Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Siertje dat van het slapen herken ik ja!
    Thijn slaapt erg goed, wat nou als de volgende heel slecht slaapt. Moet er niet aan denken;)!
    Agh ja alles zal denk ik uiteindelijk ook met een tweede erbij wel goed komen. Blijft lastig iets analyseren wat niet te voorspellen valt.

Nog 1,5 uur en we zijn weer thuis! Fijn eigen bed vannacht. Net nog in Belgie heel sportief blotevoetenpad gelopen.

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    En dan is het toch wel weer heeeeeeeel erg fijn om eindelijk, na twee dagen veel in de auto, thuis te zijn!!!!

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Welcome home!

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Welkom thuis!
    Wij vertrekken maandag! Heb er zo'n zin in!

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Welkom thuis teske!! Slaap lekker in je eigen bedje straks :).

Hier word het morgen flink wassen en pakken :D

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mag ik de dames met 'al' een tweede wat vragen stellen? Mijn nuchtere ik wil even wat ervaringen horen over hoe het is om een tweede te krijgen/hebben en dan met name over de moeilijkere momenten... :)
    Waar keken jullie het meest tegen op? Klopte dit of was dit minder/erger?
    Wat was/is het moeilijkste/zwaarste?
    Zijn jullie blij met het leeftijdsverschil of had je dit liever anders gehad? Wat zie je hierin als voor- en nadelen tov van kleiner/groter verschil?

Zijn misschien wat lastig om te beantwoorden, maar ik dacht dat ik het altijd kon proberen hier... ;)

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    En weet je wat eigenlijk ook wel belachelijk is? We hebben hoogstwaarschijnlijk al een meisjesnaam! Jongensnaam zal wel weer erg moeilijk worden, aangezien de naam die we hadden het toch nog net niet helemaal was... (Dus misschien maar goed dat het een meisje was? :p)

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Haha wij hebben al een jongens en meisjes naam. Maar ik wil super graag de meisjes naam gebruiken;)! Jongens naam is natuurlijk ook goed maar ben verliefd op de meisjes naam!
    Goede vragen nmv. Ben benieuwd naar de antwoorden.

Siertje wanneer gaan jullie weg en waarheen?

Steenbokje fijne vakantie geniet er lekker van. Waar gaan jullie heen?

Hier morgen wassen en opruimen. Bah, niks geen zin in.

9. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend siertje! Wat goed dat je kunt wachten! Ik ben daar niet zo goed in :):D

Een tweede: ik vond het vreselijk spannend helemaal toen ik wist dat ik zwanger was! Dolblij maar hoe wat als dit wat als dat? Hihi maar ik ben zo blij dat we er niet al te veel tijd tussen hebben zitten. Voorheen zeiden we altijd oohh als de oudste een jaar of 3 is beginnen we aan de tweede maar dat werd toen Chloë een paar maanden oud was al snel anders. Pittig? Ja zeker! Ik heb 2 best wel drukke kinderen met pittige karakters en dat maakt het soms best zwaar! Rust? Weinig ;) maar dat komt ook omdat Chloë niet meer slaapt tussen de middag. De beginperiode met erg weinig slaap omdat Kyan veel wakker werd en hij Chloë wakker maakte was erg zwaar. Overdag kon ik dan vaak ook niet iets doen en tja dan maar wat meer bankhangen ;) En ik denk ook dat we niet zulke hele goede slapers hebben. Zeker geen uitslapend hihi maar weet je ik zou niets anders willen!nu is het pittiger het is zo ook zo ontzettend leuk! Chloë is niets anders gewend en vind het erg leuk om samen met Kyan dingen te doen ( en onze sardistische meid, dat is ze echt lol, vind het uiteraard ook erg leuk om hem te plagen). Kyan is dol op z'n zus en moet altijd erg om haar lachen! En we waren nog gewend aan de slapeloze nachten, de luiers en alles wat erbij hoort en straks over een jaartje dan is het allemaal zo anders en ik denk op sommige vlakken ook makkelijker.

Wat vind ik het zwaarst? Dat we in de nacht nu wakker gemaakt worden door 2 kids ipv 1. Ik merk dat ik er ook minder goed tegen kan. Ik krijg overdag weinig rust en snachts ook niet dus ik ben iets prikkelbaarder ook richting de kinderen :( maar ja als er meer tijd tussen had gezeten was het denk ik nog zwaarder geweest omdat we dan misschien gewend waren aan goede nachten....
    Leukst: ik heb het gevoel dat ik nu zoveel meer geniet van alles! Ook om de verschillen en gelijkenis bij elkaar te zien vind ik zoooo leuk!

