@steenbokje, heel herkenbaar die onzekerheid! Eigenlijk heb ik grotendeels besloten om het maar op mijn eigen manier te doen. Overdag ligt ze vaak in de kinderwagen, dan heeft ze minder afleiding dan in de box, kan ze minder om zich heen kijken... 's Nachts ligt ze uiteraard wel in de wieg en ook als ik 's middags nog wel een keertje plat ga. Als er iets meer regelmaat in zit, ben ik van plan om haar 's middags in haar ledikantje te leggen, kan ze daar ook vast wennen. Maar nu ga ik weer gauw verder, er komt zo bezoek!
Hier vanmiddag naar de huisarts voor liesbreukje. Wil eigenlijk meteen verwijzing voor kinderarts! Lijkt me dat een huisarts er weinig over kan zeggen.
Vannacht is heel goed gegaan! Heb haar om half 11 de laatste fles gegeven. Om 3 uur meldde ze zich, heel klein lampje in de keuken aangedaan en met haar in de woonkamer gaan zitten, niet tegen haar gesproken. Terug in bedje gelegd, ze ging meteen slapen toen om 6 uur weer hetzelfde en weer braaf slapen! Heb ik haar om 9 uur zelf wakker moeten maken, want we moesten om 10uur bij het cb zijn. Ze weegt nu 3585gram en bij de geboorte zeiden ze dat ze 52cm was, en nu na 2x meten kwamen we toch echt op 51cm uit. En baby's kunnen echt niet krimpen dus bij het cb zeiden ze dat ze waarschijnlijk bij de geboorte 48cm was en dat ze niet nauwkeurig gemeten hebben. Wel zit ze ruim in de voeding maar dat vonden ze niet erg, mocht gewoon doorgaan met wat ik deed. Ze drinkt 120cc met 4 schepjes, dus 135ml en gaat zo goed als elke keer op. Ze krijgt wel de voeding met johannesbroodpitmeel (nutriton?) want anders blijft ze huilen. Ze vonden haar een alert en super gezond kindje, vonden het heel knap hoe sterk ze was met haar eigen hoofdje recht houden. Is toch wel leuk om te horen allemaal Ben super trots op mijn kleine meid!
Steenbokje. Wat fijn dat de nacht goed is gegaan! Lekker hoor! En wat goed dat je kleine meid het zo goed doet! Hier na het bezoekje aan cb gisteren minder nieuws. Liesbreuk. Vandaag naar huisarts. Krijgen een verwijzing naar de kinderchirurg. Moet binnen korte tijd geopereerd worden. Anders bestaat de kans dat de darmeb knel komen te zitten.
Mijn mupke ligt lekker in bedje, zonder te huilen, gewoon meteen lief slapen. Ben benieuwd hoe deze nacht zal verlopen.
@teske: he wat vervelend zeg een liesbreukje. Hopelijk gaat de operatie goed. @steenbokje: heerlijk he als ze meteen gaan slapen. Hoop dat je een goede nacht hebt. net als iedereen trouwns. Trubbelig avondje voor mijn kereltje. Mijn collega's op kraam gehad. Erg gezellig maar ook druk. Had moeite om na de laatste voeding in slaap te vallen. Hoop dat hij zo ook goed gaat slapen na deze voeding.
Wauw! Laatste voeding om 10 uur, na een uur huilen is ze in slaap gevallen om half 12, en nu pas weer wakker! Heb heerlijk wat uurtjes kunnen slapen!
Nmv fijn toch nog goed geslapen! Lekker hè als je dan wakker wordt en toch langer hebt kunnen slapen dan verwacht. Anouk, hopelijk na de volgende voeding ook goed geslapen. Hier om 21.00 laatste voeding. Sliep snel tot 02.00. Daarna weer snel slapeb (wel weer paracetemol). Nu pas weer wakker. Nu lijk alles rustig. Geen paniek meer. Arme jongen is wel helemaal uitgeput na al het huillen van gisteren!
Zo te zien iedereen een fijne nacht gehad. Ik helaas niet zo meneer werd wakker toen wij net wouden slapen. Vl is gaan slapen en ik heb het geprobeert maar kleine man was gewoon wakker en wou bij ons liggen.. Tot kwart voor 2 met hem gelegen op bed zelf paar keer paar sec weg gesukkelt en toen ging meneer ook eindelijk slapen. In de wieg gelegt en tot halg 5 niets meer gehoord
Babymuis had ook weer zo'n bui vannacht. Alleen tussen ons in valt ie lekker in slaap maar helaas toen ik hem daarna voorzichtig in de wieg legde begon ie weer te brullen Ach hij had een regeldag gister, misschien dat dat er wat mee te maken heeft.
