Jeetje life! Wat een gedoe die borstvoeding en spruw. Ben blij dat ik dat niet heb. Hier verdeeld mevrouw haar huil momenten over de dag ipv alleen maar in de avond. Is ook weer ff wennen hihihi! Zijn wel korte momenten, maar vaker. Proberen haar idd ook even te laten huilen. En proberen haar, overdag, wat te laten wennen aan de box. Leggen haar dan op het voedingskussen. Zo heb ik namelijk straks wat vaker m'n handen vrij, als ml weg is. Kan natuurlijk niet de hele dag met die kleine op m'n arm blijven lopen. Maar vind het wel moeilijk hoor!! Morgen is ml voor het eerst een paar uur weg. Heb m'n moeder geregeld, die komt gezellig hier heen. Van de week gaat ml ook 2 ochtendjes werken, zo kan ik een beetje wennen aan het alleen zijn met haar, want dat vind ik nog best wel spannend Vanaaf de eerste avond zonder bezoek, heerlijk!!! Lekker op de bank met ml (en een huilend kind in bed, nog min 4 min te gaan ) Fijne avond allemaal en hopelijk een goede nacht
@life, hoe zag het er bij jou uit? Ik heb een wat pijnlijke tepel sinds vanavond en zag een wit puntje erop zitten (van nog geen millimeter). Ik vind het niet een blaasje, tenminste niet zoals ik die ken... En ik voel gelukkig (nog) geen harde plekken in mijn borst, daarom twijfel ik een beetje of dit zo'n melkblaartje kan zijn...
Klopt inderdaad , Staat hier ook op het doosje. Ze mocht 60mg en deze zijn 120mg vanaf 3 maanden. Moest ze doormidden snijden met een warm mes. Ging goed en daarna was haar verhoging erg snel weg. Ook geen last gehad meer van de prikjes alleen vanmiddag met de pleisters eraf halen ...Arm Ding Heb ze bij kruidvat gekocht. Even foto'tje van Ukkie met haar bloem. Meer bloem dan Ukkie
Jacq wat schattig zeg!! Lief hoor. Ik ben gisteren bezig geweest met broekjes shoppen in maat 62. We hebben een lange smalle vent, dus even zoeken wat we nodig hebben. Hier van 21.00-22.00 huiluurtje. Daarna de fles en gaan slapen. Net om 07.00 nog niet wakker dus er maar heen gegaan. Nu dan maar droomvoeding om 07.00 's ochtends. Lijkt qua slapen nu al op zn vader!
Ahhhh!!!! Wat een scheet jacq!!! Zit veel verschil in de modellen hè teske? Merken hier ook dat sommige merken breed vallen en sommige weer lang. Vind het zo moeilijk. Femke is af en toe echt on troostbaar... Geven haar al infacol, maar het lijkt wel of het de afgelopen dagen niet echt helpt . Ze wil s'nachts ook niet in d'r bedje slapen, dus slaapt ze in de wagenbak tussen ons in. Over een uurtje is ml weg. Zit me nu al druk te maken hoe ik dat allemaal ga doen . (Douchen enz. maar doen voordat hij weg is want oma komt straks op bezoek ) Fijne dag allemaal!!!
Jacq: wat een mooi popje en erg leuke muts! Wat kunnen sommige kindjes snachts al lekker lang slapen! Hier duurt dat denk ik nog heel lang haha. Meneertje komt om de 2,5 uur voor een voeding maar dan krijgt hij veel te veel. Hij krijgt nu per dag 7 flessen van 100 maar daar heeft hij eigenlijk geen genoeg aan. Soms kan ik het wel rekken maar soms ook helemaal niet. Ik hoop dat die vrouw van het cb snel komt want dan ik even met haar overleggen of ik meer mag geven. Het is wel een flinke boy 4170 bij geboorte en laatste weging 3960. Nu hij minder spuugt zal hij wel flink zijn aangekomen althans dat lijkt en voelt zo wanneer zijn jullie 120/4 geven?
