geprobeerd, zit nu aan het laatste pak en 2 doorlek luiers. Ze zitten ook echt bomvol, ook als ze een poepluier heeft (een flinke) dan zit het werkelijk overal. Misschien dan ook maar een maatje groter? Want dan ga ik gewoon weer terug op kruidvat merk, scheelt toch een hoop vind ik.

10. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik had eerst ook pampers. Werkte bij mijn dochter perfect. Nu kruitvat eerste paaar luiertjes geprobeerd. Moet zeggen zijn wel stugger maar sluiten wel goed aan. Ff afwachten hoe het vannacht gaat dan heeft hij volle luiers. Werkt dit dan pak ik ook maat 2.

11. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    @anouk; Ja stugger inderdaad, waardoor ik het idee kreeg dat ze wat te strak zaten.

Heb ik nog een vraagje eigenlijk, hoe doen jullie dat zo overdag met jullie kleintjes. Leg je ze tussendoor ook in bedje om te slapen en zo ja heb je daar vaste tijden voor? Of leg je hem of haar gewoon in de box en 's avonds pas het bedje in?

Wij leggen haar in de box overdag en daar slaapt ze dan ook, maar vroeg me af of we haar niet ook eens in bedje moeten leggen. En overdag slaapt ze best veel, maar zodra ze de laatste fles heeft gehad dan duurt het meestal een uur voordat ze slaapt dan is ze wat huilerig en boos lijkt het wel. En ook na de 1e nachtvoeding moeilijk in slaap te krijgen. Vannacht heeft ze me van half 4 tot half 6 beziggehouden. Ik vind het nog heel moeilijk hoe ik wat moet doen en wat het beste is.

Dus hoe doen jullie het? en als ze huilen, ff wachten of meteen reageren. Bedoel laat je kleine baby's ook huilen? Ik weet het soms niet meer, vooral 's nachts dan heeft ze de fles gehad, een schone luier, lekker even geknuffeld etc dus eigenlijk gewoon een tevreden kindje en dan toch huilen pff mama zijn is niet altijd makkelijk ;)

12. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Babymuis wilde alleen in mijn armen slapen in het begin, waardoor ik dus de hele nacht wakker was om niet op hem te gaan liggen. Ik heb dit overlegd bij het cb en die zeiden gewoon een kwartiertje laten huilen want meestal vallen ze dan vanzelf in slaap. Tenzij hij een boertje of een vieze luier heeft natuurlijk.
    Verder slaapt Babymuis overdag ook gewoon in zijn wiegje maar wel met de gordijnen open om een idee van dag en nacht te geven. Hierdoor slaapt hij 's nachts beter door heb ik het idee. Ook praat ik bijna niet tegen hem tijdens de nachtvoedingen om hem niet teveel prikkels te geven. Daar wordt ie wakkerder van en dat is niet mijn bedoeling :p
    Overdag heeft hij regelmatig dat hij niet wil slapen tussen de voedingen en dan leg ik hem gewoon in de box. Soms dommelt hij weg maar vaak ligt hij gewoon lekker te kijken en te spelen. Dat vind ik overdag niet erg, zolang hij 's nachts maar slaapt :D Tot nu toe gaat dat goed (klopt af).

13. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier gaat het eigenlijk een beetje hetzelfde als bij babymuis. Met als verschil dat hij hier overdag beneden in de reiswieg slaapt. En idd ik laat hem ook 15 minuten huilen. Vaak valt hij binnen de 15 minuten wel in slaap. Anders na 15 minuten even eruit pakken. Boertje laten en soms luier kijken. Ligt er een beetje aan 's nachts niet, hier ligt onze zoon ingebakerd en als ik hem uit de doek haal wordt hij helemaal wakker. Ook praat ik idd niet tegen hem tijdens de nachtvoeding. Behalve als hij heel erg van streek is, wat bijna niet voor komt. Dan stel ik hem wel gerust maar niet meer dan dat.
    Overdag slaapt onze kleine man beneden in de reiswieg. Hier doet hij het goed in. Voel me er zelf niet helemaal prettig bij als hij alleen maar boven ligt. Als hij minder gaat slapen overdag dan gaat hij wel naar boven om te slapen daar. Hier slaapt hij 's nachts op zijn eigen kamertje. Met mijn bekken moet ik namelijk een goede plek hebben om te voeden. En dat is zittend op een stoel en niet in mijn eigen bed. Daarnaast zat ik bij elk klein piepje rechtop in bed, waardoor we beiden wakker werden. Hier niet goed voor dr nachtrust. Nu slapen we beiden prima.

