Pffff hier ook alleen maar huilen vandaag en zelfs niet eens willen slapen. Uiteindelijk om half 11 in slaap gevallen tot nu dus gelukkig wel rust gehad. Nu een voeding en hopen dat hij dan nog zo'n rukl maakt. Pukkeltjes heeft mijn mannetje ook idd en mij is ook verteld dat het door de hormonen komt. Gaat vanzelf weer weg.
Ons mannetje heeft het ook heeel erg gehad. Leek wel een 16jarige puber die er helemaal onder zat. Gelukkig nu weer wat minder! Anouk kan het bij jou het eerste sprongetje met 5 weken zijn? Nmv bij jou kan het toch het sprongetje met 7 weken zijn? Wij zitten daar nu middenin. Zondag aan t begin van de sprong slechte dag. Veel huilen voor het slapen afgelopen week. Afgelopen zondag precies op dr helft weer een huildaf. En nu lijken we weer een soort van nieuw ritme te moeten vinden. Flesvoeding doet het hier goed. Vooral de nachten zijn een groot succes. Moet hem soms zelfs wakker maken. Wat ik dan zelf nog weleens eng vindt. Stel dat er iets is... Maar nee hij maakt nog geluid hoor ik😊.
Hier de eerste "slechte" nacht... Normaal moet ik Haar wakker maken rond 5 uur voor de fles, maar nu kwam ze om half 4. Prima, fles erin, terug in d'r bedje en sliep vrij snel. Wel mega onrustig en op de een of andere manier lag ik er wakker van. Rond kwart voor 6 kwam ze weer, dus gelijk in de wagenbak tussen ons in, maar dat werkte ook niet. Lig nu vanaf half 7 in de meest oncomfortabele houding op de bank met een heerlijk snurkend kind in m'n armen . Probeer het nog te rekken tot 9:00, (heeft nog echt geen honger, ligt lekker te snurken) dan houden we het normale schema weer aan. Ze wilde blijkbaar erg graag bij mama zijn . Wel een stijve nek straks, maar goed, alles voor m'n meisje Fijn dat de pukkeltjes normaal zijn, ook zonder bv. Vandaag komen m'n flessen van dr Brown en de voetenzak voor in de maxicosi! Nou, nog een half uur, dan fles erin en kijken of ze wil slapen zodat ik ook m'n bed in kan. Dikke knuf voor iedereen
@Teske, ik dacht dat het volgende sprongetje bij 8 weken was, vond ik 6 weken wel een beetje vroeg... Maar misschien is ze wel een snelle meid!?! Mevrouwtje is hier van half 12 tot 1 wakker geweest... Gaaaaaaap! Toen ik haar om 1 uur maar pakte om een poging te doen met voeden, begon ze te lachen en te keuvelen. Had ze overdag nog niet gedaan... Maar was voor mij nou niet echt het ideale moment. Gelukkig viel ze na de voeding wel in slaap. Hopelijk vandaag een betere dag!
@Teske: Dacht ik ook ineens aan. Hij heeft net het regeldagje van 3 weken gehad dus stond er niet bij stil maar ze hebben idd met 6 weken ook weer een sprongetje. Hij is gisteren van half 3 tot ongeveer 10.00 uur wakker geweest en alleen maar huilen als hij niet bij mij op de arm lag. Hij overstrekte ook erg veel en zijn armpjes hingen juist slap. Vandaag flinke poepluiers gehad dus dat al hem ook wel dwars hebben gezeten. Vannacht heeft hij iig goed geslapen en was pas om half 8 wakker. Nu ligt hij ook alweer een uurtje heerlijk te slapen. @siertje: Lastig he als ze zo'n nachtje hebben. Lekker knuffelen en bij je houden. Hoop dat je nog een beetje bij hebt kunnen slapen. @nmv: hihi jij ook al zo'n nachtje. Fijn dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
Gok op een eerste regeldag... Niet kunnen slapen wat mevrouw wil alleen maar bij me liggen. Heb nog niet eens gedoucht of iets anders aan gedaan dan m'n badjas . Femke uiteraard weer in een schoon outfitje gehesen hahaha!!! Hopen dat ml snel thuis komt, dan kan ik ff m'n oogjes dicht doen...
