Pfff... Ze is nu wel weer onrustig! Ze heeft mij net al helemaal eronder gespuugd, dus kon weer nieuwe kleren aan trekken. En nu wil ze niet in bed liggen, ze wil alleen maar bij 1 van ons zijn... Niet handig als je zelf net wat wilt eten! Denk dat het rusten voor vandaag ook niet echt gaat lukken als de kleine meid zo onrustig blijft... Herkennen jullie trouwens dat je borsten spontaan beginnen te lekken als de kleine huilt? Dan zijn die kompressen ook zo snel vol!
Nmv jaa dat herken ik idd. En het ene moment denk ik, nou loopt het allemaal wel met de borstvoeding en het volgende moment zijn mn borsten weer pijnlijk en vol. Blegh. Maakt me wel onzeker, vooral ook omdat op die momenten mijn tepels borstvoeding niet fijn vinden. Hier heeft Thijn de eerste anderhalve week ook heel wat af gespuugd.
Hier een foto van ons ingepakte pakketje. We zitten wat inbakeren betreft vandaag op een lastige dag. Aan de ene kant gewenning en aan de andere kant nog niet echt willen overgeven eraan. Schijnt erbij te horen op de 3e of 4e nacht. Kan niet wachten tot we dit lang genoeg (minimaal 7 weken), hebben volgehouden en we kunnen beginnen met afbouwen. Dat zou zo fijn zijn. Vindt dit niet altijd even leuk!
Wij zijn nog niet echt fanatiek met inbakeren. We hebben gemerkt dat ze nu best vaak zelf in slaap kan vallen. Alleen zo rond lunchtijd en 's avonds als wij ook graag naar bed willen heeft ze een moeilijk momentje. Wij willen het inbakeren alleen doen als we het echt niet meer zien zitten! Zolang het zo gaat, is het wel te doen! Ik lag net even in bed met mijn tepels bloot om ze goed te laten luchten, begint ze iets te jammeren, is meteen het bed nat! Zo irritant dat mijn lichaam er zo sterk op reageert... Soms voel ik mijn tepels ook licht tintelen als reactie op haar. Ben wel blij dat mijn borstvoeding zo goed op gang is, volgens mij heb ik meer dan zij op kan!! En die pijnlijke/volke borsten betekent juist dat er wat extra wordt aangemaakt, dus dat is volgens mij een goed teken en niks om je onzeker over te voelen!
Nmv gelijk heb je met het inbakeren. Ik zou liever ook zonder doen. Maar onze man is nogal sterk en zn reflexen werken heel goed. Hij sloeg door arm reflexen zichzelf steeds wakker. Dan sliep hij bijna en weer wakker in tranen. Kon vooral in de nacht uren achter elkaar door gaan. Dus helaas maar even doorzetten. Ben iig blij dat het wel werkt hier. Als hij nu wakker is kunnen we knuffelen en is hij echt allert. Vorige week kon hij alleen energie opbrengen om te drinken en zelfs dat met moeite! Haha nog meer melk aanmaken. Het was al zoveel. Nou ja de kleine man zal het wel nodig hebben. Zitten ook bijna op drie weken, dus zal wel weer een regeldag aankomen morgen of overmorgen. Fijn dat het bij jullie goed gaat! Ik ben op moment ook erg tevreden.
@ Nmv : Lijkt me wel bijzonder die reactie van je borsten. Kan natuurlijk op sommige momenten wel vervelend zijn. Ik heb 1 dag last gehad van mijn borsten. Geef flesvoeding dus heb dit niet. Lijkt me wel apart zeg @ Teske : Wat een heerlijk mannetje zeg! Fijn dat het inbakeren helpt en dat je lekker kunt knuffelen als hij nu wakker is. Met die rondmaaiende armpjes moet je inderdaad oppassen hihi. Wat een kracht zit daar nog in zeg Fijn dat bij jullie verder alles goed gaat , top! Hier vandaag een huildag van 09.00 tot 17.30. Toen zijn we buiten lekker gaan wandelen. Dan is mevrouw natuurlijk wel stil. Ik mocht vanmorgen lekker op bedje blijven liggen en mannetje is met de kleine bezig geweest. Heeft haar meegenomen met tanken en boodschappen doen. Net om 21.00 tijd voor een flesje dus trof haar nat aan in bed. Hele poepvlek achter op haar pakje , mevrouw was flink bezig geweest. Het zat nog net niet aan het plafond! EN STINKEN , Caramba Komt vast van die Nutrilon Pepti. Dus zij had flink gepoept en was nog scheetjes aan het laten en Mama was haar aan het verschonen en stond er zowat bij over te geven Ben benieuwd wat de nacht en de dag morgen ons brengt Meiden. XXXX
Jacq hahah lekker hoor die poepluiers. Wat fijn dat je lekker in bed mocht blijven liggen! Flesvoeding heeft denk ik net als borstvoeding zn voor en nadelen. Ik vind borstvoeding af en toe best zwaar, omdat ik dat de hele tijd zelf moet doen en kost me nogal wat energie. Maar ook wel weer heel blij dat het lukt. Hier (even afkloppen) lijkt het heel goed te gaan. Om 20.00 voeden, half uur huilen, half uur murmelen en toen tot 23.00 doorgeslapen. Net weer voeding, 10 minuutjes murmelen en nu is het stil. Ik ben heel benieuwd. Hoop dat hij er 4 uur tussen kan/wil laten zitten. Ben benieuwd hoe jullie nacht gaat.