Lastig hè? Maar je moet je gevoel achteraan gaan. Ik ben daar heel duidelijk in! Op een gegeven momenten December had ik het gevoel dat het goed zat. Ben meteen gestopt met de pil! In januari was ik zwanger voor de eerste keer dit werd helaas een miskraam en een maand later zat kleine Kyan in m'n buik. En ja een meisjesnaam hadden wij er genoeg maar een jongensnaam? Pfff dat was echt moeilijk!! Dat heeft ook erg lang geduurd voordat we dat wisten! Eerst hadden we Noah vandaar dat het nu zijn tweede naam is hahaha

Lol lang verhaal maar hopelijk duidelijk

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dankje maggie!
    Ik ben er wel van overtuigd dat we een 2e wel aankunnen, maar toch blijven dit soort vragen altijd wel wat knagen... Dus vind het wel fijn om wat ervaringen te lezen.

En vertrouwen op gevoel... Tja, dat is lastig als je vrij nuchter bent van jezelf! Ik doe eigenlijk meer met mijn verstand dan met mijn hart! ;)

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @teske: wij gaan zondag ochtend vroeg rijden. Hebben een stacaravan gehuurd op een camping in Fréjus. Op de heenweg hebben we een hotel geboekt bij Lyon en dan maandag het laatste stukje. Heb er super veel zin in, maar kijk er ook een soort van tegenop. Is toch ruim 1300 km met een baby... We gaan het mee maken hihihi!

@maggie: scheelt dat ik al twee dagen ziek op bed lig en m'n hoofd er niet echt naar staat om te testen hihi! Maar nu begint het wel weer te komen :). Bedankt voor het delen van je ervaringen! Ben met er erg van bewust dat we, hopelijk snel, een zware rijd tegemoed gaan. Maar ook dat kunnen we aan! Wat ik al zei, de beren op de weg zijn lang niet zo groot als ik er aan denk hoe veel meer liefde er zal zijn. (Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.)

Nou, ik ga lekker slapen. Morgen een hoop te doen. Hopelijk sta ik morgen weer een beetje beter op ;).

Truste allemaal!!

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @namen: jongensnaam vind ik een ramp hahahah! Meisjesnamen genoeg. Was ook heel blij dat, toen de kleine uit m'n buik werd gehaald, ik hoorde dat het een meisje was :D (wij wisten het geslacht niet). Zo blij dat ik eruit flapte dat ik de jongensnaam eigenlijk miet leuk vond hahah!

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Goedemorgen dames! Iedereen druk net wassen en inpakken/uitpakken? Is zo rustig hier... ;)

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Ik heb ff pauze :D. Mijn tas en die van Femke zijn zo goed als ingepakt. Alleen nog die dingen die je nu nog nodig hebt en dus pas zondag ochtend erin kan gooien. Huis is ook gestoft en de keuken geboend. Twee wassen gedraaid en nu dus even op de bank terwijl ml de boodschappen aan het doen is. Vanmiddag wil ik even maar de kapper. Moet het er maar even van nemen dat Femke niet thuis is hahaha! Voel me nog zeker niet top. Heb snel honger en met alles wat ik doe, breekt het zweet me uit en ik ben zooooo moe.... Vanmiddag ook nog even stofzuigen en dan vind ik het allemaal wel weer prima voor vandaag.

15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Goedemorgen

@teske we gaan naar de huttenheugte.

@nvm Ben al van vanochtend 7 uur bezig met de strijk en alvast wat inpakken haha. Wil ook het huis op orde hebben voordat we gaan.

Even een hele andere vraag, zo incidenteel in de afgelopen maanden komt er af en toe, onder de douche, nog een druppeltje melk uit mijn borsten. Meestal de linker. De eerste keren schrok ik me rot en dacht dat ik weer zwanger was. Maar weet nu inmiddels dat dat echt niet het geval is. Is ook al een hele tijd niet meer gebeurt, tot vanochtend weer. Mijn dochter is bijna 11 maanden. Ik vraag me af hoe dat nog steeds kan? Ik heb maar 3 weken bv gegeven.

16. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Steenbokje las laatst dat dit tot een jaar na bv geven kan.

Succes allemaal met inpakken.

Hier straks beginnen met uitpakken. Geen zin in;)!

17. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Wat een rust hier vandaag;)!

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik zit hier op een feestje, maar heb nu al geen zin meer... Wil naar huis! :(

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hihi! Succes nmv :D

Ik zit alleen thuis... Heb me maar weer voor de tv geïnstalleerd :).

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Beetje wel. Iedereen is druk hihihi! Maak me een heel klein beetje zorgen. Beetje een vies verhaal, maar er loopt pus uit m'n amandel... Heb de hap gesproken en zolang m'n temperatuur niet stijgt (hoogste is vandaag 37,8 geweest) en de pijn niet erger word of ik mijn mond niet goed open krijg, is het niet ernstig. Dus vertrouwen hebben op de kracht van mijn eigen lichaam... Ben ik heeeeeeeel goed in :cool: ;) :D. Houd het nog wel even in de gaten, anders morgen toch maar even maar de hap voordat we naar Frankrijk gaan...

Deel Deze Pagina