Mamamuis, kan inderdaad door regeldag komen. Onze kleine wil op die dagen ook een stuk minder slapen en is veel wakker. Life, fijn dat hij uiteindelijk in slaap is gevallen en daarna lekker heeft doorgeslapen! Hier was het vannochtend echt even weer mis. Veel huilen en pijn. Uiteindelijk na de voeding van 10.00 weer in slaap gevallen. Zwelling van de liesbreuk is nog steeds aanwezig, maar minder hard dan gisteren. Ook alweer twee goede poepluiers gehad sinds een aantal dagen. Lijkt toch wat vast te hebben gezeten. Langzaam weer de goede kant op. Wil alleen bij mij in slaap vallen. Kan hem gelukkig daarna wel in zn reiswieg leggen. Pff al die pijn maakt me behoorlijk onzeker. Net even temperatuur opgenomen, was goed, zwelling goed bekeken, was stuk zachter dan gisteren. Hopelijk positief. Vindt het zo zielig voor mn kleine knul.
@ Teske : Heel veel sterkte met jullie kleine mannetje. Zo zielig al op die jonge leeftijd , pfff. @ Nmv : Heerlijk wat uurtjes kunnen pakken , altijd fijn @ Life en Mamamuis : Een wat mindere nacht , erg vermoeiend! Vooral in de nacht lijkt me dit vermoeiend. @ Hier : Gaat het sinds 2 dagen eigenlijk best lekker. Slapen doet ze in de nacht erg goed en komt 1 a 2 keer voor een flesje. Normaal gesproken huilt ze overdag erg veel alleen als papa thuis was was ze stil en ik denk dat dit echt aan mezelf heeft gelegen. De stress van het alles alleen moeten gaan doen enzo. Ik heb mijn huis toch graag schoon en dan wil ik wel eens alles perfect willen hebben. Dus het begon in de ochtend al met de gedachte : Als ze maar niet heel de dag huilt want ik moet nog dit en dat en blablabla , gewoon enorm druk in mijn hoofd dus. Sinds eergisteren heb ik mijn gedachtegang maar omgegooid : Ow daar is mijn kleine meid dan komt dit en dat en blabla later wel. Dan maar geen grote schoonmaak iedere dag , dit kan ook in het weekend als papa thuis is En het lijkt zijn vruchten af te werpen want sinds die tijd is ze rustig en slaapt ze heerlijk
@teske: zo sneu voor jullie mannetje. Hoop dat hij er zo min mogelijk last van blijft hebben. @vermoeiende nachten: vervelend he! En het kleinthe jan er niet eens iets aan doen. Gelukkig dat het bij de meeste redelijk meevalt. Hier gaat alles zijn gangetje. Vanmorgen gezellig mama dochter tijd. Saampjes lekker gedouched. Merk dat ze toch wel meer om aandacht vraagt nu. Zeker als ik aan het voeden ben. Wess doet het prima. Slaapt veel (denk zo'n 22 uur of zo) maar verder wel zijn wakkere momentjes.
Sorry dat ik even niet op iedereen in ga. Best een vermoeiende dag. Wil niet egocentrisch zijn, maar weet even niet zo goed wat te doen. Kleine slaapt gelukkig wel. Maar zodra hij wakker is, is het alleen maar huilen. Echt het idee dat dit komt door de pijn, had dit eerst echt niet. Vandaag helaas niet gebeld door Radboud. Nou vraag ik me af, morgen zelf bellen of toch nogmaals de huisarts bellen morgen. Wat is wijsheid. Vind het echt heel lastig. Lees steeds dat als de operatie is geweest ze er geen last meer van hebben, had dan ook het liefst gehad dat hij gisteren al was geopereerd. Vindt het zo sneu!
Kleine update Gisteren nog naar HAP geweest. Darmpjes weer op zn plek. Gaat een stuk beter. Vandaag Radboud gebeld. Afspraak staat. @anouk, hier schijnt de zon. Hoop dat dat bij jullie ook zo is en dat je lekker naar buiten kunt!
@teske: Hier schijnt idd de zon ook. Vanmiddag lekker naar buiten met de kleine man, heerlijk. Intake van het cb ook gehad vanmorgen. Dinsdag hoortest en dan word hij nog een keer gewogen omdat hij in de kraamweek een beetje schommelde met zijn gewicht. Wanneer heb je de afspraak??
18 november. En geloof 5 dagen later dat de operatie wordt ingepland. Dus of vrijdag 22 nov of maandag 25 nov. Maar krijg komende week bevestigingsbrief. Lekker hoor geniet lekker van het buiten zijn. Hier genieten we van de teruggekeerde rust. Nou ja, doe een poging het huis weer op orde te krijgen. Anouk, wel fijn dat hij dan nog een keer wordt gewogen. Hopelijk goed op gewicht! Hoe is het met de rest?
Hier weer een goede nacht gehad gelukkig. Babymuis heeft om 12 uur vannacht de laatste voeding gehad en kwam pas weer om 5 uur. Daarna om 9 uur weer dus ik heb heerlijk geslapen Hij begint nu echt duidelijk om zich heen te kijken en volgt ook de beestjes aan zijn boxmobiel als ze langskomen. En hij vertoont hier en daar al de eerste tekenen van een lachje, hoewel dat nog niet bewust is. Wat gaat dat snel he.