Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anouk: we weten niet of hij reflux heeft. Hij is wel een rustig tevreden mannetje maar de voeding knalt er soms gewoon uit. Als je hem oppakt of even anders neer legt kan ook spugen. Maar meestal als hij gewoon rustig bij je ligt en niet beweegt kan er een golf voeding uitkomen.... Gisteren ingedikt maar hierdoor was hij erg onrustig en ontevreden dus maar weer mee gestopt :( hij heeft ook minder gedronken dan normaal dus ik hoop dat hij niet afgevallen is.... Ahhh zo lastig met die kleintjes.... Het zou zo handig zijn dat er bij de geboorte een handleiding mee komt zodat je weet wat hij/zij nodig heeft! ;)

Teske fijn dat het beter gaat!

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    @Teske; Fijn dat het weer wat beter gaat!!

@mamamuis; elke dag zo? pfoeh ik vond gister al erg!

Ze heeft me gisteren tot half 11 bezig gehouden met spugen en poepluiers. Gelukkig wilde ze wel de laatste fles drinken, want anders was ik naar de nightcare gereden, was echt bang dat ze me zou uitdrogen op die manier. Na de laatste fles niet meer overgegeven en tot kwart voor 6 geslapen! Gelukkig ;) Om half 10 meldde ze zich weer, toen heeft ze maar 65cc gedronken en ligt sindsdien voor pampus in de box.. Ik ga maar eens kijken of ik die ontplofte bom hier weg krijg!

3. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Even snel omdat ik hier wat las over reflux.

Ben er toevallig maandag voor naar de huisarts geweest
    omdat ik ook het idee had dat mijn kleine dit had.

Er werd mij verteld dat eigenlijk iedere baby er last van heeft omdat het maagklepje nog niet gesloten is.
    Maar zolang ze groeien en er geen last van lijken te hebben doen ze hier niets mee want ze groeien er overheen?!
    Medicijnen schrijven ze liever niet voor alleen als de baby niet goed groeit en dergelijke.

Mijn uk huilt overdag enorm veel en inderdaad net als Babymuis word ze alleen stil als ik ga wandelen.
    Dus ik ga zo maar weer een stukje wandelen en wat dingen shoppen.
    Ze ligt nu ook weer te krijsen dus hop :
    Daar gaan we weer ;)

Ze is nagekeken in het ziekenhuis en weer bij de huisarts.
    Conclusie : Niks aan de hand ---} Huilbaby.

Vrijdag haar eerste prikje.
    Toch nog even een babbeltje maken met CB.

4. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jacq84: mijn oudste had ( verborgen) reflux. Slapen deed ze alleen snachts omdat ze zo moe was. In de wandelwagen of rechtop ging ook nog wel. Zodra ze plat ging begon ze te krijsen ze kreeg er een rood hoofd van, ze stonk altijd uit haar mondje, trok pijnlijke gezichten, spuugde ondanks speciale voeding en extra indikken. Mijn huisarts geloofde niet dat er iets aan de hand maar mocht wel naar de kinderarts. Die zag zo ook niet iets om zich zorgen te maken maar mocht het niet beter worden mocht ik weer bellen en kreeg ik de medicijnen. Een week later zijn we met medicijnen begonnen. Ook zijn we nasr een osteopaat geweest. Even later had ik een ander kind al gaat het spugen niet weg van medicatie maar de pijn van maagzuur wel!

Ik zou het zeker in de gaten houden! Mijn dochter groeide trouwens ook gewoon goed ze zat en zit altijd op +1 lijn!

Wat verder nog hielp: bedje schuin, rechtop voeden, tussentijds goed boeren, na voeden rechtop houden, speciale voeding, wandelwagenmatrasje ook iets verhogen, in de maxi cosi kon ze ook heerlijk slapen omdat ze rechter op zat.... Dat was het wel volgens mij

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Jacq wat raar zeg dat ze je zo afschepen. Nou t zal wel een huilbaby zijn. Lekker makkelijk. Maar herken het wel, toen zl hier zo'n pijn had aan zn liesbreukje lag het aan alles behalve dat. Gewoon door blijven zeuren. Als mama weet jij het toch zeker wel het beste. Medicijnen is nisschien niet het beste, maar als jullie daar weer een vrolijke baby van krijgen.

Hier geef ik nu een combi van borstvoeding en flesvoeding. Het werd mij na zoveel regeldagen allemaal te veel. En moet zeggen dit gaat goed. Geef zelf 1 flesje en vl één flesje. We zien wel hoe dat gaat.
    Ik voel me er in iedergeval weer een stuk rustiger bij. En ook met Thijn gaat het sinds gisteren weer echt goed. Veel lachen. Alleen gisteravond na het poepen weer heel erg last van zn darmpjes. Kon er zelfs niet van slapen.
    Tot overmaat van ramp werd ik zelf ook nog ziek. Blegh.

