Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Volgens mij gister ook een regeldag gehad. Veel huilen. Eerder komen voor voedingen en vannacht was ook echt niks. En vanmorgen weer veel overgeven ondanks voeding die dat minder zou moeten maken. Als ik haar in de box leg huilt ze dus heb haar nu ook maar op de arm.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hallo, ik meld me hier ook maar even. Rijk is inmiddels bijna 4 dagen oud en het gaat allemaal prima. Vanochtend van ziekenhuis naar kraamhotel verplaatst en dat samen met de stuwing maakt duidelijk diepe indruk op het mannetje want hij slaapt, slaapt en slaapt. Om de 2,5-3 uur meld hij zich even voor een voiding en slaapt weer verder. Erg relaxt allemaal..ben benieuwd wat de nacht brengt.

Tijd om te gaan slapen... weltrusten iedereen

3. life

life Niet meer actief

Heey meiden.
    Tijdje niet echt online geweest. Maar de laatste dagen voel ik me erg ongelukkig... waarom niet echt een idee. Wel kreeg ik het gevoel alsof me vriend niets meer met me wou. Elke keer weg snauwt naar me ect. Voel me dus niet echt op me plaats.

Nou kan ik het niet helemaal vinden maar vanaf waarneer gaan ze nou echt focussen op gezichten en je echt aankijken? Eigenlijk zien dus.
    Ook las ik dat vanaf ong 5/6 weken dat ze echt zouden lachen. Maar vandaag had ik al zo momentje dat hij echt lachte om het kriebelen op het buikje daarbij ook me vriendin dan aankijken, kan dit kloppen of schijn bedriegt?
    Ook gister een foto gemaakt van ons en ondettussen dat ik me hoofd tegen hem aanleg gaf hij een glim en die heb ij ook mooi kunnen fotograferen.

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @cygnet, gefeliciteerd en welkom leuk dat je er bent.

@lofe, 5/6 weken is gerekend vanaf je uitgerekende datum, niet vanaf de bevallingsdatum. Maar twee weken lijkt mij nog een beetje vroeg en eerder een reflex. Masr jij kunt dat beter inschatten dan dat ik dat kan vanaf hier😉.
    Vervelend dat jij je zo ongelukkig voelt. Hebben jullie erover kunnen praten?

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier poging 1 om haar in haar ledikantje te laten slapen. Tot nu toe: een meisje die vecht tegen haar slaap en een mama die geïrriteerd begint te raken en het bijna opgeeft! :(

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv, succes meid!! En anders later weer een poging doen!

Hier kort nachtje. Wakker om de drie uur. Op de één of andere manier heeft hij dat altijd na het badje!

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Na 10 minuten werd het huilen steeds minder... Uiteindelijk heeft ze er wel 1,5 uur geslapen!! Hier dus een trotse mama! (Trots op haar dat ze voor het eerst in haar eigen grote ledikant heeft geslapen en trots op mezelf dat ik het niet snel opgegeven heb!)

Maar voorlopig alleen overdag in haar ledikant, 's nachts slaapt ze nog in de co-sleeper naast ons bed...

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wauw goed! Lekker 's nachts bij je laten slapen.

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Vandaag voor het eerst dat onze meid naar de oppas gaat... Gelukkig heb ik mijn ouders kunnen strikken! ;)
    Het is maar voor 1,5-2 uurtjes, maar ben benieuwd hoe dat voor mij is!

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Oeh spannend nmv. Gelukkig zijn het je ouders!
    Ga je wat leuks doen?

Hier van 21.00-02.00 krampjes. Ik denk van de kipkruiden. Kan niets anders bedenken. Arme kerel. Gelukkig daarna goed geslapen.
    Vandaag naar mijn ouders, visite!

11. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @nmv: ja moeilijk die eerste keer oppas. Ook al is het maar even. Fijn dat je ouders dan oppassen he.
    Ik zie bijv. Nu al op tegen het weer gaan werken en dat kleine man dan naar het kdv gaat.

@teske:Vervelend he die krampjes. Had Wessje gisteravond ook can galf 8 tot 12. Zo zielig. Machteloos. Gelukkig heeft hij wel een goeie nacht gehad.

Hier heb ik van ml lekker uit mogen slapen tot half 11. Even bijtanken was wel nodig. Ben kapot. Word me nu toch wel een beetje veel. 2 kindjes en ik ben denk ik te snel willen gaan na de bevalling.

12. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Nog even niks bij gelezen (moet zo weer voeden) maar hier alvast mijn bevallingsverhaal gekopieerd uit ander topic. Dan hoop ik straks de rest hier te lezen!

