Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. life

life Niet meer actief

@teske oh erg fijn dat het goed gegaan is. Lijkt mij versvhikkelijk eng met zn kleintje! Hou ons wel op de hoogte:)

Terug van weg geweest.
    Tijdje niet echt meer online geweest omdat ik niet lekker in me vel zat, misschien late baby blues????
    Tot nu toe gaat alles nog steeds goed met delano, volgens mij is hij goed gegroeit, hij eord ineens zo zwaar!!
    Nog steeds iedere nacht ong 1 keer per nacht soms om 6 uur nog vanwege krampjes.
    Helaas voor mij begint , e energie beetje op te raken.. en ik heb hopelijk een dagje weinig borstvoeding, krijg er erg weinig uit. Dus ik kolf nu elke keer af om te kijken hoeveel ik heb en extra om het weer hoger te krijgen.
    Ook ondekte ik volgens mij spruw..:( paar witte puntjes in het mondje maar volgens mij heeft hij er geen last van. Wel even kijken of het morgen nog is anders even de dokter bellen.

Hij kan eindelijk veel beter focussen hij kijkt ons al redelijk goed aan.
    Ook houd hij ze hoofd zelf al omhoog en af en toe valt het natuurlijk nog haha, maar hij wil absoluut niet geholpen worden.
    Als ik hem op ze buik leg dan lukt het nog niet zo goed maar hij gaat echt met sprongen.
    Veel ste hard!!!

2. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @life: vermoeiend allemaal he. Ik zou wel de spruw goed in de gaten houden. Kan niet alleen voor de kleine vervelend zijn maart om pijnlijk voor jezelf als het doorzet.
    Tijdelijk minder borstvoeding is vaak goed op te lossen Door een dagje heel vaak aan te leggen. Zeg maar clusteren.

@Teske: hoe is het nu met je mannetje??

Hier heerlijk nachtje gehad. 1x nachtvoeding en daarna om 8 uur pad weer. Nog even met Wess kunnen slapen tot 10.00 want dochter werd ook pas om 10.00 wakker.
    Nu ff lekker tlc kijken en "kopjes thee" drinken die dochtertje maakt.

Vanavond kraambezoek.

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Life vervelend dat je je zo voelt. Houd jezelf en de spruw goed in de gaten. De hormonen verlaten langzaam aan je lichaam. Dus moet hier weer een nieuwe balans in gevonden worden.

Hier, wij zijn weer lekker thuis. Wel heel erg moe nog en gevoelige darmpjes. Maar waar hij in een week tijd veel moeite had met poepen heeft hij nu al 6 poepluiers gehad. Plus een stagiaire onder gepoept😉. Grap van de dag.

Anouk lekker hè die nachten als ze wat langer slapen. Hoop ik binnenkort ook weer naar toe te gaan!!

4. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Nou begint dan het echte genieten Teske! Lijkt me niks om je kindje zoveel pijn te zien hebben... Gelukkig is het allemaal goed gegaan.

Spruw, geloof dat dat bij mij ook begint op te zetten op aanraden ben ik met orthiflor start begonnen dat is pro biotica. Met gaasjes op de tepel en haar mondje schoon maken, het lijkt nu iets beter te gaan!

Vraagje voor tips, onze meid wil snachts maar niet rekken, blijft om de vier uur komen... 1x om de zes uur ( bij voorkeur in de nacht) lijkt me toch niet verkeerd!! Ps geef bortsv. ...

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Isade: hier heb ik vaak ook nog nachten dat ze elke 4 uur komt... Laatste tijd wel vaker dat ze 1x er 5-6 uur tussen laat, maar waardoor dat komt? Geen idee!

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Isade geen tips helaas. Ik denk dat het vanzelf komt.

Ik had me voorbereid op een slechte nacht. Om 21.00 in bed. Huilen huilen huilen. Weer bij mama, blijven huilen. Beetje voeding, ook niet goed. Bleef maar huilen. Om 22.30 dacht doe toch nog maar een poging. Viel na kleine 15min in slaap. Tot 03.00. Heel goed.
    Kijken wat er nu komt.
    Denk dat hij in het ziekenhuis overprikkeld is geraakt en dat hij dat nog kwijt moet. Vandaar het huilen mss.