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Nou ik kan vanmiddag ook weer naar de apotheek. Moet toch weer een kuurtje halen voor de spruw. Als ik haar in bedje leg wil ze gewoon niet slapen, ze blijft huilen en om zich heen kijken. Vraag me af of ze wel überhaupt ooit moe wordt. Soms was het wel handig als ze met een handleiding kwamen. Heb echt enorme hoofdpijn en als zij dan de hele tijd huilt, helpt dat natuurlijk niet ;) Als ik haar in de maxicosi op de kinderwagen leg en daarmee op en neer beweeg is ze stil. Zodra ik stop, huilen. Pfff en dit al 3 dagen. Terwijl ze eerst echt altijd stil was. Dus is voor mij even wennen, weet gewoon niet waarom ze huilt.

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Steenbokje, kan het zijn dat je kleintje een sprongetje maakt in haar mentale ontwikkeling? Ongeveer 5 weken na de uitgerekende datum? Hier zitten we in het tweede sprongetje. Wat hier inhoud, wakker worden willen drinken, boos zijn als hij moet boeren. Vervolgens heel even wakker blijven. Dan moe zijn, maar zodra hij in zn reiswieg ligt duurt het wel een half uur voordat hij slaapt. Eerst een kwartiet echt huilen en vervolgens een beetje mopperen. Uiteindelijk dan toch maar in slaap vallen.

Het volgt elkaar ook allemaal zo snel op vind ik. Zijn het ene sprongetje net uit, belanden in het ziekenhuis om net van de operatie bij te zijn gekomen en weer een beetje vrolijk te zijn om in het volgende sprongetje te belanden. Gebruiksaanwijzing zou soms handig zijn.

Aanrader vind ik wel oei ik groei website en de app. Dan weet je tenminste ongeveer wanneer je wat kan verwachten.

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Wat een dag vandaag. Wess is de hele dag al aan het huilen en spugen. Net kwam het er met golven uit hij en ik zaten helemaal onder. Het heeft hem wel opgelucht denk ik want hij is nu rustig.
    Maar hij is nog steeds aan het slikken.
    Oh en natuurlijk net een schone broek en meneertje poept alles weer onder .

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    @teske; zou best kunnen wat jij zegt. Heb het boek oei ik groei hier staan, nooit in gekeken ;) ze ligt nu te doezelen in de maxi cosi. Net na het flesje in bed gelegd weer huilen. En dan wordt ze echt boos, krijgt ze de hik en moet ze weer overgeven.

@anouk; pff vervelend is dat he! Ik had het nou 2 dagen achter elkaar. Oh zie net dat ze weer heeft overgegeven. Pfff

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Sterkte meiden vandaag. Hier geen spugen. Maar wel krampjes, boeren, scheten. Na 2 uurtjes slapen weer wakker. Nu zn speen proberen. Kijken of dat helpt!

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Haai!

Pfff... Wat ben ik druk met genieten van m'n dochter :D. Daardoor geen tijd om actief mee te praten :).
    Hier veel last gehad van krampjes. Geloof dat de infacol wel helpt. Vandaag een knuffel dag. Ze wil eigenlijk niet in de bedje slapen, alleen maar bij papa of mama zijn.
    Net voor het eerst naar buiten geweest. Misschien iets te veel gelopen, litteken is nu best gevoelig, eigenlijk m'n hele onderstel. Rest van de dag maar lekker rustig aan doen en zo een tukkie.
    Kleine meid doet het trouwens echt super! Op een huiluurtje na, geeft ze geen kik. Ook maar een voeding in de nacht. Zal wel het voordeel zijn van een groot kind :)

12. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hoi siertje, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat! Ik was ook na 1 week alweer op pad maar was ook nog erg gevoelig allemaal. Lekker genieten van je kleintje. Gaat zo snel, die van mij is alweer 6 weken sinds vandaag pff

13. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Hier gaat het sinds gister een beetje beter met Babymuis. Ik ben van het voeden op aanvraag afgestapt en voed nu elke 4 uur. 's Nachts laat ik hem gewoon doorslapen tot ie vanzelf komt want ik wil 's nachts geen slapende baby's wakker maken :p Hij is sinds gisteravond rustig, vrolijk en hij slaapt gewoon lekker tussen de voedingen in. Ik denk dat hij gewoon behoefte had aan een regelmaat dat hij zelf niet kon vinden.
    Soms moet je denk ik je eigen intuitie volgen ook al gaat het tegen de goedbedoelde adviezen in.

