Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Teske en Anouk dank je .. Bekkeninstabiliteit hier ook een drama.. althans - tijdens de bevalling is mijn si gewricht beschadigt geraakt ... Waardoor mijn heupstand nu helemaal buiten proporties scheeft staat en vast zit. Oesteopaat mag nog niet veel maar probeert er langzaam weer beweging in te brengen. Ik kan niet veel - boodschappen doen en de meiden naar en van school brengen is al veel... Eind van de dag ben ik kapot van de pijn. Maar doe ik rustig aan - door niet veel te lopen maar zitten en in huis af te wisselen gaat het wel.

Na enkele fotos te bekijken van onze uitstapjes (vader van Estelle en zijn zoon met mijn meiden en mijnzelf) naar bijvoorbeeld de speeltuin - weet ik weer waarom ik niet meer met hem verder kon en is ineens mijn blues van vanochtend weg. Dat weerzien heeft inderdaad wel oude gevoelens naar boven gebracht. Hij heeft zeker wel zijn goede kanten maar een van zijn mindere dingen was dat hij NIET met mijn meiden om kon gaan.

trouwens wat prcht kindjes hebben wij allemaal... ik geloof dat wij allemaal een schouderklopje mogen krijgen :) :)
    fijne avond ... xx

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Oktober, jeetje wat naar dat je si gewricht beschadigd is geraakg. Balen hoor. Ik heb tijdens mijn zwangerschap zware bi gehad. En daar nu herstellende van. Lijkt me naar als je dit krijgt door je bevalling. Sterkte. Wel hulp uit je omgeving dan met zware dingen?

Hier maar zien wat de nacht brengt. Hele dag een aardige rot dag gehad. Mama die niet lekker in haar vel zit en Thijn die om de 1,5 uur tot 2 uur wat wil drinken. Een aardige regeldag dus. We zullen het wel zien. En anders morgen maar weer bijslapen!

3. life

life Niet meer actief

@siertje. Snap het wel hoor. Als je er tegenop ziet moet je het gewoon niet doen.
    Ikzelf zat en zie er nog steeds tegenop maar wil dat hij sws verlopig nog de moedermelk krijgt dus ik zet nog door. Alleen de stuwing geen last van gehad wel kloven en nu dus opgezetten talgklieren die erg pijn doen dus hoop dat dat snel minder word.
    Heb je nog last gehadgister van het teveel doen? Ikzelf had daar ook geen last van dus hoop het voor jou ook!

@anouk leuk he zo regeldagje?.... balen hoor dat ze dan zo mieperig zijn.
    Even een vraag erover, ikzelf heb npg niet exht het gevoel gehad van een regeldagje, wel wou hij altjd graag sabbelen oo een speen ect en was hij tevreden.
    Gister zelf een regeldagje in gezet masr volgens mij zit hij nu ook ib de regeldagen maar hij miept helemaal niet erom? Hij hapt alleen lekker naar de speen en is dan weer tevreden voor een tijdje.
    De regeldagje zrlf geregeld heb ik gedaan om me borstvoeding omhoog te krijge, heb hem nu 2 dagen veel aangelegt maar nog niet het gevoel dat hij voldaan is. Zijn gedrag is anders als voorheen.
    Wel moet ik erbij zeggen dat dat spruw puntje wat ik vandeweek zag sins gister is overgeslagen naar ze tong, dus hij hapt wel maar laat wel geregeld los, maar miept niet dat hij er last van heeft. Vandaag de dokter er even over bellen.
    @oktober. Awh jeetje zeg, maar je staat achter de keuze die je hebt gemaakt voor jezelf en voor je dochter. Dat zal echt niet verkeerd zijn geweest.
    Als hij het niet leuk vind zoals je zegt niet echt intresse tonen heb je het heel goed gedaan.
    Schouderklopje voor jou hoor dat je zo sterk bent!
    Komt goed, en je bent ook nog maar net bevallen het kan zijn dat je je dasrom ook nog zo rot voelt?

Ik heb ook nog steeds dagen dat ik gewoon saggo of ecen verdrietig ben over een dingebtje.
    Maar om te zggen dat het babyblues zijn denk het niet

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @jacq: hahah!!!! Echt een dondersteentje dus :D. Mooie foto's trouwens.

@teske: stuwing word vandaag gelukkig wat minder. Tepels zijn van 2 dagen bv echt al helemaal kapot. De korsten staan erop (sorry, niet zo smakelijk :)) Gaat van de week weer een stukje koude worden zag ik op het nieuws, hopelijk kan je het nig even volhouden.
    Wat een vervelend nieuws... Hopelijk is het goed te behandelen. Kan me voorstellen dat het je allemaal te veel word. Is al niet niks om een kind op de wereld te zetten, een operatie mee te maken en dan dit ook nog eens. Sterkte meid, ik denk aan je!

