Kersvers Mama Topic.

Discussie in 'De mama's' gestart door Jacq84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend een echo! Leuk leuk! Hopelijk nu geen miskraam 😪 wel fijn dat ze aanbieden om eerder te komen voor een echo
    En hopelijk werkt die brace zodat je goed ontlast wordt!

Poepluiers: hier ook wel meerdere per dag. Soms 1 en dan dag erna paarflinke achter elkaar.

Kyan is echt goed ziek! Arme stakker! Eten en drinken is nu ook minder. En je hoort het eten vaak omhoog komen soms komt het er ook uit. Vanavond dus maar weer even checken.

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ahhhh... Beterschap voor kyan!!!

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @teske, fijn dat het kdv zo goed is gegaan!

@maggie, aaaah! Zielige Kyan! Hopelijk knapt hij snel op!

@siertje, fijn dat je dan een vroege echo mag. Maar bij mijn vk was het standaard bij 8 weken, samen met de intake. Dus blijkbaar verschilt dat per vk?

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Klopt. Volgens mij is bij haar de eerste echo rond de 9 a 10 weken dacht ik, als je de termijn echo krijgt. Heb met Femke ook een vroege echo gehad. Was zooooooo blij toen we een hartje zagen kloppen 😍. Hoorde wel vaker dat het verschilt per praktijk. Ook de rest van de echo's. Wij kregen rond de 34 weken nog een groei echo, maar das ook niet standaard. Weet wel dat ik nu meer echo's krijg om de kleine, qua groei, in de gaten te houden. Omdat Femke zo groot was (te groot voor mijn bekken) is de kans groot dat dat nu weer zo is. Met 36 weken ga ik over naar de gyn en mag ik beslissen, of met 38 weken inleiden en natuurlijk proberen te bevallen of een geplande keizersnede. Maar goed, das allemaal nog toekomstmuziek :D

5. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    @maggie, ach gossie beterschap met je kereltje.

@teske, fijn dat het goed ging op het kdv.

@siertej, fijn idd een vroegere echo.
    Hier ook bij beide de eerste echo met het intake gesprek rond de 8 weken.
    Wisseld erg per vk.

Pffff vanavond een info avond gehad van het werk over de marketing en over de nieuwe collectie monturen. Best interessant maar man wat duurde het lang zeg.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij hadden naast de 'standaard' 12 en 20 weken termijnecho's ook een echo bij 8 weken (intake), bij 34 weken (groei) en 36 weken (ligging).

Maar je weet dus al zeker dat je in het ziekenhuis gaat bevallen! Hoef je daar ook niet meer over na te denken. ;) Was hier nog wel heel eventjes een discussiepuntje namelijk... ;)

Nou dames, mijn man is eindelijk thuis! Dus wij gaan lekker slapen! Welterusten!

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Poeh. Dacht dat er iemand in huis was. Maar was de krant.
    Vl ging net naar zn werk. En dacht dat ik de deur weer open hoorde gaan. En daarna hoorde ik dus een harde plof. Schrok er van.

Fijn een vroege echo met 8 weken. Bij onze praktijk helaas niet zo. Wij moeten er ook speciaal voor naar een andere praktijk. Wat ik wel weer jammer vindt. Weet ook nog niet of ik de volgende keer naar dezelfde zou gaan. Loopt 1 vrouw die we niet echt geweldig vinden.. En die was dan ook net bij het eerste deel van onze bevalling.

Hoe is het met Kyan?

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @nmv: klopt! Omdat de eerste een ks was kom je automatisch onder de gyn omdat je een "risco" bent.

@teske: pffff!!!!! Das idd schrikken :$. Zit gelijk je hart in je keel :D

@anouk: super leuk zo een avond en mega interresant, maar dat soort avonden duren idd altijd super lang :D

@hier: heerlijk geslapen en nu op naar werk.

Fijne dag allemaal!!!

9. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Onrustig nachtje hier. Thijn vaak wakker. Vanaf 04.16 is het mij niet meer gelukt om te slapen. Zo nog maar eens een poging doen.

Hoe is het met jullie?

Ik ben verder gegaan met mijn research naar een veilige autostoel. Pff blijft lastig. Ook omdat de achterwaarts gerichte stoelen in nl beperkt zijn en schrikbarend duur. Ben nu aan het bekijken of in zweden bestellen goedkoper is. Heb wel een mooie gevonden.

10. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik kan je de hand schudden teske. Hier ook al vanaf half 5 aan het rommelen. Heb hem om 5.15u maar de fles gegeven maar zelfs dat hielp niet. Ml is al werken nu. Heb hem zojuist even bij mij in bed gelegd. Daar werd hij rustig van. Hij ligt nu weer in zijn eigen bedje heb hem neusspray gegeven (neusje is verstopt) en is nu stil. Hoop dat dat zo blijft.
    Net terwijl ik dit typ begon lenthe ook nog eens te huilen ;) maar na een aai over haar bol lijkt die weer te gaan slapen. Nu mama nog ;)

Autostoel. Idd weinig betaalbare achteruit idd. Daarom hebben wij gekozen voor de vooruit maar dan wel met een band die ook helw goede bescherming bescherming geeft. Blijft lastig.

Gaap.....maar weer eens proberen te slapen.

11. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een rommelige nacht maar niet echt door de kids. Werd zelf paar keer wakker en 1x door chloƫ.
    Kyan is echt geen uitslaper maar hij slaapt nu in eder geval tot 6.00 uur later wordt het nog niet echt. Maar ben hier al blij mee.
    Kyan is nog steeds niet lekker te pas. Eten en drinken is een stuk minder, gister slecht geslapen, vannacht veel moeten hoesten, en nog dunne stinkende luiers. Hopelijk snel beter te pas. Vandaag past m'n moeder op maar morgen moeten ze naar de opvang....

Teske zijn die stoelen in Duitsland ook niet goedkoper?

12. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Fijn dat Kyan iig weer wat beter eet en drinkt. Hopelijk snel weer helemaal opgeknapt.

Anouk nog geslapen?

Vl heeft Thijn naar de opvang gebracht. Ging gelijk op ontdekking. Hopelijk vandaag een aardige dag daar. Ik ga schoonmaken.

13. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Gelukkig toch nog lekker kunnen slapen tot half 9.
    Mannetje is verkouden en ik denk dat dat hem dwars zit.

Fijn dat Thijn het naar zijn zin heeft op het kdv.

ik hoop dat Kyan snel weer iets beter is.
    Is je man inmiddels al in Japan?

Ben een heerlijke cake aan het bakken, wat ruikt dat toch lekker zeg.
    Hoop dat de kids nog even slapen. Heb voor mezelf vanmiddag niks ingeplanned alleen maar lekker relaxen. Moet kunnen toch?

Ik merk dat het rustiger is hier....iedereen druk??

14. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met Kyan gaat het alleen maar slechter 😢 net bij m'n moeder flink overgeven en flinke dunne 'poepluiers'. Drinken doet hij redelijk maar hij wil niet eten. Arme stakker! Morgen maar vriendin van m'n broertje gevraagd om op te passen want hij kan echt zo niet naar de opvang.... 2 dunne luiers in. Nog geen 5 minuten tijd!
    Chloƫ heeft hele dag amper wat gegeten, verkouden en is erg moe! Hopelijk wordt zij ook niet ziek.
    Manlief is nu lekker in Japan. Hij heeft een goede reis gehad gelukkig. Bah ik vind het vreselijk dat hij er niet is gelukkig komt dit niet te vaak voor want ben hier niet zo goed in :D

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @teske: hoe is het gegaan bij de opvang met Thijn?

