Zitten jullie al weer aan de anticonceptie? Ik ben aan het rondkijken voor mogelijkheden... Wat gebruiken jullie? En hoe bevalt dat? Door de borstvoeding is niet alles mogelijk. Daarnaast zou ik zelf liever wat anders willen dan de pil, geen zin om er elke dag aan te denken en ik voelde me (lichamelijk) een stuk beter toen ik er mee stopte! Dus denk dat ik dan bij de spiraaltjes uit kom? Maar daar zijn ook weer verschillende opties in geloof ik...
@ nmv en life: wat vervelend zeg jullie kids spruw. Hoop dat ze er snek vanaf zijn. @nmv: ik denk dat ik idd ook voor de mirena spiraal ga. Heb idd ook geen zin in de pil. Vk adviseerde het me. Voordeel is grote kans dat je niet meer ongi word en je bent er 5 jaar vanaf. @maggie: het slapen gaat en ging hier eigenlijk gelijk goed. Meneer word weggelegd in is bijna altijd gelijk stil. Hij slaapt meestal boven in zijn bedje. Tenzij dochtertje naar het kdv is dan wil ik hem nog wel eens beneden in de box leggen. @teske: nog een beetje kunnen slapen? @mamamuis: hier ook de nacht wanneer hij zelf komt en iverdag om de 3-4 uur. Werkt toch rustiger. @siertje: fijn dat alles goed gaat. En lekker he er weer uit kunnen. Ik was na 1.5 week weer op pad maar niet te lang. Conditie is er nog niet echt. Hier spuugt de kleine man sinds gisteren ineens veel. Gister heeft hij niet geel geslapen overdag (gelukkig snachts wel) en vandaag kwam het er ook ineens na de voeding met een golf uit. Zo zielig. Heb de box en het bedje maar schuin gezet en houd hem nu minimasl 15 minuten rechtop. Dit lijkt wel iets te helpen.
@mnv ik ben woensdag begonnen. Bij hem het gevoel dat hij er nu wel last van heeft want hij hapt niet goed en bij mij is het pijn bij 1 tepel al aardig verdwenen de andere gil ik het nog van ui helaas. Toch even goed aankijken dan zou bijna die borst alleen af willen kolven ipv hem aanleggen... maar dat gaat niet Over het antoconceptie ben ik ook even langs de dokter geweest die kwam meg meerdere dingen. Het hoeft geen spiraal alleen te zijn. Bij mij kwam ze met een buisje watnonder de huid word geplaatst (pil doe ik niet meer geen vertrouwen) die werkt dan ook 3 jaar en geeft iedere dag het hoeveelheid af wat ke nodig hebt. Deze mag met borstvoeding en idd de pil en andere niet. Ondanks dat alles evenveel kans is op zwanger worden (erdoorheen) vind ik de pil niets en spiraaltjes ook niet dat vind ik dus niets en wil ik niet aan beginnen. Ik ga voor het buisje erg intresant!
@anticonceptie ik ben zelf wel met de minipil begonnen. Tijdelijk, meer om te kijken hoe ik nu op de hormonen reageer, voorheen depressief geweest van de nuva ring. Met de pil kan ik elk moment stoppen als de hormonen het toch weer niet zijn. Wil eigenlijk uiteindelijk over op de mirena spiraal of dat staafje onder de huid waar life het over heeft. Maar eerst dit in iedergeval 3 tot 6 maanden aankijken. Heb zelf nog even kunnen slapen van 04.00-08.30. Dat is dus aardig. Ben wel ontzettend moe nu. Morgen reunie van de zwangerschapsgym. Heel gezellig, maar moeten er helaas al om 09.00 zijn. Daar nog geen zin in. Maar we zullen zien. Hier een goede dag vandaag. Veel en goed slapen en bij het wakker zijn heel veel lachen. Mooi om te zien. Vanavond mag hij na de operatie eindelijk weer in bad!!
Hoi dames! Hier even een vraagje, als dat mag Volgende week zondag zijn mijn schoonzus en zwager 12,5 jaar getrouwd. Ze willen dan uit eten gaan en vroegen of wij ook mee willen gaan. Femke is dan net 2 weken oud. Wanneer zijn jullie er voor het eerst uit gegaan met de kleine? Hoe lang hebben jullie last van de hormonen gehad? Ik heb eigenlijk elke avond een dip. Word dan erg onzeker, kan om alles huilen en ben bang dat ik het allemaal niet kan en zie "de gelukkige huisvrouw" cenarios voor me . Later op de avond gaat het wel weer, ochtend en middag ook , maar zo rond een uurtje of 6 pfffff.... En laatste: hadden jullie ook moeite met eten? Zeker met het avond eten ben ik vaak misselijk. Lijkt wel of m'n maag het niet zo goed aankan allemaal. Sorry dat ik weer een echo berichtje stuur. De dagen zijn zo snel voorbij, dat ik geen tijd heb om lekker mee te kletsen Zal waarschijnlijk wel weer komen
@siertje: ik vind 2 weken nog wel erg jong! Zelf had ik er toen ook nog helemaal geen behoefte aan om zoiets te doen. De 2e week was voor mij ook zwaarder dan de kraamweek, toen begon zij meer te huilen en was ik emotioneler. En voor wat betreft dat eten, daar had ik ook last van, je ingewanden moeten ook hun eigen plekje weer vinden en daar kun je wat last van hebben. @anticonceptie: ben nog aan het twijfelen... Ik had de combinatiepil, dat mag sowieso niet met bv, dus misschien de minipil proberen? Wellicht dat ik bij die geen last heb van de hormonen? Of toch een spiraaltje laten plaatsen, ook al weet ik dat wij echt geen 5 jaar tussen de kids willen hebben? En van de Implanon (staafje in arm) heb ik ook verhalen gehoord over littekens na verwijdering... Ik zie overal voor- en nadelen in! Of eigenlijk zie ik vooral de nadelen van elke optie... Moet ik nu gaan kijken welke nadelen ik het minst erg vind? Ben weer heerlijk aan het twijfelen hier!!
