Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Pff dan heb je 1 nacht van lekker doorslapen en hoop je de volgende weer. Maar helaas, vier uur ertussen en geen zes zoals gisteren. Slaapt wel weer lekker op zn eigen kamertje. Misschien even weer wennen zo'n groot ledikant.

2. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Het is wat met die nachten. Ons meisje slaapt al bijna n week volledig op haar kamer maar komt na de laatste voeding van 1 uur nog een keer midden in de nacht en dan in de ochtend weer rond 9 uur. Vannacht heb ik me alleen vergist in de tijd en gevoed toen ze mieperde ben ik aan t voeden blijkt er maar 3 ipv 4 uur tussen te zitten, hmm maar ja daarna wel weer gaan slapen tot 8 uur met behulp van t speentje ik hoop binnenkort toch wat te kunnen rekken tot 5 uur of zes uur!!

3. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Isade. Jaa hoop ik ook.
    Ik gooi het er nu maar even op dat hij eraan aan het wennen is zonder inbakerdoek te slapen. Het lakentje verkeerd lach, waardoor ik hem niet goed genoeg kon instoppen. En hij op zn rug lag ipv op zn zij. We leggen hem op zn zij omdat dit zn darmpjes wat rust geeft, na de operatie van afgelopen week. En hij vindt het erg prettig op zn zij, dan ligt hij tussen opgerolde handdoeken in, dat geeft hem net wat extra geborgenheid. Op naar de komende nacht!

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen allemaal!

@teske: wat rot zo een nacht... Dat breekt je dan gelijk weer op. Gaat het goed met thijn z'n darmpjes?

@hier: vannacht besloten om af te stappen van de bv. M'n tepels zijn nu al helemaal kapot en weten niet eens of er wat uit komt en zo ja, of het genoeg gaat zijn. Gister, om de 2 uur aangelegd, maar drinken ho maar, madammeke viel binnen een minuut in slaap met m'n tepel in haar mond :D. En dan daarna krijsen dat ze honger had. Moesten gaan bijvoederen en kolven. Sorry, maar daar zit ik niet op te wachten.
    Dus vannacht mooi om de ongeveer 3,5 uur gevoed en daarna als een roosje geslapen. (Papa en mama ook hihihi!) Lieve schat is nu een stuk rustiger en tevreden. Hebben haar trouwens vannacht ook ingebakerd. Ze maait zo met haar armpjes en dit gaf haar veel rust.
    Vanochtend is m'n epiduraal eruit gegaan en heb gelukkig geen pijn. Ook even mogen douchen. Jeetje, wat is dat lekker zeg, voel je je gelijk een ander mens!!
    Vandaag zinkt het eigenlijk pas een beetje in dat dit mijn dochter is :D

Even een klein vraagje: hebben jullie kleintjes ook van die stuiptrekkingen als ze slapen? Ze word er niet wakker van, maar ziet er zo vreemd uit :)

Even nog pronken met mijn super mooie dochter:

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @life: denk dat heel veel baby's op deze leeftijd erg veel op elkaar lijken. Zou ook zo nog niet echt kunnen zeggen wat ze van mij heeft en wat van mijn man. Maar hoorde net van de verpleegkundige die bij haar geboorte was donderdag, dat ze al weer verandert is. :)

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Siertje, gelijk heb je om op fv over te stappen als je bv niet meer ziet zitten. Het moet wel leuk blijven! Fijn dat jullie meid nu lekker tevreden is.

Met zn darmpjes gaat het wel weer wat beter. Hij is alleen nog snel overprikkeld, alles is hem al snel te veel. Wat soms nog wat moeilijk te herkennen is. Ene moment lacht hij nog, volgende moment is al te veel. Is lastig in slaap komen! Moeten hem dan echt even met rust laten, wel lastig als hij dan ligt te huilen!

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier nog een foto van onze stoere vent in het ziekenhuis.
    Met zn dekentje van oma!

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Fijn dat het goed met hem gaat. Kan me, nu, heel goed voorstellen dat het erg moeilijk is om hem met rust te laten als hij huilt. Je moederinstinct zegt toch troosten.

Wat ziet ie er stoer uit. Is niet makkelijk om zo een klein hummeltje zo te zien liggen... Mooie deken trouwens van oma!