@Anouk: stuwing, maan wat is dat naar zeg!!! Gister was het op z'n piek, zakt vandaag weer wat gelukkig.

@oktober: ach meid.... Dikke knuf!!!!!

@life: had verwacht dat ik er vandaag last van zou hebben, maar hebben eigenlijk een prima nacht gehad dus dat scheelt een boel!

@hier: gister thuis gekomen. Helaas had Femke wat moeite met wennen aan haar nieuwe omgeving en was de hele dag en avond erg onrustig. Ik was de enige die haar rustig kon krijgen. Wel super goed geslapen vannacht! Vanochtend hielprik gehad. Kleine meid deed het zo goed! Ze huilt vele male harder als ze een schone luier krijgt hahahah! Die ze nu lekker aan het vol pompen is zo te voelen :D

Fijne dag vandaag en idd, wat zijn er weer een hoop mooie kindjes op de wereld gekomen!!!

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik heb gewoon even niet de energie om op iedereen te reageren. Maar wil wel even mn ding kwijt. Vandaag weer een dagje knudde. De regeldagen blijven aan houden, kan wel tot een week na de operatie duren. Ik voed dan bijv om 12.00, thijn slaapt om 13.00 net weer en om 14.00 komt hij weer. Pff wat heftig zeg. Ik ben kapot. Gelukkig gaan de nachten wel goed.
    Morgen maar even wegen of hij wel genoeg voeding binnen krijgt. En nu hopelijk zelf nog even slapen.

6. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @teske:Vermoeiend hoor!! Ik vind 1-2 regeldagen al vermoeiend. Laat staan dat je ze een week lang hebt. Maar gaat uiteindelijk were goed komen. En je moet maar zo denken, je zoontje is er alleen maar beter van geworden gelukkig.
    Sterkte en suc6 meid.

@siertje: Fijn dat jullie weer thuis zijn. Hoop dat Femke snel gewent is.

@life: Als je kereltje een regeldagje heeft en dus vaker voor een voeding vraagt kun je beter daarin meegaan en hem dus ook de voeding geven ipv de speen. De regeldag is er tenslotte voor om je voeding optimaal te krijgen.
    Ik gebruik op de regeldagen ook geen speen maar leg hem iedere keer aan.

@oktober: Fijn dat je "blues" weer weg zijn. Lekker voor jezelf kiezen en je dochtertje. Sterkte meis!!

Ik geloof dat de regeldagen hier alweer een beetje weg zijn.
    Ik moet zeggen dat mijn boobs leger voelen dan een paar dagen geleden dus ik leg hem nog wel vaak aan maar gelukkig hoeft dat nu niet meer zo vaak als een paar dagen geleden.
    1 voordeel ik heb nu door de stuwing wat meer moeten kolven (anders was de pijn niet uit te houden) wel al een klein voorraadje in de vriezer :D:D.
    Kleintjes liggen nu allebei alweer heerlijk 2.5 uur te slapen dus mama heeft vanmiddag lekker wat tijd voor zichzelf gehad.

7. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer elke dag even bij te lezen maar echt registreren wat ik lees lukt nog niet echt ;)

Anouk: ik zag net dat onze kindjes ong even oud zijn. Mijn oudste is van 5-2-2012 en 11-11-2013. Hoe is het bij jou gegaan de eerste daagjes alleen met de kids?

Vandaag kraamverzorgster voor het laatst geweest. Ik ging slapen toen zij weg ging. Ze was de deur nog niet uit of mn oudste werd wakker ( slaapt normaal veel langer). Samen in bed ging ook niet want ze hield de jongste wakker dus naar beneden. Het duurde niet lang of de jongste werd ook wakker en wou de hele middag niet meer trg naar bed..... Pfff ben helemaal stuk!!! Mijn man moet werken dus ben ook al op mezelf aangewezen. Ik zie er wel een beetje tegenop. Vanmiddag ook flink lopen huilen. Alles ging mis wat mis kon gaan bah....

Het lastige vind ik dat ons manneke soms erg veel spuugt en vervolgens weer honger heeft. Het is erg lastig om regelmaat zo te krijgen. niet dat ik het zo snel al verwacht maar nu wil hij savonds soms 60 en uur later weer 30 dan weer iets verder weer honger etc etc....
    Ik ben benieuwd wat de avond en nacht ons weer brengt hopelijk nachtrust want daar ben ik aan toe :)

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @maggie idd: dochtertje van maart 2012 en zoontje oktober 2013. Ik vond/vind het soms best pittig. Oudste is tenslotte ook nog maar 1.5 jaar en momenteel in de peuter pubertijd beland. Nee is haar motto en gillen als iets niet zint dus best zwaar. Huishouden staat eerlijk gezegt momenteel op een laag pitje. Alleen het hoognodige doe ik zoals wassen, stofzuigen etc. De rest komt wel weer. Eerst proberen zoveel mogelijk te genieten.