@nmv tussen 7 en 8 weken begint de tweede sprong. Hier zat hij ook iets eerder in de eerste sprong. Haha, nu al een eigen wil. @anouk, gaat de tijd snel hè. Hier vandaag 8 weken en zondag precies 2 maanden. @siertje hopelijk heb je nog even bij kunnen slapen. Hier een rustige dag. Net met thijn en mijn ouders wandelen. Halen we de dekentjes weg. En een enorme lucht. Hele luier vol! Zonder in paniek te raken of er echt wakker van te worden. We boeken vooruitgang!!
Vandaag even bij bureau geweest om kyan te wegen. Hij was flink gegroeid! Ons 2 weken oude mannetje weegt 4400 gram. Ik moest er heen lopen (15 min) en had gehoopt dat de kids heerlijk gingen slapen na die tijd zodat ik ff heerlijk kon bijkomen van de wandeling maar kyan dacht daar anders over. Nou ja dan maar heerlijk saampjes op de bank. Hij krijgt nu 120/4 per fles en dit gaat veel beter. Hij slaapt er beter door gelukkig. Ik had via marktplaats een jasje en shirtjes gekocht van z8 en dat heb ik net binnen gekregen maar dat valt me tegen..... Het zou zo goed als nieuw zijn maar dat vind ik dus niet . Er zitten vlekken in..... ik bestel zelden wat via marktplaats maar dit motiveert ook niet echt..... Hopelijk ziet het er na een goede wasbeurt er beter uit!
@teske: fijn dat het goed gaat met thijn. @maggie: kopen op mp doe ik zelden maar ik verkoop wel zelf de kleertjes waar mijn dochtertje uitgegroeid is. Je ziet er idd soms dingen tussen staan..... Ik zeg iig eerlijk wat de staat is van de kleertjes. Maar misschien ben ik wel te braaf . Hier is de kleine al heel de dag rustig. Hoop dat het zo blijft.
Ik koop wel vaker wat via mp. Was het wel altijd goed na ontvangst. Moet zeggen, even afkloppen, tot nu toe meestal positieve ervaringen mee. Maar moet wel zeggen koop nooit het goedkoopste op mp.
Even geprobeert wat terug te lezen. zie dat heel veel slechte nachten hebben, helaas moet ik er nu ook aan geloven, mag blij zijn als ik 5 uur op een nacht pak... wat ik niet eruit begrijp de sprongentjes, wat houd dat nou presies in (dom?) mijn kleine is onrustig maar huilt niet veel, wel als hij savonds wakker is wil hij erbij en dan gaat hij echt gillen!! de pukkeltjes, oke ja ik hoorde ook dat het kwam door de hormonen die je doorgaf via borstvoeding, gelukkig niet het geval, kleine man zit nu ook echt heel erg onder. na hoelang zal dit verdwijnen? marktplaats. hier ook nooit problemen gehad tot nu toe, koop er eigenlijk ook niet zoveel. hoop dat je niet teveel ervoor hebt betaald?? even update van hier. afgelopen 3 dagen wat ziekerig geweest, en omdat delano ineens besloten heeft smiddags en savonds te slapen en snachts wakker te worden weinig nachtrust. Ben helemaal gebroken en vl vind dat ik het allenmaal wel alleen kan, want hij werkt en ik zit thuis, helaas ben ik ook de hele dag in de weer voor hem delano en mijzelf. (klootviool) schop hem gewoon het bed uit *gniffel* delano lijkt steeds meer aandacht te schreeuwen, als we hem niet pakken en we weten dat hij wakker is geeft hij ineens een keiharde gil haha! of we hem even erbij willen nemen. gelukkig gaat het met de spruw weer goed, nog even een weekje door behandelen en mezelf iets langer, doet nog steeds zeer. het blaasje zag er niet als een blaasje uit vond het meer op een wittig puntje lijken wat je normaal ook heb met bv. (de melkuitgang) toch moest ik het leegprikken en heb het gelukkig weer kunnen legen:-D verder doet de kleine het volgens mij erg goed want hij groeit echt als kool naar mijn idee :-O
@life: het gaat om de sprongetjes in de ontwikkeling. Dit begint normaal gesproken met regeldagen, bij ons betekent dat (simpel gezegd) dat ze hangerig/huilerig is en vaker wil drinken. Daarna kan ze ineens meer of andere dingen, zoals bewust lachen. En de pukkeltjes kan een hele tijd duren! Soms zal het er op lijken dat ze weg zijn, maar ze kunnen dan ook zo weer terug komen. Mij is verteld dat het wel tot een jaar kan duren. Ook zeiden ze dat ik het vettig moest houden, dus elke dag goed insmeren. Als ze uitdrogen, kan het gaan irriteren of jeuken. Sinds ik dit doe, lijkt het ook of het minder erg is.