9. life

life Niet meer actief

oh dat is echt niet fijn siertje...
    idd kolven zou je kunnen doen, maar als dat niet je bedoeling was of als je bijv. weer aan het werk moet en niet gaat kolven is het verschikkelijk duur om zoiets aan te schaffen.
    maar was het trouwens ook niet zo dat het de eerste dagen idd kan kloppen dat ze nog niet echt willen drinken ect? dat is wat mij toen verteld was maar delano pakte meteen.
    ook met veel pijn en moeite doorgezet, maar nu doen ze weer zeer, volgens mij zijn die talgklieren opgezet en die doen verschikkelijk veel zeer bij mij.

over het na de geboorte:-$ bedoelde eigenlijk armbandje of een gouden baby plaatje of ringentjes enzo:) ikzelf had vroeger ook een armbandje en een ringgetje, ook zo baby plaatje hadden ze gekocht.

nou iedereen doet aan de fotos zal ik dat ook maar even doen haha.

en de fotos die ik voorbij heb zien komen, oh wat schattig allenmaal! wat kan een mens toch genieten van zoiets kleins!!

10. life

life Niet meer actief

ging wat mis geloof ik..

Bijgevoegde bestanden:

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wauw life!! Wat een mooi mannetje!!!

Klopt. Had al niet echt veel zin in bv, als ik eerlijk ben, maar wilde het best proberen. Heb alleen echt geen zin in al dat gedoe met kolven, bijvoederen en die pijn in m'n borsten. Dat heb ik nu wel, stuwing komt op gang, maar goed, das ff doorbijten en klaar. Ben blij dat onze kleine meid het zo goed doet op de fles :)

Morgen ochtend mogen we waarschijnlijk naar huis. Ben wel bang dat ik vandaag iets te enthousiast ben geweest dus verwacht morgen wel een pijnlijk lijf :D.

Zo eerst nog wat bezoek en dan lekker vroeg slapen.

12. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik hier ook gezellig meekletsen? Ik ben afgelopen maandag bevallen van ons mannetje Kyan. Vandaag alweer 4 daagjes oud! Eerste paar dagen is hij erg misselijk geweest maar dat is gelukkig over. Het is een heerlijk mannetje! Het gaat eigenlijk ook goed op het vele spugen dat hij soms doet na. Maar wat is het weer wennen zo'n kleintje ( tweede kindje). En dan bedoel ik voornamelijk snachts! We slapen nu erg weinig en is het erg zoeken.... Hopelijk blijft hij snel in zn bedje een paar uur achter elkaar slapen :)
    Hebben jullie ook meerdere kindjes? Hoe ging dat met de andere hoe teageerden zij? Ik moet zeggen dat mn dochter er goed mee omgaat vooral snachts! Maar ze is wel erg moe, vraagt veel aandacht, soms tegendraads.... Ik ben wel erg benieuwd hoe het gaat na de kraamperiode. Mijn man kan weinig vrij krijgen ( eigen bedrijf en erg druk ) dus ben veel op mezelf aangewezen al laat mn lichaam ook nog niet alles toe (logisch). Het lijkt me nu toch wel best pittig haha maar goed ik heb geen zin om moeilijk te doen heb ik me voorgenomen. Dan maar wat vaker filmpje aan en speentje in....

Trouwens leuk om al die verschillende babyfoto's te zien! Wat een schatjes!

13. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hoi Maggie. Gezellig dat je mee komt kletsen. Welkom.

Siertje, ik kan het me helemaal voorstellen. Ik heb ook zoiets ik zie wel hoelang bv goed gaat en anders is de fles ook prima. Ga wel beginnen met één fleskunstvoeding op een dag. Omdat het nu toch echt kouder wordt en mijn tepels daar slecht tegen kunnen, wil ik voorbereid zijn op het moment dat ik het idrr heb nu is het wel genoeg.

Hier vanavond hopelijk ook op tijd slapen. Hoop dat Thijn daar ook zin in heeft. Nou ja we zullen het wel zien. En anders mag pap er morgenochtend lekker op tijd uit voor de eerste voeding en blijft mama eens een keer lekker liggem😉.

Life leuke foto!!!

14. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Nieuwe meiden , Welkom en van harte gefeliciteerd
    met jullie knappe kindjes.

Wat een prachtige foto's komen er voorbij.
    Op die van Teske met het infuusje na dan , hartverscheurend vind ik dat.
    Krijg er nare flashbacks van.

