Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Anouk: Joehoe! Vakantie!! :)
    Steenbokje: Welk park gaan jullie heen?

Ik ben aan het rondkijken voor een autostoel. We hebben een 2ehandse gekregen, maar twijfel of ik die ga gebruiken of dat ik toch liever een nieuwe heb. Ik weet namelijk niet wat er mee is gebeurt of gedaan... Wat vinden jullie belangrijk? Waar letten jullie op? Hoe hebben jullie de stoel uitgezocht of hoe ga je dit doen? En ik zag ook nog dat er stoeltjes zijn voor de leeftijd van 9 maanden tot 4 jaar en voor de leeftijd van 9 maanden/1 jaar tot 12 jaar, wat is hierbij verstandig? Ik weet het allemaal even niet meer... :)

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goeie vragen nmv! Ik heb echt geen idee... Femke past voorlopig nog wel in de maxicosi. Maar vooronderzoek kan geen kwaad. Ik zou zelf eens kijken bij de consumentenbond. Als je iemand weet die lid is, kan je testen bekijken en weet je welke het beste uit de test komt. En ik zou ook afgaan op ervaringen. Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn!

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ben nu nog aan het rondkijken idd. Ze heeft nog wel een paar cm (of paar kilo) te gaan voordat ze over moet, maar wilde vast uitzoeken wat ik wil... Ben ik iig vast voorbereid! Misschien komt er nog een keertje een mooie actie? ;)

Consumentenbond is een goede tip!

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Idd consumentenbond. Veiligheid boven alles. Wij hebben idd een stoel voor Wess (rijd hij ook mee naar spanje) van 9 mnd tot 4 jaar.
    Juno 2-fix | CYBEX Nederland
    als een van de veiligste getest. Dat vonden wij idd erg belangrijk. Wij vonden de steun bij de buik erg fijn omdat ze daarmee erg beschermt zitten.

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Gaan jullie dan voor de leeftijdsindicatie of het gewicht? Die Juno is vanaf 9 maanden/9 kilo, maar mijn ruim 10 maanden oude dochter is nog maar 7,5 kilo... ;)

6. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Wess is 9.5 ongeveer. Maar hebben gekeken naar hoe goed hij zelf kan zitten. En cb en de fysio gaf aan dat hij goed genoeg zit om in een stoel te mogen.
    En omdat deze dus zon goede steun heeft bij het buikje en omdat hij redelijk gekanteld kan worden zit hij er goed in.
    Lenthe heeft hier 1.5 jaar in gezeten en die heeft nu dezelfde maar dan tot 12 jaar.

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wij wachten sowieso nog tot na de vakantie. Zal eens aan een vriendin van me vragen wat zij als verschil aanmerkt. Zijn had de cybex juno en heeft nu de maxicosi axxis. Die van maxicosi is wel super handig aangezien je die op het onderstel 90 graden kan draaien en je kind dus recht voor de deuropening hebt staan. Scheelt weer met erin en eruit halen ;). Femke is nu ruim 9 kilo dus wat dat betreft kan het. Ook gaat ze uit zich zelf zitten. En staat deze stoel dan vooruit? Dat lijkt me een stuk leuker voor ze :).

Vandaag lekker een rustig dagje. Ml gaat verder met het opknappen van de tuin en straks even naar het winkelcentrum. Kijken voor slofjes/schoentjes voor fem. Zag een paar bij de van haren met anti slip dingetjes erop.

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Nvm we gaan naar de huttenheugte. Wat een ... end om te rijden trouwens maar mag de pret niet drukken ;)

@ autostoeltje; ik heb toen ook Internet afgespeurd en veel reacties van mensen gelezen op stoeltjes. Wij zijn uitgekomen bij de maxi cosi priori. Ik vind hem heel degelijk en ze zit er ontzettend stevig in. Wat ik belangrijker vond is dat dit stoeltje zowel in een lig als zit stand gezet kan worden. We gebruiken nu altijd de ligstand. Deze is ook vanaf 9 maanden/9 kilo en tot 3 jaar als ik mij niet vergis. We hebben ook nog 1 weg staan, 2e hands gekregen, die is vanaf 1 jaar tot 4 jaar. Die gaat straks in de auto van mijn man.

Ik had eigenlijk van de week de zomerkleren uit de kast van elaysa willen ruimen, maar toen zag ik het weerbericht voor volgende week, dus toch nog maar even wachten
    Alleen de shirts maat 74 worden wel echt te klein. Maar voor die paar dagen zon kan het nog wel.