Ik heb niet echt last gehad van me hormonen erna iets van 3 dagen verdrietig geweest verder niet echt. Ja maar als ik kijk naar de spiraal vind ik de staafje minder erg... bij mijn moeder is hij trojwens in de baarmoeder gegroeit en ik heb nogal veel van me moeder dus durf het ook niet echt. En de pil lijkt in mijn ogen geen goed idee meer. De spruw op mijn tepl word steeds erger ik word zelfs kwaad mdat delano me pijn doet terwijl hij er helemaal niets aan kan doen! Op ze grofst gezegd zou ik hem van me tepel af willen gooien zo erg zeer doet het. Ik zit een beetje te twijfelen of ik verlopig alleen die borst afkolf omsat het zo zeer doet...
dag allemaal, als een van de laatsten van het aftellen vanaf September, mag ik me nu ook hier melden, als jullie dat tenminste goed vinden? Ben woensdag op donderdagnacht, 21 November, om 00:37u bevallen van onze dochter Louise. Ben net sinds vandaag thuis (hier houden ze je langer in het ziekenhuis). Alles gaat tot dusver goed, al ben ik echt doodmoe, zeker omdat ze me afgelopen nacht van 1 tot 6 wakker heeft gehouden voor voedingen, luiers, en meer voeding. Verder doet ze het wel goed, ben benieuwd hoe het verder gaat gaan!
Gefeliciteerd MCM!!!!! Mooie naam . Ga lekker genieten van jullie dochter. Ml vind het ook wat vroeg dus denk dat we het maar even aan ons voorbij laten gaan. Morgen voor het eerst een dag zonder bezoek. Moet zeggen dat ik daar wel naar uitkijk. Tot nu toe elke avond bezoek gehad. Erg gezellig hoor, maar ff een daggie met z'n drieen vind ik ook wel fijn. Ga nu m'n oogjes dicht doen, om kwart over 4 gaat de wekker weer Slaap lekker allemaal!
Vandaag heeft mijn kleine meid haar eerste prikjes gehad. Even wat gehuild maar dat was zo weer over. Nu heeft ze 38.4 koorts en een halve zetpil gekregen. Omdat ze zo "groot en sterk" is geweest heeft ze een mooie muziekmobiel van Nijntje gekregen voor aan het bed of de box en een geweldige roze haarband met een bloem groter dan haar hoofd Zo is het toch een beetje een meisjes meisje want voor oorbellen vind ik het nog iets te vroeg! @ Anticonceptie : Beloof mezelf elke keer een afspraak te maken bij de huisarts en zit te twijfelen tussen de spiraal of het staafje onder de huid. En toch laat ik het elke keer weer voorbij gaan door de drukte en hebben we al een aantal keer onveilig seks gehad. Condooms liggen in de kast...dom dom dom. @ Huilen : Ik zie dat er meer meiden zijn met het last hebben van huilen. Terwijl dit in de kraamtijd niet het geval was. Hier ook precies hetzelfde. In de kraamweek geen last van gehad maar daarna was het drama. En eigenlijk is het overdag nog steeds drama. Terwijl ze door het ziekenhuis en huisarts volledig is onderzocht. Dus vandaag bij het CB toch maar even navraag gedaan. En bij mij lijkt het toch een visuele cirkel. Op internet had ik gelezen dat het enorm slecht is om de kleine meer dan 5 minuten te laten huilen. Waardoor ik eigenlijk de gehele dag met haar op mijn arm loop. Zodra ze slaapt en ik haar probeer terug te leggen begint het weer. Waardoor ik haar oppak en weer naar beneden ga. Prikkels Prikkels Prikkels waardoor ze oververmoeid raken en eigenlijk nog meer beginnen te huilen. Baby's slapen niet als ons in 1 keer "diep". Hebben een lichte slaap waarna ze in een diepe slaap komen. Soms bereiken ze die slaap niet eens. Zo heb ik dat ik snachts direct uit bed spring voor een voeding als ik haar een piepje hoor geven. Terwijl zij misschien net het sprongetje maakt van de lichte naar diepe slaap Zo maak ik haar dus weer wakker en komen er weer prikkels. En zo blijf je in het cirkeltje zitten. Ze moeten zichzelf echt in slaap zien te krijgen. Daarom komt er dinsdag iemand van het CB kijken hoe het dagritme hier is. En ze heeft me al een waarschuwing gegeven. De kleine is gezond en als ze zeker weet dat ze geen honger heeft of een vieze luier mag ik niet naar boven van haar. Vriendlief zei al dat ze me dan wel met kettingen vast mag leggen want bij het minste geringste sta ik boven. Ze wilt me een beetje helpen om ons in een bepaald ritme te krijgen. Of het goed is of niet , dat weet ik niet. Maar ik wil het proberen om te kijken of het ons beide rust brengt. Niet geschoten is altijd mis. Misschien herkennen jullie hier ook wat van??