Oh ja, hij lacht sinds gister heel bewust en uitgebreid als we tegen hem praten. Zelfs het snoetepoetsen kan op een brede glimlach rekenen. Zooooo schattig :D

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Siertje fijn dat jullie zo kunnen genieten. Lekker hoor. Ik was idd ook na een week voor het eerst buiten. Moet zeggen vond het best heftig.

Mamamuis, wat fijn dat babymuis het zo goed doet op de regelmaat. Helpt hier idd ook goed. En wat leuk hè die eerste lachjes.

Hier wordt er nou ook echt voluit geluid bij geproduceerd. Kan niet wachten tot hij uit dit sprongetje is om te zien wat hij allemaal nieuw kan. Maar deze duurt wel twee weken.

15. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af hoe het slapen bij jullie ging na de kraamweek.... Tijdens de eerste week kon hij prima in zn bedje slapen maar nu slaapt hij het liefste in mn armen. Als hij slaapt is hij erg onrustig..... Nu is hij ook verkouden, heeft volgens mij spruw, lijkt vooral savonds hongerig....

Blijft toch lastig die kleintjes!

Wat leuk dat sommige kleintjes al volop aan het lachen zijn!

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Maggie, in de kraamweek ging het slapen goed. Daarna steeds minder. Wat te verklaren was bij ons achteraf. Nu gaat het slapen wel weer goed. Hij slaapt lekker in zn eigen bedje op zn eigen kamer en overdag beneden in de wandelwagen.

Hier vannacht even een minder nachtje. Na de operatie gaat het poepen nog steeds niet zo goed. Heeft hij nog pijn aan denk ik en raakt hij van in paniek.. En vannacht was hij aan t poepen. Dus pas vanaf 04.00 een beetje geslapen. Gelukkig slaapt hij nu nog wel. Hopelijk nog een uurtje!

17. life

life Niet meer actief

@siertje wat ik altijd deed is gewoon maar 3 uurtjes weg. Bij mij ging de litteken ook pijn doen door het schuren van de maandverband. Zelfs nu nog zo nu en dan last van maar vrij weinig.

Bij mij begint die trouwens eindelijk echt goed dicht te gaan, de voorzeide (bij de uitgangkind;)) is die al volledig dicht alleen het achterste deel zie je de hechtingen nog.
    Hoop dat het mooi heelt.

@maggie hier is het zelfs veel later gekomen dat wat slechter slapen, al doet hij dat nu ook nog niet helemaal.
    Vaak merk ik dat hij idd savonds vooral bij me wil liggen maar dan is hij vaak ook wakker en als hij wakker is wil hij ze bedje niet in als wij ook willen slapen.
    Misschien gaat hij nu laten merken wat hij wel of niet wil?

Leuk al dat lachen IK WIL OOK:( hahaha
    Delano probeert het maar het blijft nog lastig.
    Gister handscheetjes bij hem gedaan vond hij zo intresant en ineens zag ik de mondhoeken naar een lachje gaan. Helaas was het niet een echtengoeie lach. Maar verwacht dat het niet lang meer duurt.:-D

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @maggie, na de kraamweek was het hier ook minder hoor! Toen begon ze ook nog eens krampjes te krijgen, waardoor het allemaal nog minder werd! En ik had af en toe momenten dat ik (bijna) gek werd!! Maar wordt vanzelf weer wat beter, totdat het volgende sprongetje eraan komt (bij 5-6 weken?).
    Wel blijven opletten of het idd spruw is! Heeft mijn kleine meid nu en is geen pretje, ook voor mijn tepels niet. Al moetik zeggen dat het nu al wel een stuk beter is met de medicatie...

19. life

life Niet meer actief

@nmv even over het spruw. Mijn kleine heeft het nu ook en ik heb ook medicatir ervoor maar merk nog niet veel verandering en vind zelfs dat het sins gister slechter is gegaan. Lastig aanhappen en beetje klieren en idd me tepel (1) doet verschikkelijk zeer nog steeds.
    Na hoeveel dagen werd het bij jou minder?

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @life: ben op dinsdag begonnen met medicatie, had woensdag het idee dat het erger was, maar donderdag deed het bij mij al wat minder zeer... Nu weet ik het even niet meer, want ze is erg gauw overstuur en wil veel drinken. Misschien zit er ook wel weer een sprongetje aan te komen hier? Helaas doen daardoor mijn tepels ook weer wat meer pijn, ze bijt er nu af en toe in! Maar is wel andere pijn dan door de spruw.
    Wanneer ben jij begonnen? Tegen mij zeiden ze met enkele dagen effect...

Deel Deze Pagina