9. life

life Niet meer actief

Ik vind het nogal lastig bij hem om te zien of het een regeldagje is. Vandaag weet ikvhet wel zeker en probeer ik hen wel zo vaak mogelijk aan te leggen.
    Maar hij wil ook graag sabbelen t is gewoon een sabbelaar en dat deed hij vanaf week 1 ook al. Enige waaraan ik zie dat hij echt honger had/heeft is het erge happrn en schudden. Vandaag laat hij zich nu ook eens horen als hij echt honger heeft deed hij ook niet echt veel vandaar dat ik het nogal lastig vind.
    Probeer ook een ritme aan te bouwen voor 3 uur maar met een regeldagje is dat dan niethet geval.

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hallo dames! Ik probeer wel een beetje bij te lezen, maar reageren schiet er elke keer bij in. (En op mn telefoon niet erg handig...)
    Straks maar even langs het borstvoedingscentrum hier in de buurt. Even wat tips vragen, mn dochter is de laatste 2 dagen heel onrustig tijdens het drinken, beweegt dan haar hoofd veel en dat is niet prettig voor mijn tepels! Ook als ze (zelf) loslaat, huilt ze even alsof ze boos is, maar wil daarna wel verder drinken. Misschien dat ze daar weten wat dit is?!? En mijn bestelde voedingsbh is eindelijk binnen, heb er 2 weken op moeten wachten!

11. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijk ventje hebben we toch! S nachts wordt hij tot nu toe alleen wakker voor de fles en gaat dan weer lekker slapen. Heerlijk! S avonds is hij wel erg onrustig en slaapt hij of op de arm of in de wandelwagen. Die onrustige momenten zijn toch wel erg lastig. Hij heeft dan honger maar gooit er ook weer alles uit vervolgens weer honger. Maar ik vind het dan lastig om weer voeding te geven omdat ik bang ben dat het er weer uit komt. We zitten ook erg te twijfelen of we andere voeding zullen nemen. Ons oudste dochter had (verborgen) reflux waardoor we nu ook extra alert zijn maar goed ik wil ook niet iets doen als hij het niet nodig heeft....

Nou ik ga maar eens even ons boefje uit bed halen en de fles geven :)

12. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Nmv ik ben benieuwd wat dat is. Onze man kan er ook wat van. Soms lijkt hij echt in gevecht te zijn.

Maggie heeft hij alleen 's avonds dat hij voeding er weer uit gooit?

Hier vandaag naar cb geweest. Zit namelijk alweer op de 6e regeldag en ben het meer dan zat. Weet ook niet wat ik eraan moet doen. Gelukkig is hij wel goed gegroeid. 300gram. Zitten nu op 4,5 kilo ruim.
    Daarna met lactatiedeskundige gesproken, zit er namelijk best doorheen en Thijn slaapt veel beter op de fles. Ga nu een combi doen. De ene keer de fles en de andere keer borstvoeding. Hopelijk brengt dit weer een soort van rust. Het kan namelijk dat deze regeldagen een week duren, maar kan ook twee weken en zelfs wel een maand. Dat trek ik gewoon echt niet.

13. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @teske: pff dat klinkt inderdaad vervelend! Hopelijk duurt het niet lang meer en krijgen jullie wat meer rust!

Kyan spuugt ene keer smiddags dan weer savonds gewoon uit het niets! Zo heeft hij na mijn vorige bericht ook weer een hele golf gespuugd! :( hij had net schone kleren aan.... We twijfelde of we het moeten gaan indikken maar ik heb nu de beslissing genomen. We gaan het indikken met nutriton zien of dat helpt.
    Hij ligt nu heerlijk te slapen in zn bedje en heb ik even tijd met mn grote meid!

14. life

life Niet meer actief

Maggie oh wat vervelend! Hoopt dat het helpt idd want zo is het ook niet leuk!

Teske zo dan dat duurt idd wel lang. Hongerige baby:)
    Maar ksn je het niet verdikken met iets bij borstvoeding??

Vandaag weer rustig dagje weinig drinken. Om half 11 geprobeert eten te geven maar sabbelde alleen op de borst. Ah fijn grote stuwing uurtje later. Toch het weg gekolft.
    Vanochtend bij de dokter geweest en mannetje hedfy toch sprue:( hij heeft er gelukkig geen last van:-D wel middeltjes gekregen.
    Ook voor mezelf gegaan want ik wil niet al een 2de op de manier van delano. Ze kwam met een staafje onder de huid heeft iemand toevallig ervaring met deze anti conceptie? Ik vind het wel erg intresant klinken.
    Delano heeft een rommelige buik vandaag. Harde windjes en flink geborrel in ze buik soms zelfs als hij ademd hoor je het lucht bewegen in ze buikje. Erg vervelend voor hem:(

15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Pfff hier vandaag ook echt een vervelende dag zeg! Zit alweer sinds 2 dagen van 1 op 2 nachtvoedingen en van vanochtend tot nu ben ik met haar bezig, ze heeft misschien net 2 uurtjes geslapen vanmiddag dus ik hoop dat ze vannacht echt k.o. is.