@jacq: had ik bij de eerste ook. Bij iedere kik stond ik boven. Dochter was ook onrustiger. Nu bij mijn zoontje is alles Zowieso drukker met 2 kindjes en merk uk dat ik hem vaker wat langer laat huilen (niet langer dan 5-10 min) maar merk dat hij wel rustiger is en dat dat mezelf ook meer rust geeft. Maar doe waar jij je goed bij voelt. Jouw moederhart zegt wat goed is voor jou en je kindje.
Jacq herken het wel. Had die neiging ook heel erg. Nu probeer ik indd om hem zelf in slaap te laten komen. Heb eens bijgehouden hoelang hij nou eigenlijk huilt. Als het 5-10 minuten is, is het lang. Maar voor mijn gevoel leek het eerst wel eeuwen. Na 10 minuten ga ik er even heen, laat weten dat ik er ben. Aai over de bol. Maar nog wel laten liggen. Spreek dan meestal met mezelf af, als hij met 5 minuten nog huilt. Vaak is hij binnen de eerste 5 minuten al stil, maar na een drukke dag duurt het even wat langer. Hou mezelf steeds voor dat als er wat is ik het wel hoor. En idd met zn liesbreukje huilde hij ineens heel anders en was ik ee direct voor hem. Moet zeggen, heb nu wel weer even moeite met hem even laten jengelen, maar vaak is het ook niet eens nodig.
Zoo hier vroeg uit bed voor reunie van zwangerschapsgym. Pfff gezellig, maar 09.00 daar zijn is vroeg. Gelukkig begon zl meteen te lachen toen ik hem wakker maakte!
Das goed om te weten wbt het huilen. Elke vezel in mijn lijf reageerd als ze aan het pruttelen is in d'r bedje. Mag pas gaan als ml het zegt hihihihi!
Gelukkig heb ik niet zo last van het te snel willen pakken, ik laat hem liever nog even liggen voordat ik ga kijken, vaak is het eventjes huilen en dan lekker slapen of zichzelf vermaken. Al moet ik wel zeggen dat hij altijd begint als ik het huishouden aan het doen ben dus zelf ook afgeleid ben en het klusje eerst wil afmaken voordat ik ga, tenzij het te lang duurt het klusje en het huilen hier geen goede nacht gehad, vanaf half 11 begon de kleine zich vervelend te gedragen zegmaar, weer bij je willen zitten niet het bedje in en echt gillen plus honger hebben, dus had hem na een half uur weer geprobeert aan te leggen maar helaas... meneer pakt de borst niet meer krijg hem er niet meer aan wat ik ook doe, volgens mij dan toch last van ze spruw... ahfijn hoe nu, na een uur ong geprobeert te hebben de kolf gepakt en ook maar weinig uit kunnen krijgen, maar hij had over de avond al heel vaak kleine beetjes gedronken. die pakte hij gelukkig, 5 uur kwam hij weer en al een fles klaar gemaakt die aan vl gegeven en ik maar gaan kolven. De ochtend weer geprobeert en weer lukt het niet.... dus ik ben weer gaan kolven, Hele ochtend weer met hem bezig geweest gillen honger en de borst niet willen pakken blijven kolven ect... en natuurlijk kreeg ik in de nacht een melkschijf, kreeg hem niet weg gemassert en gekolft, ook alles geprobeert niet weg te krijgen en het werd met de uur harder en iets pijnelijker. helemaal gefrustreert internet opgezocht (al geiriteerd vanaf gister avond) gelezen dat er een blaasje kan zijn. dus ik kijken en idd een wat witig puntje en die geprobeert lek te prikken met een naald. Ging niet makkelijk maar merkte wel dat er wat uit ging lopen. na een kwartiertje prikken en af en toe kolven erdoorheen kneep ik er weer even in en het blaasje knapte. nog niet voldoende dus blijven prikken en proberen kapot te knijpen. na half uur knapte het goed en kwam er een mini propje melk uit en begon me borst wat leeg te lopen, kolf erop gezet en de vulkaan barste los hoor. hele straal kwam eruit en veel ook... EINDELIJK VERLOST VAN DE SCHIJF!!!
@Jacq, ik dacht dat er geen zetpillen waren voor zulke kleintjes? Ik heb ze alleen gezien vanaf 3 maanden oud namelijk...
Nmv paracetemol 6mg zetpil mogen ze. Maar niet elke drogist verkoopt ze. Hier DA bijvoorbeelf wel en etos niet.