Jacq wat een prachtig kindje!! Ben helemaal betoverd zeg echt mooi! En heel leuk die haarband, heb er ook 1 voor Elaysa maar die is haar helaas nog te groot. Met Elaysa gaat het nu overdag weer goed, minder huilen, wel nog steeds veel overgeven, dik 2 uur na de voeding komt er nog een hoop uit, echt golven! Kleed haar zo ongeveer 3x per dag om want dan is echt alles nat! Alleen nu weer de 2e avond achter elkaar dat ze om half 11 haar laatste fles krijgt, dan niet willen slapen in haar bedje, huilen en overgeven, waardoor ze om 12 uur dus echt weer schreeuwt van de honger! Dus dan geef ik nog een kleine 60/70cc met 2 schepjes en dan slaapt ze heerlijk door tot 6 uur. De spruw wordt gelukkig ook minder, deze keer slaat het kuurtje wel goed aan. Ik geloof dat wij met 4 weken al 120cc/4schepjes zijn gaan geven en sinds vorige week krijgt ze 150cc/5schepjes want bij minder is het echt schreeuwen en red ze het nog geen 2 uur. Nu red ze het 3 soms 4 uur. Gisteren hebben we ons eerste echte lachje gekregen!! Echt geweldig om te zien, dan smelt je moeder/vaderhart gewoon helemaal weg. Hou zoveel van mijn meisje!! 4 december moeten we weer naar het cb, krijgt ze haar eerste prikjes. En dan ga ik toch eens vragen of hun misschien denken dat we toch andere voeding moeten gaan geven. Ze krijgt al een hele tijd van de kruidvat dieetvoeding met johannesbroodpitmeel in, om de voeding dikker te maken en het spugen tegen te gaan. Nou daar merk ik dus 10x niks van! Bovendien heeft ze altijd diarree en nou heb ik laatst gelezen dat jbpm dit kan veroorzaken. Dus misschien is het toch verstandig andere voeding te gaan geven. Maar dat laat ik het cb wel beslissen. Gelukkig hebben we het lachje vast kunnen leggen!! Dus bij deze de foto
Wauw wat fantastisch. Hier merken we vandaag weer goed dat we in eeb sprongetje zitten. Slapen ho maar, is voor mietjes. Uiteindelijk in de box gelegd en daar heerlijk om zich heen liggen kijken. Net de stad in geweest, sinterklaas aankomst weekend. Was een kids disco en bij die herrie is hij heerlijk in slaap gevallen en heeft mama een glaasje glühwijn mogen drinken!! Heerlijk met dit koude weer. En een voordeel van flesvoeding. Ik doe nu nog steeds combi van fles en borstvoeding. 3x fles en 3x borst ongeveer. Hij slaapt erg goed op de fles. Zo 8uur achter elkaar. Heel erg fijn. Steenbokje wauw wat een mooie foto. Siertje, lastig soms hè als je even niet meer weet wat je aan het huilen moet doen. Hier vandaag ook weer zo'n dagje. Hier ook een foto van onze lachende vent.
Nou ik geloof dat het mijn beurt is voor een dipdagje. Ben ziek. En het zit me niet echt mee. Wess zit in de regeldagen opnieuw (althans dat denk ik) hij slaapt slecht. Vannacht bijna heel de nacht wakker net als vanmorgen. Dochter wilde vanmiddag niet slapen dus mama heeft ook niet bij kunnen slapen en voel me met de minuut beroerder. Papa is naar zijn broer in Amsterdam. Hij is gister gedumpt door zijn vriendin en zit er gigantisch doorheen. Maar wel met resultaat dat ik nu met 2 kleintjes zit die ook niet helemaal zichzelf zijn. bewijst maar weer dat mama's niet ziek mogen zijn. @teske: heerlijk gluhwein. En wat groeit je mannetje zeg!! @jacq: cutie!!! @steenbokje: wat een dotje en leuk he dat eerste lachje. @maggie: hier ook een mannetje dat iedere nacht nog om de 3 uur komt. @siertje: moeilijk idd die krampjes. Zo vervelend voor ze. Breekt je hart he als ze zo ontroostbaar zijn. Hier ook maar een fototje spammen. al zal het lachje nog even duren hihi. oo zijn zijkant trouwens. Via telefoon gaat het niet anders.
Anouk vervelend dat je niet lekker bent! En dat je er ook alleen voor staat. En dan zul je idd net zien dat je kleintjes ook niet mee werken. Beterschap. En wat een mooie jongeb is wess. Haha ja Thijn groeit alweer goed! Denk dat we hard op weg zijn naar de vijf kilo! Slaapt zl lekker door ben ik zelf elke nacht wakker met borsten waar het melk letterlijk uit spuit. Leuk hoor bv afbouwen. Iemand een gouden tip? Doorslapen tot 07.00 zou namelijk wel een keer fijn zijn. Gisteravond ineens paniek in de tent. Meneer schrok wakker. Was aan het poepen, wat nog steeds pijn doet. En heeft een verstopt neusje. Snot vloog er letterlijk aan alke kanten uit. Hij wost niet wat hem overkwam. Na 3 poepluiers vol was het goed en viel hij in slaap!