@marktplaats: ik koop eigenlijk nooit iets via marktplaats. Laatst een wrapper van snooze baby gekocht, status zgan. Krijg ik hem binnen, is de drukker en de stof er omheen kapot. Heb gelijk de verkoper gemaild dat ik teleurgesteld was. Heb het uiteindelijk laten maken, maar baalde flink! @life: hoop dat je de komende dagen weer wat opknapt. Absoluut geen domme vraag hoor, ik wilde hem eigenlijk ook al stellen @hier: vanmiddag geprobeerd te slapen, maar is niet echt gelukt. Ze is zo onrustig en ik daardoor ook. Vanaaf maar lekker vroeg naar bed en morgen vrolijk weer op
Jammer dat er mensen zijn die zo hun spullen op marktplaats zetten. Wees dan eerlijk dat hij niet in nieuwstaat is, maar wel te repareren is. Ik heb weer eens flink last van mn bekken. Toch te veel gedaan. Of het fietsen was nog niet zo'n goed idee. Nu maar even rust dagje dus. Geen of weinig trappen lopen. Hoe is het met jullie?
Ik heb de kleren meteen gewassen met vlekverwijderaar en het lijkt iig iets minder.... Maar jammer is het wel! Het mooie is nog dat ze de prijskaartjes erbij had gedaan lol maar goed.... We hebben een redelijke nacht gehad. Ons mannetje ging rond 11 uur naar bed en na wat jengelen viel hij in slaap en werd alleen wakker voor de fles om de 3 uur precies! Helaas werd onze dochter weer wakker en duurde even voordat ze ging slapen en vanmorgen weer vroeg wakker. Kyan heeft vanmorgen na de fles een hele tijd wakker in bed gelegen maar slapen ho maar. Hij gaf geen kik dus ik heb hem maar laten liggen.... Nu liggen beide kids weer in bed in de hoop dat ze nu wel gaan slapen zodat ik ook ff kan rusten! Bij de bevalling ben ik iets uitgescheurd en dus gehecht ( helaas) en ik heb daar nubzon rot gevoel om gek van te worden. Het kraamverband maakt het alleen maar erger omdat dat schuurt.... Hebben jullie daar ook last van gehad? Flinke irritatie daaronder? Lol Pfff moe en nergens zin in dus plat op de bank
@maggie, bij mij irriteerde het niet zo, maar ik ging wel elke dag even met de billen bloot in bed liggen. Dan kan alles even luchten wat ook goed is voor de hechtingen. Daardoor had ik iig het idee dat het minder snel ging irriteren. Morgen heb ik nacontrole bij de verloskundige. Ben benieuwd of alles weer 'normaal' is. Heb soms 's avonds nog wel een zwaar gevoel onderin, weet niet of dat normaal is of dat dit kan betekenen dat er wat verzakt is... Maar dat kan ik morgen mooi vragen!
