Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier is het vannacht goed gegaan. Gisteravond nog lekker in badje gedaan en om half 12 laatste fles en toen kwam ze pas om 5 uur. Ben vandaag lekker de stad in geweest en ze heeft echt de hele tijd geslapen. Ideaal zo winkelen. Echt een schatje.

Ik heb heel lang en heel veel last gehad van mn hechtingen. Ik ging ook met mn blote kont in bed haha en s avonds in bad met wat soda erin bracht ook verlichting. Heb ook 1x een knoopje weg laten knippen, in de kraamweek nog. En daarna nog een keer door mijn man en de laatste heb ik er zelf uitgehaald toen was ik bijna 3 weken na de bevalling en toen was het meteen stukken beter!! Rot hechtingen!

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @irritatie hier ook wel veel last van gehad. Veel vaseline (tip van kraamhulp) gesmeerd en veel luchten idd. Dat hielp aardig. Maar pas sinds de laatste week dat het beter is.

@marktplaats. Ik hier een setje bijnen gekregen wat in goede staat is. Gelukkig maar. Nu wachten op de rest. Ben altijd een beetje bang dat iemand het dan toch niet opstuurt maar ik wel het geld heb over gemaakt.

@bekken. Ik had voor de zwangerschap al bi. Hier is het helaas iets chronisch. Zal altijd een zwakke plek blijven. Maar hoop dat het met fysio wel weer een stuk beter wordt.

Vandaag dus geen geweldige dag. Zowel voor mij niet als Thijn niet. Zit hem vandaag echt wat dwars. Maar poepluier in ieder geval gehad. Gelukkig is vl vandaag op tijd thuis! Goed gepland voor deze week.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    @maggie: heeft ze eigenlijk vanaf moment een gedaan, een fles per nacht. Is het voordeel van een groot kind denk ;)
    Hihihi! Ja, heerlijk dat showen :D. Je bent toch super trots op je kindje en kan je eindelijk de kinderwagen gebruiken :D En ben van mening dat beweging, met mate uiteraard, goed is voor m'n herstel.

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Nog even een foto spammen :D. Ze heeft een badjes gekregen, veel te groot, maar gebruiken hem nu als soort wrapper in de box. Lag ze er vanmiddag zo bij:

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ahhh wat schattig siertje!!

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ik al die schatjes voorbij zie komen kan ik natuurlijk niet achterblijven :D Afgelopen vrijdag hebben we een newborn fotoshoot gedaan en meteen foto's van onze dochter en gezinnetje. Dit was echt leuk om te doen en we hebben prachtig resultaat!! Het kost wat maar dan heb je ook wat ;)
    Hieronder het resultaat......

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Mooie foto Maggie!!

Weet niet waar ze gister avond last van had:( Was een huil, poep en spuug avond. Misschien door de overgang van gewone nurtilon naar de comfort? Zijn de nacht opzich prima door gekomen. Ze kwam zelf om 4 uur en vanochtend om 7 uur en ligt nu nog heerlijk te tukken in d'r bedje. Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan.
    Vandaag maar weer lekker naar buiten. Gister 2 keer weg geweest met haar. Lopen ging zo veel beter :). Ene plekje van m'n hechting trekt niet meer :D

Hele fijne dag allemaal!

8. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Pfff wat een nacht. Wess wou na de voeding van 1 uur niet meer slapen. Hij had zoveel last van krampjes hij heeft bijna onophoudelijk gehuild. Om 7 uur viel hij in slaap.
    Iemand tips?
    Ervaringen met infacol???

Zo maar lekker naar buiten boodschapjes doen zal hem goed doen.
    hebben gister een duowagen opgehaald die we via mp gekocht hadden dus ben benieuwd.

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @infacol, hier heeft het wel voor een deel geholpen. Ze huilde iig minder hard en minder lang. We zijn er mee begonnen toen ze rond de 4 weken oud was en hebben het ongeveer tot 6 weken gebruikt. Daarna merkte ik dat het veel minder was, ook zonder de infacol. Ik heb het eigenlijk alleen 's middags en 's avonds gebruikt, dan was het altijd het ergste, en dat was bij ons al voldoende! Je kunt het altijd uitproberen!

@hier, onze meid is volgens mij bezig om steeds verder te komen met doorslapen. Na de voeding om half 11 werd ze pas om half 6 weer wakker! Mag ze van mij wel doorzetten! :)

Sinds gisteren is ze ook weer meer aan het spugen. Iemand die dat herkent? Dat ze ineens meer gaan spugen? Is dat iets om in de gaten te blijven houden of waar ik me zorgen over zou moeten maken? Ze is nog wel een tevreden en vrolijk meisje, dus op dit moment maak ik me nog geen zorgen. Het viel me alleen op...

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Het spugen is hier vanaf week 5 opeens veel meer geworden en tot nu eigenlijk gebleven! Toch lees ik dat vanaf 6 weken ze minder zouden moeten gaan spugen.