Alweer ruim een week is ons grote wonder!!
    Hier dan eindelijk mijn bevalling: startte de nacht na mijn controle bij de vk. Die me meldde dat het vast een 8 ponder zou worden. Nou ik zat er echt wel doorheen savonds! Ik had al weken last van flinke voorweeen, harde buiken en een paar keer gedacht: dit is het!!
    Nou niet dus! Ik had geen idee hoe ik ons kindje ooit op de wereld zou krijgen. Nou snachts in mijn broek geplast?? uh nee toch maar even naar de wc en ja hoor plens: de vliezen waren gebroken. Ik kreeg heel rap en regelmatig weeen die met het half uur heviger werden. De vk zou met de ochtendvisite wel langs komen! uurtje later toch maar weer gebeld want het ging zo hard/rap. Nou eerste check was 4 cm ontsluiting en uurtje later was er nog maar een randje!! Helaas lag ze er net iets scheef voor waardoor ik een uur lang weeen (ook persweeën) op mijn zij heb op moeten vangen. Dat was flink aanpoten. Gelukkig is ze gedraaid en mocht ik gaan meepersen. Nou dat heeft toch echt wel zon anderhalf uur in beslag genomen, ze zakte elke keer weer terug. Naar wat gedreig met ZH en inknippen is geheel gezond met een apgar van 9 en kort daarop 10 ons meisje van ruim 8 pond ter wereld gekomen. Wauw wat was en is dat bijzonder!. Gelukkig is alles goed gegaan en zonder al te veel schade (2 hechtingkjes) doorgekomen. We hebben de week er na kunnen genieten van een geweldige kraamhulp en heel veel lieve bezoekjes van familie en vrienden. We zijn echt helemaal verliefd op haar.

De kraam tranen zijn maar minimaal, hoewel ik gisteren wel overvallen werd door een beangstigend gevoel: dit is voor altijd, gaat niet meer weg: kan ik dit wel. Kan ik dit mooie mensje mee geven wat ze moet hebben, kan ik haar veilig houden en beschermen. Echt wel een overweldigend gevoel!!

Ons S.uusje doet het super, drinkt goed (bv), slaapt veel en is echt heerlijk om mee te knuffelen. Ze huilt eigenlijk alleen als er echt wat is of om in slaap te komen (soms, meestal gaat dit zonder huilen)
    Ik denk dat ik niet mag klagen met ons wonder, ik geniet er bovenal echt super van, ik heb zin om haar met de hele wereld te delen en merk dat ik langzaamaan wen aan deze nieuwe situatie.
    Ik hoop dat ik weer wat meer tijd krijg om hier mee te lezen en schrijven. Dat was de afgelopen week echt geen doen: die laptop heb ik nu pas weer voor het eerst in handen. (met de telefoon is zon heel verhaal typen echt geen doen)

Liefs

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Het is me meegevallen! Kon haar vrij makkelijk achter laten bij mn ouders... We gingen naar de doop van ons nichtje, is ons petekindje! :D

@isade, die persweeen opvangen en niet mogen persen is idd pittig! Ik ken het helaas... Maar zo te lezen kun je erg genieten van je meisje!

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Isade, heftig hoor, vooral met die wekenlang voorweeën. Gelukkig hebben jullie nu zo'n fijne meid! Heerlijk. Veel geluk. En als je er aan toe bent zien we je vast weer wat vaker verschijnen.

Ik maak me hier wel zorgen over onze kleine man. Hij slaapt slecht overdag. Sinds de dokter zn darmpjes doot de liesbreuk heeft geduwd gaat het hier niet zoals het moet. Arme jongen, hoewel ik baal van een operatie voor mijn kleine vent hoop ik dat hij snel geholpen kan worden en we dit achter ons kunnen laten. Wil onze vrolijke vent weer terug.
    Morgen gaat vl UMC nogmaals bellen of we niet deze week nog terecht kunnen.

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv fijn dat het goed ging!

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik hoop voor je dat jullie sneller terecht kunnen Teske!

17. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @isade: heftig hoor je bevallingsverhaal. Zeker idd met de voorweeen. En idd persweeën en niet mogen persen is verschrikkelijk. Had ik bij mijn dochtertje terwijl de vk me naar het zkh reed. Pfff nooit meer.

@teske: hoop idd voor thijn dat jullie snel geholpen worden. Zo naar. Dat hij dan maar weer snel de oude is.

@nmv: fijn dat het is meegevallen.

Ben momenteel op mijn kereltje aan het wachten voor de voeding maar hij ligt zo heerlijk te slapen. Maak hem dan liever niet wakker. Max. 5 uur tussen de voedingen maar meestal komt hij overdag wel na 3/4 uur. Wel last van een gestuuwde linker borst nu :).

18. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hoe is het hier dames?

Wij hebben straks telefonisch contact met de kinderchirurg uit Nijmegen. Misschien toch nog eerder een operatie. Hij heeft namelijk echt wel last van zn liesbreukje.

We leggen hem nu op zn zij. Om zn darmpjes wat te ontlasten. Slaapt dan zonder zn inbaker doek. En wat gaat het goed. Al twee keer in coma. Knappe vent!

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Spam spam, morgen om 11.00 afspraak op kinderchirurgie.

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dus mooi wat eerder! :)

Morgen voor het eerst naar het cb! Ben benieuwd hoeveel ze nu weegt...

Deel Deze Pagina