Morgen even heel veel bijlezen en reageren.
    Hopen op een rustige nacht voor iedereen :)

Ook even een foto van mijn "poepdoosje".
    Mevrouw zit de laatste week helemaal onder de poep en zit
    me dan ook nog uit te lachen als ik haar aan het verschonen ben.
    Maar dat koppie maakt een heleboel goed.

Leuk om haar te zien lachen etc.
    Word er helemaal vrolijk van.

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wauw mooie foto's jacq. Knappe meid. Mooi hè dat lachen. Thijn lacht nou ook steeds meer. En ook meer met geluid. Zo mooi.

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @siertje: idd bv moet voor jezelf en je kleintje wel leuk blijven. Pijn is niet prettig. Zodra het dat niet meer is stop ik ook hoor. Maar ik hoop het iig 3 maanden vol te kunnen houden.

@Teske: lekker uitslapen morgen. Heerlijk. Had gehoopt dat ook te kunnen maar krijgen kraamvisite. En dat met een nachtje als deze. Pffffff.

@maggie: leuk dat je mee komt kletsen.

Nou hier een regeldagje gehad vandaag. Meneer wilde alleen maar aan de borst. Alleen maar huilen van middag 12.00u Tot 22.00u. Daarna eindelijk stil en in zijn bedje. En nu slaapt hij nog. 6 uur al.
    Lekker zou je zeggen maar ben zelf al vanaf 2.00u wakker omdat ik last heb van gigantische stuwing. Omdat Wess zo weinig had geslapen heb ik hem toch maar laten liggen en ben ik beneden gaan afkolven. Oh wat deed en doet het pijn zeg. Ik kan wel janken.
    Nu dus niet meer kunnen slapen omdat ik het koud heb. Hoor kereltje nu wel langzaam wakker worden geloof ik. Zo maar voeden (Nog meer druk eraf) en ff knuffelen.
    Daarna maar aan ml warmen.

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Vervelend die regeldagen hè anouk. Wij hebben na het ziekenhuis twee regeldagen gehad, met de ene nacht wel goed slapen en de andere nacht helaas niet. Nu weer wat rustiger.
    Ik hoop voor je anouk dat het bij 1 dagje blijft. En dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen.
    Hier van 22.30 tot 02.30 en daarna van 03.00-08.00. Ik heb dus ook weer een beetje bij kunnen slapen. En mss zo nog wat slapen. Maar ben er bang voor....

18. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi... hier gaat het goed. Bv gaat echt erg goed beste van alle drie. Estelle doet het ook leuk en wordt steeds vaker een langer wakker. Het is erg druk haha terwijl ik het meeste van mijn tijd met estelle door breng. Emotioneel voel ik mij wel down. Mis haar vader toch wel heel erg. Ondanks de nare man die hij kan zijn heeft hij ook goede kanten. Ik mis het samen delen. Hij heeft haar vorige week ontmoet. Maar heeft niet voor haar meegenomen of zo.ik probeerde me zo sterk mogelijk op te stellen maar sinds dien mis ik hem .... :( Er kwam een brief met eisen maar geen toezeggingen van zijn kant.
    Zelfs sinterklaas heb ik moeite om echt er van te genieten. ... komt wel goed met mij. .. ff een dipje!
    Xx oktober

Bijgevoegde bestanden:

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Steenbokje, jeetje vervelende situatie zeg. Ik kan me voorstellen dat je iemand mist om mee te delen en alles samen mee te beleven. En nu ook nog de feestdagen voor de deur.
    Maar wat een plaatje van een dochter heb je. Mooi hoor. Sterkte steenbokje. Hoop op genoeg vrienden en familie voor jou.

Hier ook even een dipje. Eerst zware bekkeninstabiliteit. Dan denk je te kunnen gaan genieten van je verlof, hoort mijn moeder dat ze borstkanker heeft. Vervolgens krijgt je zoon veel pijn en een spoedoperatie. Met nog eens een heftige discussie met schoonmoeder. Waarin ik het idee heb dat ik me maar weer van mijn goede kant moet laten zien. T is een beetje op. Zoonlief die om de twee uur huilt. Begint aan zn volgende sprongetje.

20. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Lijkt me erg moeilijk idd oktober. Snap dat het zwaar is. Je wil zoiets natuurlijk het liefste delen met iemand. Sterkte meid en knuf vanaf hier. Je hebt iig een mooi meisje. Lekker van genieten.

Teske hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen.

Hier is ons mannetje.

Deel Deze Pagina