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    :( ik ben misselijk!!!! :D. Heb vanochtend wat aardbeien kwark naar binnen gekregen. Lig nu weer even op bed en lijkt wel of alles omhoog komt :). Woensdag ga ik testen. Das twee dagen voor m'n NOD. Heb twee testen via internet besteld, een extra gevoelige test die je al zes dag voor NOD kan gebruiken. Vind het wel spannend hoor! Is ook maar goed dat ik ze nog niet in huis heb, want dan had ik me niet in kunnen houden denk :).

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wat is het rustig hihihi! Iedereen lekker druk?

11. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Idd erg druk met inpakken. Maar het huis is nu stil. Papa en de kids slapen. En als die wakker worden gaan we eten en weg. Proberen rond 19.30 te gaan rijden.

Zelf nu ook ff mijn rust pakken. Ff ipetten. Zo nog broodjes smeren. Voor onderweg.

Ben benieuwd siertje wat je zult testen siertje!!!!!!

Ik ga proberen wel bij te lezen maar zal hier de komende 2 weken weinig zijn. Weet niet hoe de WiFi is daar.

Zo nu ff rust. Als ik jullie niet meer spreek/hoor. Werkzekerheid voor de werkende en alvast een fijne vakantie voor de vakantiegangers.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hele fijne vakantie Anouk!!! Ga er lekker van genieten!!!

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Veel plezier Anouk!!

Mag ik jullie wat voorleggen? Zit namelijk erg in twijfel wat ik zal doen...
    De 'afspraak' bij ons was dat ik de pil zou slikken totdat onze dochter 1 jaar oud is, voor januari wilden we iig nog niet voor een 2e gaan. Nu heb ik wel last van een bijwerking, een verminderd libido... Nu heeft mijn man voorgesteld dat ik eerder stop, maar daar twijfel ik dus over. Aan de ene kant zal ik blij zijn als ik van die 'troep' af zal zijn, aan de andere kant geeft het me zekerheid tegen zwangerschap. Ik weet gewoon niet meer wat belangrijker voor me is!?! :)

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ja dat is wel een dilemma. Als je echt van die hormonen troep af wil en jullie toch voor een 2e kindje willen gaan, zou ik zeggen dan stop er alvast mee. Bedoel over een goeie maand is ze al 1. En wie weet duurt het zeker nog een half jaar voordat je in verwachting raakt.
    Mijn libido is echt vergelijkbaar met een koelkast. Maar ik wil echt niet zwanger raken. Dus ik heb geen keus.
    Maar als jullie toch een 2e kindje willen maakt die maand ook niet veel meer uit..Denk ik dan, kan er ook naast zitten.

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb nog genoeg voor ongeveer 2 maanden... Maar we gaan sowieso niet beginnen voor januari. En dan is het ook nog even afhankelijk van hoe de planning qua bouw eruit ziet, wil namelijk niet het huis opgeleverd hebben en verhuizen als ik hoogzwanger ben... ;) Pfff! Wat kan ik mezelf toch weer gek maken met dit soort 'simpele' dingen. Hopelijk kan ik straks wel gewoon slapen en blijf ik niet piekeren... (Is een hele foute eigenschap van mij!)

16. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ego hier. We zijn net thuis van een heftig avondje! We waren op visite bij onze vrienden en wouden bijna naar huis valt diegene van de trap! Naast dat hijbont en blauw werd had hij ook veel pijn. Hij is met ambulance opgehaald om in het ziekenhuis na te worden gekeken. Ze waren bang voor een gebroken rug! Wij moesten wel naar huis kids waren echt op ( was ondertussen 20.30 ) en hij was in het ziekenhuis en er was ander hulp ondertussen. Net bericht gehad dat er niets gebroken is maar wel gekneusd en hij mag weer naar huis! Pfff wat schrikken zeg en fijn dat we nog konden helpen en nu balen dat je zover weg woont waardoor je niet verder kunt helpen!

Moe ik ga zo naar bed hopelijk kunnen we slapen

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Gelukkig niets ernstigs, jullie zullen wel flink geschrokken zijn!
    Op naar een goede nacht! (Voor ons allemaal! :))

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Sorry, hier ook even ego... Wat vinden jullie hier van? Is eigenlijk te vroeg, maar kon het niet laten... Het is niet super duidelijk, maar toch... Vind het nu wel mega spannend!!! Hopelijk kan ik me inhouden en nu echt wachten tot woensdag :).

Ik ga nu proberen lekker te slapen en zal morgen nog reageren. Ben een klein beetje hieperdepieper hahaha!

19. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Even kort berichtje met de jongste in mijn armen.

Siertjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee , Zie ik daar nou onderin een
    heeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht streepjeeee ?!

Hahaha , Zou leuk zijn zeg!
    Benieuwd naar je andere testen :D

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dat lijkt idd wel een heeeeeel licht streepje... Spannend!
    Ga je nu wachten tot woensdag of doe je nog een test met ochtendurine?

Deel Deze Pagina