7. life

life Niet meer actief

@teske. Vast wel toch? Er is idd iets heel raars en veel gebeurd in het ziekenhuis.
    Is de nacht verder goed gegaan??

Met de nachten heb ij ook geen idee. Mijn kleintje komt vaak pas na 5 uur en vanacht zelfs om 6 uur. Kan e dat niet vragen aan het cb??

Hier met de borstvoeding. Gister alweer erg weinig uit kunnen krijgen dus de kolf weer ieder uur zo beetje aan gelecht. Vanavht heeft hij 2 borsten lerg gedronken nu ga ik weereven kolven kijken hoeveel het dan is.
    Ik merk dat hij nu meer honger krijgt omdat hij niet volfoende krijgt fus is het wrer zo weinig vandaag bel ik toch even de cb.
    Dat werkt trouwens toch ook de kolf??
    En de spruw ik blijf maar dat 1ne puntje zien vandaar dat ik het aan wil kijken. Gister nog steeds niet meer gezien dus vandaag ook weer in de gaten houdeb

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hallo,

Hier gaan de nachten echt steeds beter. 's Avonds heeft ze meestal een huilerig uurtje en wil ze echt bij mama op de arm. Gister heb ik haar om half 11 de laatste fles gegeven en in bedje gelegd. Ze kwam pas om half 5. Ben echt trots hihi! Dat zijn 6 nette uurtjes! Met de voeding gaat het nu ook goed, het teruggeven is al wat minder geworden. Het wordt echt al een flinke meid, lekkere bolle wangetjes! Mijn meisje heeft al bijna 3 weken spruw, behandeld met nystatine 4x daags maar is nog niet over, zit nu alleen nog in haar wangetjes. Gisteren bij de kinderarts geweest en het daar maar even nagevraagd, zij adviseerde me om te stoppen met het kuurtje en dit kleine beetje zelf over te laten gaan. Ze zegt zolang de kindjes geen problemen hebben met drinken het gewoon zo laten. Want hun behandelen het vaak niet eens.

Ik ben sinds 2 dagen weer ongesteld geworden, nog meer dames die al een menstruatie hebben? Ben overigens ook weer voorzichtig begonnen met sporten, wil toch graag weer een beetje blij zijn als ik in de spiegel kijk. Ben al 1kg kwijt!

Mijn man is weer begonnen met werken sinds vandaag, dus ben voor de 1e keer sinds haar geboorte een hele dag met haar alleen ;)

Nou mijn meisje begint te mopperen, het is etenstijd, en ze ligt nog in de pyjama dus ga haar eens iets leuks aantrekken :D

Fijne dag dames!!

9. life

life Niet meer actief

@steenbokje. Ik heb het vermoeden dat ik al ongesteld ben geworden maar weet het niet zeker. Het vloeien was gestop alleen nog gele afscheiding en nu is het ineens weer begonnen met hwlder rood bloed en erg slijmerig?
    Kan dit kloppen?

Fijn dat het terug geven al een stuk minder is en dat ze het zo goed doet:-D

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb geen idee of de kolf ook werkt... Maar even uit nieuwsgierigheid: hoeveel kun je dan kolven? Wat noem jij weinig?