Wat heerlijk die lachjes!!!! Dan kan je dag toch niet meer stuk??? En we hebben echt super mooie kindjes op de wereld gezet @anouk: beterschap meid!! @hier: gister een voorbeeldige dag gehad! Femke heeft de hele dsg in de box liggen slapen en mama had geen kind aan haar. Zelfs tijdens het eten hebben we rust gehad. In de avond wel meer last van de krampjes, maar ook dat was een 10dr van de dag ervoor. Vandaag komen als het goed is de flessen van dr Brown. Ben erg benieuwd of dat verschil maakt.
Hi Even een update van mij. Met babylief gaat het goed. Bv verloot goed en ze begint steeds meer te glimlachen naar mensen die ze kent. Mij, haar zusjes en gisteren mijn beste vriendin. Bij cb ging het goed vorige week. Wat ging de afgelopen maand snel. Zaterdag werd mijn middelste dochter 5 ... ooh wat is ze verwend! ! Tot snel weer (dipje hier... oververmoeid, geen slaap en weinig zin . Maar dat hoort erbij als je alleen bent en heb het graag over voor mijn lieve hartendief..!! )
Fijn dat het goed gaat met je meiden oktober. Nog gefeliciteerd. Lijkt me inderdaad zwaar alles alleen doen. Sterkte meid. Hier ook alles goed. Na zondag weer een rustig dagje. Zondag is vaak een sprongetjes dag of een gewoon wat minder fijne dag. Vaak als ik denk tijd te hebben voor het huishouden of even gewoon helemaal niets. Meneer slaapt hier echt heel erg veel. Hij zal het wel nodig hebben. Wel rolde hij vandaag twee keer op zn zij. Heeft hij echt heel erg veel gelachen en lijkt hij elke keer wel iets nieuws te kunnen. Hopelijk na deze sprong even weer wat meer energie.
Heb echt respect voor je oktober! Vind het al heel wat, zo een kleintje, zonder nog 2 andere kinderen en met partner! Helaas zijn de flesjes niet gekomen vandaag . Dan morgen afwachten. Ook een heerlijk warme voetenzak voor in de maxicosi besteld vandaag, die komt als het goed is ook morgen. Willen vrijdag haar even showen bij de turnvereniging van ml en dan is een warme zak wel erg lekker. Ook vandaag weer een voorbeeldige dag! Heb vanochtend lekker met haar onder de douche gestaan. Wat vond ze dat fijn zeg!!! Vond ze veel lekkerder dan een badje, want ze gaf geen kik! Ml is vanaaf voor het eerst weer les geven, dus de meiden zijn alleen thuis. Maken er maar een lekker bankhangen avondje van, zoals altijd op maandag, maar dan nu met m'n kindje op m'n arm ipv in m'n buik Fijne avond allemaal!!!
Idd respect voor je oktober. Moet erg zwaar zijn. Vind het met 2 kindjes al zwaar dus voor jou dubbel. Maar fijn dat je zo geniet. Lekker genieten siertje van je avondje. teske gaat hard he! Voor je het weet lopen ze. Lekker genieten dus van die lachjes. Ik kan jiet wachten totdat mijn kereltje gaat lachen. Is toch weer de eerste mijlpaal. Vandaag een aardig dagje gehad. Kereltje was pas om 8 uur wakker ipv 6 uur zoals de afgelopen dagen dus beetje kunnen uitslapen. Heeft wel een huil middagje gehad. hoop dat hij vanavond lekker slaapt.
Even een vraagje. Femke krijgt "last" van pukkeltjes in d'r gezichtje. Dacht dat ze dit alleen kregen door de hormonen in de borstvoeding, maar dat geef ik niet. Is niks ergs hoor, maar ben wel benieuwd waar dit vandaan komt en of jullie kleintje daar ook "last" van heeft gehad.
@Siertje, mijin dochter heeft dat ook heel erg gehad. Ik geef dan wel borstvoeding, maar op het consultatiebureau zeiden ze dat het niet door de borstvoeding kwam. Dit wordt veroorzaakt door de hormonen van/tijdens de zwangerschap...
@nmv: dank voor je reactie. Man wat ben ik verliefd op mijn kleine meisje !!!! Ze ligt zo schattig in m'n armen te snurken hahahaha!
Babymuis werd geboren met een aantal harde witte bultjes, gerstekorrels heet het geloof ik. Hij heeft er na de geboorte best een aantal bij gekregen maar het schijnt zo te horen. Ik kom er maar niet aan.
Hier een wat mindere dag gehad... Het was alleen slapen of huilen, met nadruk op huilen! Zou ze nu weer in het volgende sprongetje terecht komen? Stiekum hoop ik daar op, want dan heeft deze mindere periode ook zo z'n nut...