Hier net de voeding weer gehad, hopelijk valt ze zo in slaap... Ze heeft me wel bijna 3 uur laten slapen sinds de laatste voedibg, ben benieuwd wat ze nu doet! Hier hetzelfde met de borstvoeding, helaas kan mijn man het niet een keertje overnemen..,
Hier nu weer een voeding gehad. De laatste paar avond voedingen gingen hier iig heel goed. Nu is het even huilen. Benieuwd hoelang het duurt! Wat heeft ze bij jou gedaan nmv? Weer gaan slapen? Hoop het voor je!
Na wat jammeren is ze wel in slaap gevallen! Ze heeft me wel wakkrr gehouden, was constant geluidjes aan het maken, ze bleef dus onrustig helaas. Nu net weer een voeding achter de rug, hopelijk kan ik nu weer wat uurtjes pakken...
Haha grappig nmv we lopen qua voeding met een uurtje achter elkaar aan. Hier ook wat onrustig geslapen. Maar gelukkig wel geslapen. Nu met weer voeding gehad, en nu 10 minuutjes later is het rustig!! Yeah, weer een goede nacht!!
Dan hoop ik voor je dat dat nu ook nog zo is, heb er namelijk nu net pas een voeding weer op zitten...
Haha nee we zitten weer op of in de buurt van een regeldag (vandaag, morgen, woensdag) en dus strikt om de drie uur en t liefst nig eerder. Maar vanmiddag gehoorstest. Dus hoop dat hij nog heel even niet heel hard gaat huilen. Maar wordt wel langzaam aan wakker. Wat het fijne is als deze regeldag geweest is, duurt he weer even tot de volgende!
ik doe ook mee, mijn kleine man is vandaag 8 weekjes geworden en zit volgens mij zwaar in een sprongetje... weinig slapen op de dag, savonds uitgeteld zijn en op de dag veel huiltjes op niets af... erg vermoeiend, ook voor hem. net even naar de lidl gelopen en jawel mr was de hele rit wakker tot 500 meter van het huis af, heb nog overwogen even een groter rondje te maken zodat hij iig een beetje slaap heeft, maar de boodschapjes moesten toch echt de koelkast in...
Nu pas de gehoortest? Is bij ons al in de kraamweek geweest... Heb jij met die regeldagen dan ook weer dat je borsten wat voller aan gaan voelen? Een soort lichte stuwing?
Jennsch, welkom! Ook al is jouw kleine man wat ouder dan onze kleintjes, ik denk dat er nog wel veel dingen vergelijkbaar zullen zijn! En anders kunnen wij vast lezen wat ons nog te wachten staat!
Nog een vraagje aan jullie dames: Ik heb nog best last van mijn stuitje, met name vlak voordat ik naar de wc moet. Dit in combinatie met een aambei maakt het allemaal niet prettiger! Zijn er meer die last hebben van het stuitje? Is dit 'normaal' of zou het nu al wel over moeten zijn?
@teske, geen idee of ik ouder ben, maar mijn kleine man wel hehe @nmv ik heb ook best lang last gehad van een 'beurs' gevoel aan mijn stuitje.. dit duurde volgens mij iets van 2 weekjes voordat dat echt over was (zeker bij het moeten drukken, of elke vorm van druk van onder voelde ik hem beurser zijn dan daarvoor)