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @mamamuis, fijn dat het slapen nu goed gaat en dat babymuis niet meer alleen op je arm slaapt!

15. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Bij de eerste as ik ook erg onzeker en ze heeft toen ook veel in de reiswieg beneden geslapen. Toen vond ik het moeilijk om haar te laten huilen en was mijn gedult misschien minder groot.

Ik moet zeggen dat ik daar met de tweede toch makkelijker in ben geworden.
    Wess slaapt vanaf het begin boven in zijn eigen bedje net als 's nachts. (eerste 2 nachten bij ons op de kamer om zijn geluidjes te leren herkennen).
    Hij doet het daar prima. Overdag met de gordijnen open en 's-nachts dicht.
    Ik durf hem nu ook zonder problemen te laten huilen (nooit langer dan 15 min.)
    Ik maak ook vaak af waar ik mee bezig ben bijvoorbeeld dochter verschonen, voordat ik naar hem toe ga. Bij mijn dochtertje stond ik voor bij de eerste kik aan haar bedje.
    Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat Wess niet vaak huilt, alleen bij honger of luier.
    Misschien omdat ik nu veel relaxter en zekerder ben van mezelf.

's-Nachts tijdens het voeden idd klein lampje aan en niet teveel tegen hem praten.

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Als Thijn beneden ligt overdag kan ik de huiltjes vaak beter herkennen, en sta ik niet meteen met de eerste kick naast hem. Terwijl als hij overdag boven ligt (vaak als er visite komt) wordt ik een beetje zenuwachtig. Overdag boven geeft me nog geen goed gevoel. Uiteindelijk is dat wel het doel, maar voel mijzelf daar nog niet klaar voor. Haha idd toch eigen onzekerheid dat hij overdag beneden slaapt😉.

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Pff en vannacht dan weer een nachtje voeden strak om de drie uur. Pff best wel weer vermoeiend dan😉.

18. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @teske: dat had ik idd bij de eerste precies zo. Dat onzekere gevoel als ze boven lag. Lekker doen waar jij prettig bij voelt.

vannacht om 0.00u voor het eerst op moeten splitsen. Wess kwam voor zijn voeding. Tegelijk met Lenthe die niet wilde slapen. Dan ben je blij dat je met 2e ben t zeg.

pff hoofdpijn zeg. Ik hoop dat ze vandaag allebei beetje uitslapen.

Oh en Wess was om 0.00 u en zojuist met zijn nieuwe kruitvatluiers droog. Ben benieuwd of het zo blijft.

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Pff ik hoopte hier dat de kleine ook nog even zou slapen. Maar vl vond het nodig om over de bovenverdieping te stampen. Nu lijkt de kleine wakker te worden. Na krap twee uurtjes slaap. Hoop eigenlijk dat hij nog weer in slaap valt. Maar ben er bang voor.

20. life

life Niet meer actief

Ik heb delano eigenlijk ook de hele dag in de box. Dit omdat ikzelf het fijn vind en hij slaapt toch wel.
    In zijn wieg gaat hij pas als wij ook gaan slapen, want savonds wil hij bij je liggen knorren.
    Hier geef ik om 11 uur de laatste voeding/fles en dan knort hij meestal door tot half 4 en dan pas weer om halg 8 halg 9.
    Net heeft meneer me onder gepoept!! Hij vond het nodig om onder het verschonen ineens te gaan poepen haha!!

Ohja en ben heel erg boos op het cb! Gister de gehoor test gehad en krijg ineens te horen dat vandaag de intake gesprek om 3 uur is, zonder overleg of iets. En ik had al afsprakenboor vandaag. Zit nu dus erg te twijfelen of ik gewoon de afspraken doen of weer thuis moet zitten wachten tot ze komt... ze hebben tenslotte niets afgesproken en ook niet meer gebelt..

Deel Deze Pagina