Mocht de infacol niet genoeg helpen, dan adviseer ik sab simplex, te verkrijgen bij duitse apotheken, sommige apotheken in nederland verkopen het ook maar kunnen het vaak ook bestellen via de duitse apotheken.

Hier heb ik de eerste "doorslaap" nacht gehad. Gisteren om 10uur de laatste fles gegeven, om half 11 in bedje gelegd en ze melde zich vanmorgen om 7 uur. Dat zijn 8,5uur aan 1 stuk door!! Ik ben zo trots op mijn meisje :D

Ze ligt nu ook weer heerlijk te slapen. De rust lijkt te zijn wedergekeerd in mijn huisje. Na bijna 2 weken elke dag een huilende baby te hebben die alleen maar op de arm wil en constant overgeeft lijkt het weer beter te gaan ;) Dat was een lang sprongetje!

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    @spugen. Hier nog nooit echt veel gespuugd. Maar nu al 3x schone kleding aan moeten trekken. Verkoudheidje hier denk ik. Last van wat slijm zo te horen. Heb maar even een ui bij hem in de buurt gelegd. Hopelijk maakt dat de boel weer wat open.

Een rotdagje vandaag. Spugen en dikke poepluier vol. En veel huilen. Arme kerel. Kan ook niet echt in slaap komen. Lastig zo'n dag.

12. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren heeft meneertje erg goed geslapen met als gevolg dat hij na zn laatste fles rond 23.00 niet wou slapen mij heeft bezig gehouden tot de volgende fles van 2.30. Daarna heeft hij weer lekker in zn bedje geslapen. Maar ik en mijn man die er al 15 uur werk en studie op had zitten hebben erg weinig slaap gehad. En vandaag wil meneer ook al niet slapen......
    Ik moet zeggen dat ik het ook moeilijk vindt om hem nu al te laten huilen dus misschien ga ik er ook wel te snel heen maar hij s nog maar 2,5 week oud :( . Ook is hij gewoon meer wakker vaak na de fles. Dit vond ik bij mn dochter ook een lastige omschakeling. Wanneer moet hij dan nu naar bed? Kortom op zoek naar zn ritme....

Wie gaf ook medicatie voor spruw? Wanneer moet je dat geven? Ik doe het nu voor de voeding maar is dat wel goed? Kunnen ze door medicatie ook last van buikje krijgen? Normaal heeft hij geen kramphes maar gisteravond was hij erg onrustig en had erg last van harde scheetjes die er uit moesten....

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @maggie, ik moest het na de voeding geven, omdat het even in haar mondje moest blijven zitten. En door de spruw drinken ze vaak onrustig, waardoor ze meer lucht kunnen happen bij het drinken. Meer lucht = meer krampjes!

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    4x per dag na elke voeding. Niet ervoor.

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hier idd ook aan de sab simplex. Werkt naar mijn idee beter dan de infacol. Ook fijn dat de druppels gewoon in de fles erbij kunnen ipv "los" voor de voeding. Eventueel de fles van dr Brown. Met deze fles krijgen ze zo goed als geen lucht binnen tijdens het drinken. (Te bestellen bij bol.com)

Wat fijn die doorslapers! Mag niet klagen met een nachtfles, maar toch fijn als ze zo lekkere lange tuk maken :D.

Hier vandaag 4 uur tussen de flessen. Daardoor een fles minder, maar doen wel meer in de fles. Eens kijken hoe dat dat gaat. (Nu 6 flessen van 120/4) Is dit teveel voor zo een kleintje? Ze drinkt de fles prima leeg en zo komen we qua tijden wat beter uit. :)

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hij heeft nu de eerste keer de infacol gehad vanmiddag. Ben benieuwd. Zo dadelijk weer. Ik geef borstvoeding dus flessen word lastig. Hoop dat het gaat werken en anders probeer ik its van jullue sugesties.

vanmiddag heeft hij iig van 3 tot nu geslapen. Mama ook nog een uurtje mee kunnen pakken.

Wat betreft spugen. Dat doet hij ook maar dan wrk wissrlend. Ene keer beetje andere keer veel. Hij lijkt er echter niet heel veel last van te hebben.

17. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @siertje: hier krijgt hij 7x 120/4. Dit in overleg met cb maar het is dan ook een flinke boy :)

Na de voeding moet ik de medicijnen geven? Hmmm vanavond maar meteen even op de juiste manier doen dan :(

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Onze "kleine" meid is idd ook flink en ze drinkt het gestaag op. Is niet zo dat we het erin proppen ;).

Ze heeft vandaag nog geen poepluier gehad, is dat erg?

@anouk (geloof ik :)): Hoop dat de infacol gaat helpen!

Ga maar proberen te slapen...
    Fijne nacht allemaal.

19. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Een goed nachtje gehad hier. Keurig om de 4 uur en zonder huilen terug naar bed. Zou de infacol dan toch zijn werk doen? Vanmorgen 2 gigantische poepluiers en een opgelucht gezichtje.

Dochterje is naar het kdv dus een rustig dagje vandaag.

20. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D:D:D:D:D:D Hahahah heb ik ook zo vaak last van hihi

Deel Deze Pagina