@anouk: hoe was je relaxdagje? :D. Tuurlijk moet dat kunnen! Juist lekker doen als het kan ;)

@maggie: ach arm manneke! Beterschap...

@hier: vanochtend helemaal niks gedaan. Femke was naar de opvang en ik vrij, dus lekker gerelaxt! Vanmiddag samen met m'n moeder m'n brace opgehaald en een rondje in de Ikea gedaan. (Kliniek zit naast de ikea dus was een makkelijke keus hahah!)
    Morgen een dagje met een meeting op het hoofdkantoor en dan vrijdag weer thuis. Knietje vind de rust iig erg fijn :>.
    Winterjas voor Femke is net binnen gekomen. Hij is wel nog wat te groot, maar een maat kleiner groeit ze denk super snel uit. Vind hem ook echt mega leuk!!! :D. (Foto is niet gelukt helaas, ze had geen zin om stil te zitten)
    Hoorde trouwens net op de opvang dat ze achter een loopwagentje loopt!!! :$ :$ Trotse moeder hahahaha!!!!!
    Vanaaf echt mega misselijk en maagzuur. Heb amper wat van m'n eten naar binnen gekregen. En, heel raar, ik krijg een gloei hoofd. M'n wangen gaan helemaal gloeien en zijn warm, echt bizar. Heb het sinds vorige week... Had bij Femke super warme voeten negen maanden lang :D.
    Ga denk met Femke haar verjaardag haar een shirtje aan doen waarop op de voorkant staat: geef mij maar een dikke kus, en op de achterkant: want ik word grote zus :). Maar ga het nig even met ml overleggen. Zijn dan een week of 10 zwanger... Maar goed, eerst maar eens zo ver komen ;) :).

Hele fijne avond allemaal!!

16. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Hoe is het met kyan??

Wat grappig siertje. Wij hebben dat shirt met die tekst Lenthe ook aangegeven!!!!
    Geef me nu maar een kus..want ik word grote zus
    Leuk.
    Ik weet nog goed dat Lenthe ongeveer 11 maanden was toen wij er achter kwamen dat we zwanger waren van Wess. Wat leek Lenthe toen al groot tov Wess nu.
    Maar misschien is dat ook meer omdat ik wil dat Wess altijd klein gaat blijven :p:)

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @anouk: kan me dat wel heel goed voorstellen hoor! Femke is nu ook bijna 11 maanden. Had van de week een mannetje van 4 maanden vast en wat is dat dan klein :$ :D hahahah!

Nou, ik ga naar bed, morgen gaat om 6:20 de wekker 😒. Rijd met een collega mee die in den haag woont en moeten maar onder Rotterdam. Dus vroeg m'n bed uit en om half 8 al de tram pakken... Pfff... Word al moe als ik er aan denk :) hihihi!

Slaap lekker allemaal!

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Goedemorgen... *gaap*. Hoe heeft iedereen geslapen? Hier wel goed alleen vanaf half 6 is ze zo onrustig! Iets wat korter nachtje dus :D.

Fijne dag allemaal!

19. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier is de nacht goed gegaan. Heb haar 1x gehoord maar ze is ook weer zelf gaan slapen. Om 6 uur was ze wakker, en nu na een bordje pap ligt ze terug in bedje. Dus ben zelf ook nog maar even terug gekropen.

Straks boodschappen doen, voor de verjaardag, vind het ontzettend spannend! Nu het zo dichtbij is moet ik steeds vaker aan de bevalling denken en droom ik erover. Echt stom want dat is wel het laatste wat ik me ervan wil herinneren. Zal er wel bij horen denk ik.

Nou ik ga nog even slapen. Welterusten.

20. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @steenbokje: kan me dat wel voorstellen hoor! Is toch een ingrijpende gebeurtenis (al helemaal voor jullie :)) en dat komt nu allemaal weer naar boven. Laat het maar over je heen gaan en morgen is het feest!!!! :D.

Deel Deze Pagina