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Lieve moeders,

Sinds 14 november mag ik mij ook bij dit topic aanmelden!!! :D

Korte versie:
    Na de tweede keer strippen om half 2 in de middag, kreeg ik rond half 4 weeën die in 2 uur tijd al om de 2,5 a 3,5 min kwamen. Ml was nog niet thuis want om half 5 dacht ik, dit gaat nog wel :D. Half 6 de vk gebeld, die kwam om 19:00 uur even kijken. Om 20:00 heeft ze m'n vliezen gebroken en bleek de kleine in het vruchtwater te hebben gepoept. En, man wat is dat veel, dat vruchtwater. Stond in bad en kreeg de slappe lach hihih, tja, dan komt er nog meer uit ;)
    Dus, op naar het ZH. Daar aangekomen, met 3 cm, rond een uurtje of 20:30. Om 22:00 had ik 5 cm. Best pijnlijk, buik, rug weeën. Moest toch aan het infuus en heb toen ook een ruggenprik gevraagd. Dat is echt een feestje!!! Om 24:00 7a8 cm ontsluiting en om 02:00 volledig, zonder een centje pijn :). Eerst een uurtje een beetje mee geperst om de kleine nog wat te laten zakken en vanaf 03:00 volledig mee geperst. Al snel had de gyn in de gaten dat het niet helemaal goed ging. Het persen wel, maar het dalen niet. Zodra de wee over was schoot ze weer naar boven zeg maar.
    Dus na nog 45 min persen besloten om over te gaan op een keizersnede.
    Eenmaal bezig, bleek het een sterrenkijkertje te zijn, met brede schoudertjes en maar liefst 4240 gram en 54 cm lang :D. Was dus eigenlijk niet zo gek dat het me niet lukte :)

Nu helemaal trots op onze mooie dochter, die het super goed doet. M'n bv komt helaas nog niet op gang dus voeden een beetje bij want anders krijst ze de hele boel bij elkaar ;)

Hihihi! Is toch nog een best lang verhaal zo :)

Hierbij een foto van onze mooie meid Femke!

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Net even snel een beetje bij gelezen, teske, fijn dat thijn zo snel geholpen kon worden en dat het allemaal goed is gegaan :)

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Welkom Siertje! Ik had in het andere topic al gelezen dat je bevallen was! Nu nog je banner aanpassen... ;)

14. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @siertje:eindelijk kun je je hier ook melden :D. wat een verhaal zeg. Gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen. Heerlijk genieten nu van je meisje. Wat een knappertje.

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Siertje wat een hele mooie foto zeg! Super hoor. Had in het andere topic al gelezen dat Femke er was. Mooie meid.

Thijn gaat steeds beter. Vannochtend om half10 wakker. Is een goed uur wakker geweest. Lekker kletsen en geluidjes maken. Ma de voeding om 10.30 weer erin, even huilen en toen snel slapen. Om 11.30 weer wakker. Voeden, toen toch wel erg moe en meteen weer slapen. Nu begint hij langzaam wakker te worden van het poepen, dat doet nog pijn.

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Siertje welkom en van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Femke! Wat een plaatje zeg!

17. life

life Niet meer actief

@siertjee eindelijk zeg. Van harte met ke super mooie dochtertje! En jeetjr wat een verhaal zeg krijg er al rillingen over me lijf als ik hoor hoelang (in mijn ogen) geduurt heeft.
    Dat te bedenken dat het bij mij maat 2 uur geduurt heeft.
    Ohja misschien iets geks maar ik keek even snel naar ke foto maar het leek even heel erg op me zoontje zo snelle blik.

@nmv. Ik krijg nog maar net 100ml na 3 uur eruit. Misschien is het wel niet te weinig maar vergeleken met daarvoor kreeg ik met gemak 125 uit 1 borst..
    Maar mr moeder heeft even wat opgezocht, schijnt toch dat ik hem aan moet leggen om het meer te krijgen dus ik ben hem nu maar weer snel aan de borst aan het leggen. Uiteindelijk wi ik erbij kolven natuurlijk.
    Zelf weet ik ook niet hoeveel ze echt nodig hebben of iets dus misschien toch maar gaan vragen bij cb voor info ervoor

Daarnet een baby armbandje gehaalt voor kleine man met ze naam erop staat hem echt super!
    Zijn er meer meiden die iets halen voor na de geboorte voor de kleintjes??

18. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    @Life: Wat ik gehaald heb voor mijn kleintje na de geboorte? Luiers, heel veel luiers :D
    En een paar leuke kleine speelgoedjes. Maar geen armbandje nee, ik kan me herinneren dat ik er vroeger eentje had en ik had een hekel aan het ding. Misschien daarom lol :p

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Uhm luiers en kleding. Dat is het eigenlijk wel.

20. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Kleding idd en luiers.
    We hebben voor grote zus wel een mooi nieuw speelgoed gehaald. Om haar ook een beetje te verwennen.

Deel Deze Pagina