@siertje: Jammer dat je gister niet veel meer hebt kunnen slapen. Hoop dat je een goede nacht hebt gehad. Hoe gaat het verder met je meisje? @Teske:Vervelend zeg dat je nog zo'n last hebt van je bekken. Lekker rustig aan doen nu en idd weinig traplopen, dat is funest. @maggie: Ik heb er bij de eerste ook lang last van gehad. Ik ging idd ook vaak even op bed liggen en alles laten "luchten". @nmv: Hoop dat de nacontrole goed is en dat het geen verzakking is. Ik moet zeggen dat ik als ik lang gelopen heb of als ik juist lang gezeten heb ook last van een druk daar. Maar denk dat het bij mij meer is dat er tijdens het opstaan bijvoorbeeld weer ineens meer bloed naartoe stroomt en dat dat dat drukkend gevoel geeft. Marktplaats, heb net weer iets verkocht en gepost en uiteraard netjes in noppen envelop verpakt (dat zie je ook nog wel eens anders.). Snap idd sommige mensen niet. Wees eerlijk en kapot is gebruikt. Ik zet er altijd eerlijk bij wanneer iets niet meer netjes is. Was eerlijk gezegd nooit zo van het kleding verkopen op mp maar ik moet zeggen dat het toch echt wel rendabel is. Ik heb in 2 maanden tijd toch genoeg verkocht dat ik voor mijn 2 kleintjes straks in de Sale een bijna volledige nieuwe voorjaarsgarderobe kan aanschaffen. Erg leuk want ben gek op shoppen . Hier heb ik voor het eerst een doorslapertje gehad!! Tenminste ik geloof dat je baby's die langer dan 6 uur slapen een doorslaper noemt toch?. Iig heerlijk 6 uur lang geslapen vannacht. en daarna nog eens van half 6 tot 8 mogen slapen.
@anouk: gelukkig best een goede nacht gehad . Vandaag is ze ook gelukkig weer in dr hum. @irritatie: gelukkig niet van onderen want daar is niks mee gebeurd hahaha! Buikwond geneest echt super goed en heb ik, gelukkig, nauwelijks last van. @nachten: tot gister moest ik de wekker zetten voor de nacht fles, maar nu komt ze zelf rond 3 uur of half 4. Op zich niet erg, maar daardoor in de ochtend ook vroeger. Al denk ik dat een fles in de nacht al super is voor nog geen 2 weken oud @maggie: lol dat van die prijskaartjes. Slaat nergens op, maar goed. Fijn dat de vlekken minder zijn geworden. @teske: wat balen dat je nog zo een last hebt . Ik mag hier, even afkloppen, zeggen dat ik daar helemaal geen last meer van heb! Vanmiddag weer even een rondje gedaan. Wat voelde dat goed zeg! Had een plekje dat irriteerde, denk een hechting die niet helemaal lekker zat, maar daar had ik vandaag geen last meer van . Was 2 dagen de deur niet uit geweest. Maandag regende het en gister ging ik pas om half 4 douchen hihihi! Vandaag is ze weer helemaal in dr hum en mama ook
@siertje: nu al 1 nachtfles? Lijkt me wel weer lekker even een uurtje langer achter elkaar slapen! Hier komt hij tussen 2 en 3 uur en dan weer tussen 5 en 6. Hij heeft wel al wat meer tussen de laatste avondfles en eerste nachtfles dus wie weet wat hij volgende week doet Heerlijk is dat he als je weer naar buiten kunt! Lekker showen met je kindje! Ik kan helaas nog niet ver en na het wandelen heb ik onderin nog erg last dus ik moet rustig aan doen al ben ik daar erg slecht in. Die nacontrole bij de verloskundige is na 6 weken toch? En wat houdt die controle precies in? Misschien dat ik dan straks ook maar even ga voor controle (als er niets verandert). Verkopen via marktplaats heb ik een tijdje terug ook gedaan. Ik heb heel veel kleren weggegeven en toen ik zag hoeveel dat eigenlijk wel niet was kreeg ik meteen spijt! Wat een geld! Maar goed ik heb er ook iemand blij mee gemaakt maar vanaf nu af aan besloten om de kleertjes te verkopen om vervolgens weer nieuwe kleren te kopen. Want kleertjes kopen is wel een hobby van mij en nu met 2 kindjes moet het natuurlijk wel leuk blijven