Ik heb de voeding van kruidvat met johannesbroodpitmeel in, dat zou hetzelfde zijn als nutriton toevoegen. Deze voeding is ook dikker, maar vandaag echt golven wat eruit komen, en om het uur willen drinken, logisch want ze kotst meer dan de helft er weer uit. Wil niet in de box of in bedje of in haar stoeltje alleen maar op de arm. Hele dag huilen en willen eten en overgeven, heb haar al 3x omgekleed. Zucht!!

Mijn man is nu net thuis van z'n werk dus die heeft haar even overgenomen. Loop zelf nog steeds in mijn pyjama, kom gewoon nergens aan toe. Ben blij dat ik even de keuken heb kunnen poetsen en opruimen. Hoop dat morgen een betere dag brengt ;)

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Nou dames, het is dus beginnende spruw! Ik wist niet dat een witte aanslag op de tong dat liet zien, kende alleen de witte puntjes. Dus nu aan de medicatie! Ze vindt het alleen erg smerig spul en gaat er erg hard van schreeuwen... :(

17. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    @Steenbokje: Op het overgeven en vele eten na gaat het hier elke dag zo. De enige manier om Babymuis overdag stil te krijgen is met hem te gaan wandelen. En elke nacht komt ie braaf 2x. Ach het zal wel beter gaan binnenkort; vergeleken met een week of 2 geleden is dit al een hele verbetering.

18. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @life: Lastig he idd die regeldagen. Ze zijn soms idd moeilijk te herkennen. Moet zeggen dat het nu bij de tweede een stuk duidelijker is omdat ik dingen herken nu.

@Maggie: Moeilijk hoor als ze zo spugen. Weet je zeker dat je mannetje ook geen reflux heeft of is het idd gewoon het tevele gedronken wat omhoog komt?
    Wess heeft dat ook. Die moet ik echt minimaal 10 min. echt rechtop houden anders komt het omhoog en zie je hem alles weer terug slikken. Gelukkig lijkt hij er zelf niet zo'n last van te hebben.

@teske: Snap dat je er op den duur doorheen zit. Het is niet niks zolang regeldagen hebben. Erg vermoeiend. Wel fijn dat hij goed gegroeid was. Geeft altijd weer een fijn gevoel he! dat het voeden iig goed gaat.
    Hoe gaat het verder met hem nu? Is hij op de regeldagen na een beetje bekomen van de operatie?

@steenbokje: Ik hoop dat je morgen weer een rustigere dag hebt en een beetje kunt bijkomen vannacht als ze goed slaapt.

@nmv: Wat vervelend zeg dat ze spruw heeft. Hoop dat ze er zelf niet teveel last van heeft. Sneu hoor dat ze het zo smerig vind.

Phoe ik voel me bijna schuldig dat ons mannetje zo rustig/makkelijk is (klopt af) :):).
    Hij huilt bijna niet alleen als hij honger heeft en gaat 9 van de 10 keer meteen slapen als ik hem op bedje leg.
    Ach met die kleintjes weet je het maar nooit en slaat alles volgende week 100% om.

19. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Steenbokje, jeetje vervelend zeg. Hopelijk morgen weer een betere dag.

Mamamuis, lijkt me wel heftig hoor. Hopelijk gaat het elke twee weken wat beter.

Anouk, lekker van genieten.

De regeldagen lijken een beetje voorbij. Wel met behulp van flesvoeding van de etos. Doe nu een combi in overleg met cb. Vanmiddag voor het eerst weer 4 uur tussen de voedingen en ook nu zitten we op 3uur en t is nog steeds stil. Was even vergeten hoe dat was.
    Sinds gisteren heb ik het idee dat hij weer wat betet is na de operatie. Huilt niet meer bij het in bed leggen. Is nog wel erg moe, maar hopelijk wordt dat nu ook weer wat beter.
    Zijn darmpjes zijn alleen nog wel duidelijk geïrriteerd, anders dan met krampjes. De krampjes slaat hij zich nu redelijk weet doorheen, maar poepen is nog wel rampzalig. Arme jongen.
    Het lachen komt ook weer steeds meer terug. Fijn hoor.

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Klinkt goed Teske! Gaat dus al een stuk beter!

Deel Deze Pagina